1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Autot osa III

Keskustelu osiossa 'Liikenne', aloittaja veppis, 4/4/06.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Henkeviä keskusteluja autoista tänne.

2. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    no niin, olis tässä perheessä auton vaihto kohta käsillä ja muijan jenkkiauto harrastuksen vuoksi myös minä olen luopumassa saabbiudestani...harkinnassa olis Chrysler Saratoga....sähköpenkit ja automaatti vaihteet on puolison sairauden takia välttämättömät (penkit ostettaneen jälkikäteen) joten ainoat meitä miellyttävät vaihtoehdot ovat käytännössä saab 9000 ja toi saratoga joka nyt taitaa olla se ykkös vaihtoehto.

siksi kyselisinkin kokemuksia tommosista saratogista...miten on toimineet tekniikaltaan...onko eroa paljonkin 2,5l ja 3l koneilla? minkä tehosia noi on? ja muutoinkin toimivuus/varaosien hinnat ja saatavuus yms...kokemuksia kaipaisin

3. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Made in USA, kilometrejä takana, ikää reilut 10 vuotta jne... Tuosta saadaan kasaan sellainen sekoitus, jonka rinnalla ranskalaisetkin tuntuvat luotettavilta ja laadukkailta. Varmaan ihan ok pirssi, mutta pörssiä pitää olla kulupuolta varten. Itse pysyisin tiukasti Saabissa.

4. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Ne ranskalaiset on ihan hyviä muutenkin.

5. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    niitä nyt löytyy 130-150tkm ajettuina ja vuosimalli 93-95

ja samat kilometrit ja vuosimallit tällä budjetilla ois saabissakin, ja mun nykyses saabis paljon muuta olekkaan ollut kuin pikkuvikaa, bensan kulutus ei ole ongelma ja ei kai toi nyt niin paljoa kuluta? nykynen 2.0T aut. saabbi vie kaupungissa yli 14l

mutta onko jollain omia pidempiaikaisempia kokemuksia noista? ja sit 2,5l/3l koneiden erot ja tehot?

6. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eikös jenkki ole = V8 konepellin alla? ;) Missä hintaluokassa pitäis olla, ja eikös ne viimeiset Saab 9000 CSE 2,3 T tehty joskus 97-98 vai? Eikös se olis aika hyvä vaihtoehto?
    Kun ostaa Saabin niin tietää ainakin mitä saa... kestävän ja hyvän auton.

7. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    hintaluokka on maks 5-6tonnia joten ei oikeen onnistu noi uudet...tohon hintaluokkaan kyl saa saabejakin, mut ei niin paljoa

8. Peppokani Vieras

Tänään kävin kysäsemässä asiaa, ja niinhän se on, että koko takalamppu pitää ottaa irti. Kysäisin, että mitäköhän järkeä siinä on. Ei tullut vastausta.

Ei varmaan kovin montaa yhtä merkkiuskollista perhettä löydy. Eilen saatiin äitin auto liikkeestä ja nyt pihasta löytyy s40, s60, xc70 ja xc90. Merkkiä tuskin tarvitsee sanoa. ;)

9. Guest Vieras

Sehän oli ainakin itselle suht selvää, että lamppu pitää ottaa pois. Monessa autossa jopa etu-umpio pitää irroittaa jotta pääsee lamppuun käsiksi.

Sanoiko Volvolla kukaan että miten ledit vaihdetaan? Ei kait koko lamppua tarvitse sen takia uuteen vaihtaa?

10. Guest Vieras

Nyt tuli eräs ongelma kaverilla ja ajattelin kysyä näin aamusta jo täällä asiaa. Hänen farkkunsa on menossa tummennukseen (lasit). Lisäjarruvalo ei ole aivan kiinni takalasissa. Siinä on sellainen 3mm rako ja kumitassut joihin jarruvalot "kotelo" nojaa. Voiko kalvon vetästä huoletta (päästää valoa 20%) jarruvalonkin edestä, vai pitäisikös se kohta leikata irti? Tulee vain jäämään hölmön näköiseksi se rako.

Lähinnä että onko laissa mitään pykälää tästä asiasta? Uskon kuitenkin itse että lisäjarruvalo näkyy hyvin yhden kalvon läpi.

