1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Audigy 4 & kuulokkeet rätisevät

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja rappuralli, 10/9/06.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. rappuralli

Tykkäykset:
    0
    Vaihdoin hiljattain äänikorttia SB Live:stä Audigy 4:ään ja mukana tuli aika iso ongelma. 95% äänistä toimii kuulokkeilla kuten pitää ja kuulostaa hyvältä, mutta jotkut tietyt biisit tietyissä kohdissa ja myös jotkut pelit kuten Trackmania Nations rätisevät kuulokkeideni kanssa. Bassoa ei ole liikaa, sillä kuten sanoin niin suurin osa musiikista kuuluu hyvin, eivätkä biisit jotka rätisevät sisällä mitekään erityisen matalaa bassoa. Kuitenkin kaiuttimistani nämäkin biisit kuuluvat normaalisti, joten ongelma esiintyy vain kuulokkeilla kuunneltaessa. SB Liven kanssa näillä kuulokkeilla kuunneltuna mitään tällaisia ongelmia ei ollut, joten missä lienee vika? Olen kalibroinut ja hakenut uusimmat ajurit, mutta ongelma ei ole lähtenyt.

Kuulokkeeni ovat seuraavanlaiset:

Panasonic RP-HT455

Sound Mode Stereo
    Max. Power Handling 1000 mW
    Driver Unit Size 40 mm
    Frequency Response 10 Hz - 27000 kHz
    Impedance 24 ohm
    Sensitivity 102 dB
    Plug Type 6.35 mm
    Plug Material Gold

2. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Siis jos tasan samassa kohtaan biisiä sekunnilleen rätisee, vika on biisissä. Mullakin on yhdet Kossin kuulokkeet ollu, ja niissä oli samaa vikaa kuin parissa halvassakin, johto piti laittaa uudestaan... Perseelleen kolvattu kiini juotos tai jotakin, eipä sen paljon tartte liikkua.

Jos laitat koneeseen ne kuulokkeet kiinni niin se rätisee, mutta vahvistimen kautta ei... hmmm... Kokeilehan nyt ainakin tarkemmin niin osais alkaa antamaan neuvoa tarkemmin.

Ainahan voit laittaa neron poltto-ohjelmasta kun olet mukamasti kopioimassa, sellasen paneelin mistä voi säädellä ääniä ja katkoa biisejä, kato missä kohtaa rätisee. Sillä parikertaa olen biisin korjannu kun en muuta jaksanu. Jos on mahollisuus saada biisi muualta uudestaan parempana versiona, vois kans auttaa asiaa.

3. rappuralli

Tykkäykset:
    0
    Vika ei ole biisissä, koska kyseiset biisit ovat toimineet SB Liven kanssa ja toimivat myös mp3-soittimessani.

4. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    hmmm... Äänikortti sitten. Joku voi prosessoida päin persettä. Paha sanoo kun ei näkemässä ole tietty. Mullakin on joitain äänikortteja ollu mutta ei se kyllä poissulje sitäkään ettei syy vois olla äänikortissa. Kandee mielummin kokeilla niitä kuulokkeita vielä jossakin muualla. Siinä on hommaa kuitenki purkaa niitä.

Kokeile kopioida pari biisiä RW:lle ja kokeile aseman kautta, ihan kuin soittasit tavallista cd:tä ja jonku stereoissa jolla on kunnon kaiuttimet mitä sielä kuuluu.

Vaikka sanot ettei vika olisi biisissä, miksei? Kuuluuko se rutina, rätinä, pauke sekunnilleen samoissa kohdissa? Joskus jos kelaa muutaman sekunnin takasin rätinästä ja sitten se ei kuulu.... se ei mun mielestä ole muualla kuin siinä, että kone prosessoi jotenkin sen päin persettä. Oon kokeillu joskus myös kopioida itse RW:lle niinkuin tav. cd muotoon, ei mitään ongelmia dvd soittimessa.

Esim. mp3 soitin käsittelee tiedon erillätavalla ja siksi rätinöitäkään ei välttämättä kuulu. Sama homma tav. dvd/cd soitin.

5. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju