1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Auto Saksasta

Keskustelu osiossa 'Liikenne', aloittaja mrm, 6/9/07.

1. mrm

Tykkäykset:
    0
    Hei,
    opiskelen Saksassa ja olen tulossa lähiaikoina Suomeen. Itelleni tuli mieleen, että voisin tuoda jollekin auton Suomeen täälta Saksasta, kun on niin paljon halvempia. Tullin kautta auto pitäis viedä ite. Kiinnostaako ketään?

2. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Etukätiesmaksuako tässä kalastellaan?

3. mrm

Tykkäykset:
    0
    maksu

Etukäteen raha pitäis maksaa, koska olen "köyhä opiskelija". Mutta vois sen tietenkin itse myyjänkin tilille maksaa. Itteäni kiinnostaa ilmainen kyyti Suomeen..

4. Peppokani Vieras

Sääli, kun juuri ehdin tilata auton Saksasta. Muutoin olisin ehdottomasti ottanut sen semmoisen foorumilaisen kautta, joka vasta rekisteröityi palstalle ja pyytelee autoon rahoja etukäteen.
    Paljos haluat tilillesi? Riittääkö 10k€?

5. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mites autovero nykyään määritellään? Oletetaan, että olisin tuomassa Opel Signum 3.0 V6 CDTI Sport -autoa. Hintaa tuolla on saksassa 9 999 euroa. Auto on siis diesel.

Tullin sivut ovat mitä ovat, joten onko foorumilaisilla kokemuksia dieselin tuomisesta? Miten verot määräytyy ja vaikuttavatko päästöt nykyään veron määrään?

6. Jukke

Tykkäykset:
    0
    Päästöjen mukaan menee.
    "Autoveron suuruus on pienipäästöisillä autoilla 10%, suuripäästöisillä 40% ja muilla tällä välillä. Veroprosentti on hiilidioksidipäästö grammoina jaettuna kymmenellä ja tulokseen lisätään neljä. Ennen vuotta 2001 rekisteröidyille lasketaan painon perusteella laskennallinen päästö. Urheilullisille autoille on lakiehdotukseen lisätty oma rangaistuskerroin. Niiden painoon perustuva laskennallinen päästö korotetaan 1,5-kertaiseksi. Urheilulliseksi katsotaan auto, jonka kilowatteina ilmaistun tehon ja kokonaismassan suhde on yli 0,15."
    lähde=http://www.yleisavain.com/autovero/

7. Peppokani Vieras

Minä olen myös katselemassa Saksasta dieseliä. Suomen markkinat ovat niin köyhät, että pakko katsella sieltä. Minkä/kenen kautta olet autoa tuomassa? Vai itsekö käyt hakemassa?

8. dille Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mitä sitä turhaan miettimään vaihtoehtoja, kun mrm hoitaa homman!

Kaveri taisi soittaa johonkin tullin numeroon, ja kysellä minkä sortin turpaan ottoa oli odotettavissa. Olivat kuulemma antaneet ihan asiallisen ja kohdilleen osuneen vastauksen.

9. Peppokani Vieras

Minä otin kanssa tulliin yhteyttä, koska harkitsin semmoisen auton tuomista, mitä ei ole maahan uutena tuotu. Ainut vastaus oli se, että etsi itse vastaavien autojen hintoja ja että he eivät anna minkäänlaisia "esitietoja" mahdollisista veroista yms.

Jaa tämä viestiketju