1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Autokaupoista keskustelua

Keskustelu osiossa 'Liikenne', aloittaja veikko, 10/10/16.

1. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2646
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Jos ketju ei ole asianmukainen niin poistakaa!

Eli lähestyy aika, jolloin uuden auton sitten saa. Ja pitäisi päästä toisesta vanhasta eroon myymällä se, koska toinen menee vaihdossa. Toki tarvittaessa saan tämän toisenkin kaupattua sinne mistä uudenkin ostan.

Okei, tiedän kyllä, että kauppaamalla yksityisesti voisi saada paremman hinnan, mutta siltikin.

Eli voitteko antaa vinkkejä mieluummin Uudellamaalla sijaitsevista rehellisistä firmoista, jotka ostavat käytettyjä autoja ja joissa myyntitapahtuma sujuu kätevästi.

Minun puolestani voi laajentaa koko Suomen koskevaksi, mutta itseäni kiinnostavat siis nämä pääkaupunkiseutua lähellä olevat firmat.

2. krossi Very Important Person!

Tykkäykset:
    538
    Puhelinmalli:
    P9 Plus + Huawei Watch
    Noiden firmojen tarjoukset ovat yleensä aika naurettavia. :D

Paljon enemmän jää käteen jos myyt reilusti vaikka alle markkinahinnan omasi pois tai sitten jos saat auton myyntitiliin jollekkin liikkelle :)

3. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3468
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Automyynti PL-Kaupat Oy :: Kotisivu
    Tuo toimi aiemmin Tuusulassa Hyrylässä Sulan alueella ja tuonne pari autoani myin ja kaupat sujui hyvin ja sain haluamani hinnan. Hinnat olin suunnitellut alakanttiin tarkoituksella.

4. tth78

tth78 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3390
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Jos vain intoa ja virtaa riittää niin todennäköisesti itse myymällä saa premman hinnan kuin autokauppiaalta, vaikka laittaisi nettiauton halvimmaksi.

Joskus kysyin n. kymppitonnin auton suoramyyntiä yritykselle niin nippanappa viisi tonnia olisivat maksaneet. Sain omineen myytyä 8500€ hintaan.

jhietala tykkää tästä.
  5. Aapo34

Aapo34 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    740
    Puhelinmalli:
    Honor 7
    Toi nettiauton halvimmaksi laittaminen usein karkottaa tosiostajat.
    Ihminen mieltää että siinä on jotain vikaa jos pienillä kilsoilla ja hyvillä varusteilla oleva roikkuu ykkösenä.
    Hinnottele vaan niinkun muutkin on hinnotellu ja jätät pois esim: myyntihinta 22k€ ja vaihtohinta 28k€.
    Tollasta hinnottelua en ymmärrä ja kierränkin kaukaa tollaset myyjät.

6. jhietala

jhietala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1849
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Chättiautossa on sitten paljon vaihtoa ehdottavia "ostajia", myös muuhun tavaraan ku autoon. :D

7. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2646
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Toistaiseksi täsmälleen yksi viesti on ollut vastaus esittämääni kysymykseen ;)

jartsuli tykkää tästä.
  8. tth78

tth78 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3390
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Se onkin enemmän kuin useimmiten... yleensä kun jotain kysyy niin saa aikaiseksi huvän keskustelun, mutta muista aiheista..

9. Enhancer Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    456
    Osaat varmaankin suunnilleen arvioida onko autosi 5000€ arvoinen tai vaikka 15000€ arvoinen.

Tältä pohjalta voit katsella liikkeitä, jotka myyvät suurin piirtein samaa hintaluokkaa olevia autoja, ja ottaa sinne yhteyttä.

Jos tarkoitukseen uhraat yhden päivän, ja puhtaasti lähdet ajelemaan liikkeitä läpi, saat varmasti idean missä hinnoissa liikutaan.

Parhaan hinnan saat myyjältä, jolla on autollesi ostaja tiedossa, ja tämä voi olla missä liikkeessä tahansa. Tuntipalkoille pääset varmasti kun lähdet liikkeelle

Pyydettyjä esimerkkejä on vaikea antaa, kun rehellistä autokauppaa ei ole, mutta heitetään nyt Kamux ja Rinta-Jouppi vaikka aluksi.

10. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2646
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Joo, tiedän mitä olisin siitä saanut vaihdossa uuteen viime syksynä ;)

11. Unnoticed

Unnoticed Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    947
    Puhelinmalli:
    Oppo Find 7
    Saka.fi, autolle.com, kamux jne. Mitä näitä nyt on. Eivät ainakaan soittele perään jos jotain sattuu särkymään. Sakalla ainakin kertovat hinnan minkä voivat itse maksaa, mutta myös sen hinnan jolla kannattaa itse myydä.

12. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2646
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Näinhän se on - taidan itse olla foorumilaisista niitä pahimpia aiheen siirtäjiä. Siksihän sen niin helposti tunnistankin, ja siksi laitoin omaan kommenttiini sen hymiön sinne loppuun.

13. tth78

tth78 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    3390
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Vielä kun jatketaan OT niin eikös olekin mielenkiintoinen ilmiö tässä tapahtunut, johon myös itse syyllistyin? Nimittäin kun kysyit minne liikkeeseen viedä auto niin minäkin neuvon tekemään toisin.. Ehkäpä se on niin, että liian helposti sitä itsellä on sellainen jumala-kompleksi ja automaattisesti yrittää tyrkyttää omia toimintatapojaan toiselle kun kuvittelee niiden olevan viisaampi tapa, vaikka ihan selvästi tässäkin tapauksessa olet asioita pohtinut ja päätynyt ratkaisuun toimintatavan suhteen ja kysyt vain jeesia toteutukseen.. Ollaan me ihmiset eriskummallisia

veikko tykkää tästä.
  14. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2646
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Etenkin kun ketjun aloitusviestissäni kirjoitin itsekin tietäväni, että paremman hinnan voisi saada kauppaamalla auton itse ;)

15. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6631
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Annoin vanhan auton kyllä itse vaihdossa uuteen, en usko että oltaisiin saatu parempaa hintaa itse myymällä. Katsottiin esim nettiautosta vastaavia autoja ja niiden hintaa ja autoliikkeestä saatiin nettiauton hintoihin verrattuna reilu 1000e enemmän.

Riippuu tietysti autosta ja kilometreistä jne. Ei vaan itsea huvittanut lähteä siihen nettiautorumpaan ja puhelimen jatkuvaan pirinään kun "tosiostajat" soittelee ;)

kaBu tykkää tästä.
  16. hulkkmi

hulkkmi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    434
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy Note 3 Marble White
    Autolle.comiin kannattaa ainakin suhtautua varauksella - tai ainakin olla tarkkana paperiasioiden kanssa. Velipoika myi heidän kautta Avensiksen tuossa kesällä ja auto menikin hyvin kaupaksi (alle viikossa) ja oli puhe että hoitavat loppuvelan ja kaikki paperihommat, mutta muutama viikko kauppojen jälkeen auto oli edelleen veljen nimissä, lyhennyksestä tuli karhulappu ja mitähän vielä. Vihaisten spostien, soitteluiden ja paikan päällä käynnin jälkeen asiat alkoi rullaamaan ja ~1kk kaupan jälkeen kaikki oli niinkuin pitikin.

Eikä ole ainoa tapaus, kun veli facepuukkiin runoili tapahtuneesta niin tuli pari muutakin komppamaan ko. liikkeen välttämistä.

E: Oulun päässä siis tuo veljen tapaus.

Viimeksi muokattu: 11/10/16
  17. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2646
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    No siis meillähän vaimon auto menee vaihdossa uuteen, mutta minun autoni ajateltiin myydä erikseen, kun kauppiaan mukaan kahdesta vaihtoautosta ei saisi samaa kuin yhdestä vaihdossa ja toisesta erikseen myymällä.

18. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2646
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Juuri tuosta syystähän täällä koetan vinkkejä kysellä.:) Osaan kyllä googlata autoja ostavat liikkeet ihan itse, mutta ajattelin kysyä täältä kun kuitenkin kyseessä on porukka joka varmaan on autokauppojakin tehnyt.

19. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6631
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Ah niin teillä on tuollainen tilanne. Joo eipä ne autokaupat yleensä maksa kuin siitä yhdestä autosta järkevän hinnan.

20. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2646
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Tosin kauppias oli jossain määrin innokas ehdottamaan, että voisin myydä hänelle omankin autoni ihan erikseen samassa yhteydessä. On kuitenkin kyse siitä kaupasta josta sen olen ostanut ja jossa sen olen myös huoltanut, joten tietävät hyvin millainen se on. Ja onhan minulla jonkinlainen hintakin tiedossa, koska viime syksynä otin sieltä tarjouksen uudesta autosta niin, että olisin omani antanut vaihdossa, vaikka sitten tehtiinkin kaupat vasta keväällä ja vaimon auton kanssa. (Joo, eihän siitä nyt enää samaa saa kuin olisi silloin saanut, mutta jonkinlainen käsitys hinnan suuruusluokasta kuitenkin on olemassa.)

Jaa tämä viestiketju