1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Aurinkopaneeli laturi ??

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja jore, 24/5/05.

1. jore

Tykkäykset:
    0
    Mistä voi tilata aurinkopaneeli laturin nokian 3310:iin ??
    Kiitos !!

2. viude Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Miksi tilata kun näppärä mies, nainen, poika, tyttö rakentaa sen itse. Mikrobitissä oli ohjeet.

3. Guest Vieras

hong kongissa näky olevan myynnissä pari viikkoo sit

4. jore

Tykkäykset:
    0
    Mitäs jos polttaa kolvilla omat sormensa ja kännykän räpläilyt jää siihen...no eikai tollanen voi kovin hirveitä maksaa ?!?

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Panelit maksavat jonkin verran, jos siis meinaa että sitä luuria saa oikeasti ladattua.

Rohkenen tiedustella minkä takia on tarvetta latailla auringon valolla. jolloin voisi ehkä vähän paremmin ehdottala (ja tietenkin tylynä ihmisene tyrmätä koko ajatuksen :)

6. jore

Tykkäykset:
    0
    Siis olenko nähnyt unta vai onko jokin firma OIKEASTI valmistanut myyntii kyseisiä latureita ? Jos on niin eikö laturit sitten wörki vai onko lataaminen täysin olematonta ?

ps. tyrmää vaan ajatus, sehän taitaa meillä Suomalaisilla olla vähän niinkuin veressä ;)

7. JRamo

Tykkäykset:
    3
    Mä oon nähny ihan livenä Noksun 1611:ssä aurinkokennoakun. Kenno oli siis kiinteesti siinä akussa. Aikaa on kyllä 10 vuotta ku tollasen näin. Mitäköhän mahto akku tykätä latailuista, kun ei varmaan ollu li-ion. :p

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Välillä netissä on näkynyt aurinkokennoilla varutettuja matkapuhelimen latureita, ne siis ovat olleet lähinnä vitsejä, luokkaa veivattavat laturit. joskus elektroniikka roju luotteloissa sellaisia nähnyt(?)

Aurinkokennoja myydään monenkokoisia ja monentasoisilla lataussäätimillä (+akuilla) ja monet niistä antavat 12v, johon sitten voi kytkeä 12v puhelimenlaturin. sovin kookkaiila systeemeillä luurin latauli sujuu näppärästi.

Juu, hehe.
    Kun minulla ei ole mitään hajua mitkä sinun ajatukset ovat, niin pelkäsin että jotain A5:n kokoisella aurinkokenello suunnittelet lataavasi 3310:aa

Mutta en uskaltanut suoralta kädeltä tyrmätä ajatusta, jos vaikka jonnekkin mökille/veneeseen sellaista suunnittelet, siis vähän isompaa panelitoteutusta.

9. Jace

Jace Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    N95, iPhone 5, V3, 7610, 8850...
    Muuten hyvä, mutta 1611 ei oltu edes julkastu vuonna 1995. 2110:a sillon tarjoiltiin vasta. Ja mitä akkuun tulee, niin oli 400mAh Li-ion.

10. Duunari

Duunari

Tykkäykset:
    12
  11. hermo

Tykkäykset:
    0
    Itse olen rakentamassa aurinkopanelilaturia. Teen tavallisen nokian laturin tehosen ja kaikki osat maksaa yhteensä 25e. Tulee aika paljon halvemmaksi, kun kaupasta ostettu.

12. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
  13. zippoman

zippoman

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 & Saunalahti
    Ainakin Mikrobitissä oli esittelyssä joskus tälläinen kokoontaitettava viuhkakenno, jolla saa ladattua iPodia tai matkapuhelinta

Valmistajan kotisivut

Hintaa taitaa olla n.80e

14. JRamo

Tykkäykset:
    3
    En kirjottanu et 10,00 vuotta. Se oli aikalailla arvio. :p 1611:ssä akku kumminki oli.

Intissä leirillä veivattavalla laturilla joskus luureja latailtiin, kyl ne ihan toimii, ja kun ei muuta tekemistä oo ku nysvätä veiviä tunnin verran ni saa akkuun jopa vähän virtaakin. Venttiseiskan akkuun autolaturi oli kyllä paljo miellyttävämpi ratkasu.

15. st. pat

Tykkäykset:
    0
  16. jore

Tykkäykset:
    0
    Ok!!! Tattista kaikille vastanneille !!

Jaa tämä viestiketju