1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Automaattinen synkronointi?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja laxa, 2/1/05.

1. laxa

Tykkäykset:
    0
    Olisikohan mahdollista jonkun (s60) softan avulla saada aikaiseksi automaattista bt synkronointia?

Tarkoitan jotain sen tapaista, että kun olen kotona niin puhelin synkronoisi kotikoneen kautta internetistä esim. sähköpostit ja muutaman uutissivun josta näkisi sitten päivän uutiset ilman, että tarvitsisi maksaa GPRS:stä.

Joskus kauan sitten minulla oli halpis palmi jossa sai ajastettua tuon synkronoinnin joka sitten päivitti puhelimen muistiin parit nettisivut ja sähköpostit.

Paras ratkaisuhan olisi luultavasti sellainen, että puhelin lataisi nuo aina esim. 8:00 aamulla tietokoneelta. Ohjelman nimi taisi olla joku avant*joku. Siihen sai tietokoneelta käsin valittua halutut linkit sekä alasivujen määrän mikä laitteen muistiin ladataan sekä haluaako sivun kuvilla vaiko ilman.

Plussaa tottakai olisi vielä ohjelmiston ilmaisuus, mutta kaikki vinkit ovat avuksi..

2. Zache

Tykkäykset:
    0
    Oliskohan nimeltä Avant Go, se löytyy myös puhelimille ja käsittääkseni tekee suurin piirtein mainitsemiasi asioita... Itse yritin saada sitä toimimaan p800:lla, mutta en onnistunut, en myöskään yrittänyt ihmeemmin kun ei laakista toiminut. Joten jos kokeilet sitä niin voisit pistää arviota siitä tänne.

http://www.avantgo.com/

3. Zache

Tykkäykset:
    0
    Jeps, avant go syncronoi puhelimella tehtyjä webbisivuja... se on toimii kuin rss/atom feedit mutta sisältö voi olla koreampaa. Suurinpana murheenkryyninä tuntui olevan tuo asennus joka vaati tilaa jonkun 5+ MB p800:ssani kun se ensimmäisen kerran syncronoi itsensä... tiedä sitten miksi.

Joka tapauksessa homma toimii niin että asennetaan AvantGo client puhelimelle, jonka jälkeen rekisteröidytään tietokoneella webbipalveluun ja syncronoidaan puhelin ensimmäisen kerran joka kestää _kauan_ jos se tehdään gprs:n yli. puhelin siirtää about 1MB verran tavaraa tai jotain. Tuon jälkeen puhelimella / tai tietokonewebbiselaimella voidaan rekisteröityä haluamiilleen kanaville jotka syncronoidaan puhelimeen tarvittaessa. Mielenkiintoisimmat jutut mitä nopeasti tuli vastaan olivat uutisia, mutta eiköhän tuolla voi saada muutakin syncronoitua materiaalia aikaiseksi ja käsittääkseni tuohon voi tehdä myös itse haluamiaan feedejä tosin kait vaatii jossain määrin webbikoodaustaitoja.

Joka tapauksessa yksi parhaista ohjelmista/palveluista mitä on p800:lle tullut vastaan. Ohjelma on ilmainen, mutta siinä on 20MB:n päiväraja siirrettävälle tiedolle ja rahalla saa lisää, mutta suomen hinnoittelulla tuo ei ole mitenkään merkittävä rajoitus.

Kokeilkaa ihmeessä tuota, se on loistava softa.

Jaa tämä viestiketju