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Olen edelleen sitä mieltä että jos ledit pimeänä niin siihen on jokin syy, ja syy ei ole LEDi normaali loppuun palaminen (uskoisin kestävän kaksi auton ikää). Eli epäilen että LEDit ovat aivan ehjiä, jos eivät niin eivät siinä uudetkaan pitkään ehjänä pysyisi. Joten jos elektroniikka on valaisimessa niin se vaihtoon (jos sinne saakka yleensäkkään sähkö tulee)
    Varaosana voi toki tuollainen maksaa, mutta silti tehtaalle varmaan halvempaa vaihtaa kokonaan kuin alkaa antaa autoasentajan tinailla.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Siis lisäjarruvalo lasin sisäpuolella? mutta eikö sen pitäisi olla ihan kiinni lasissa, siis rakoja ei saisi olla?

13. Guest Vieras

Auton alkuperäisestä valosta on kyse. Käytännössä se onkin lasissa kiinni, mutta se muutaman millin rako on ja pienet kumitassut joihin lasissa nojaa.

14. kimmo Vieras

Pakko tässä kohtaa kehua itseäni, vaikka oman kalustoni saa kokonaisuudessaan varmastikin tuon teidän Volvon ledin vaihtotyön hinnalla. Pihassani on 4kpl Citroen BxGti:tä, viime kesänä oli vielä 8 kpl parhaimmillaan. Bx:iä on ollut varmaan jo parikymmentä yhteensä.
    PS minäkin ostan uuden auton, kun rikastun, eikä se välttämättä ole Citroen.

15. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ilmeisen hyvä auto. Ja GTI vielä. Kaikenmaailman juppeja sitä täällä pyöriikin...;).

16. tuotanur

Tykkäykset:
    9
    En suosittele ainakaan Chrysleriä, kokemuksia 2,5 koneesta.
    Jos jotain hajoo niin kanssa maksaa. Ei vain osat vaan myös työ.
    Soitappa vaikka huoltoon ja kysele vähän huoltohintoja.
    Voit vaikka aloittaa jakopäästä n.1000e.
    Huolto kamalaa vaikka tekisitkin itse, joudut vaan polttamaan hermojasi ja manaamaan niitä läskejä jenkkejä.

Osta tuolla budjetilla mieluummin joku toimiva peli, Toyota on suht järkevä vaihtoehto mutta pirun tylsä.
    Mites Rellu?

17. murto

murto Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    BX GTi, citikka jaloimmillaan... Toinen melkein yhtä jalo citikan muoto on tämä kaikille tuttu veronkiertomalli.

18. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    minä en kelpuuta autoiksi kuin jenkkejä ja ruotsalaisia, ja muija ruotsalaisistakin vain saabin joten siksi nämä vaihtoehdot on nyt tarjolla...toinen syy on toi et sähköpenkit on pakolliset, samoin automaatti vaihteisto, ja suurena kriteerinä myös se että on automaatti-ilmastointi. ja myöskään alle 2,3litraista konetta ei tähän talouteen tule.

isä on ammatiltaan korjaaja joten huolloista ei tarvtise murehtia ja bensan kulutuksesta ei myöskään niinkään tarvii välittää kun se puoli on hoidettu :)

mutta täytynee vissiin tyytyä saabiin..tuttu ja turvallinen (mutsilla ollu 16 saabia ja mulla kaks)

edit: ja kyllä se jakopään remppa on saabissa sen saman 1000e

19. Peppokani Vieras

Elikkäs, takaumpio irti, siellä on joku "paketti" (suora lainaus), jossa ledit on kiinni. Se irti ja uudet ledit paikalleen. Onneksi autossa oli muutakin vikaa, joten tilasin huoltoajan samalla ja sanoin, että vaihtakaa vaan.

20. Guest Vieras

Onko kukaan nähnyt siistiä takalasintummennusta joka on tehty ammattilaiset toimesta, mutta kahdesta osasta? Itse olen pari kertaa nähnyt ja sauma on mielestäni silmiin pistävä. En tosin tiedä kuka on kalvottanut. Tässä tapauksessa asentaja sanoo että kuluttaja ei eroa huomaa. Onko tämä siis mahdollsista tehdä niin siististi että saumaa ei näe? Eikös se yleensä ole pystyssä, tai vaaka-asennossa ja suht keskellä lasia?

Tagit:
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju