1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Asus Vivo Tab RT - Windows 8 RT tabletti

Keskustelu osiossa 'Tabletit', aloittaja khakala, 16/12/12.

1. khakala

khakala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    156
    Puhelinmalli:
    Mitä milloinkin
    Asus Vivo Tab RT hankittu ja konffattu halutuksi ja täytyy muutaman vuoden android himokäyttäjänä todeta että on hienoa saada käyttää tuttua Windows järjestelmää myös tabletilla. Itse olen löytänyt lähes kaiken tarvittavan ohjelmiston korvaamaan androidilla käyttämäni ohjelmat.

Parasta kuitenkin RT:ssä on valmiiksi asennetut "oikeat" office -työkalut jotka toimivat tietenkin loistavasti omien työtiedostojeni kanssa. (ei tarvitse enää testailla kymmeniä eri office ohjelmia ja todeta ettei niistä oikein mikään toimi tai avaa tiedostoja oikein (tämä viittaus useaan omistamaani android puhelimeen ja tablettiin))

Vivo Tab RT:ssä on luonnollisesti myös oikea windows työpöytä ja kaikki tutut windows "asiat" kuten mm. tiedostonhallinta ja sen kautta on Windows käyttäjille tuttua kopioida tiedostoja kahden ikkunan välillä esim. micro-SD muistikortilta laitteen omalle 64GB SSD-kiintolevylle :)

Vinkki: Itselläni Suomesta ostettu tabi oli alkujaan englanninkielinen mutta ohjauspaneelista kielet valikosta latasin suomenkielen ja asensin sen jonka jälkeen tabi muuttui täysin suomenkieliseksi!

Ohessa muutama ohjelmavinkki joilla olen itse korvannut android tabista siirtymisen:
    - Tapatalk -> Board Express for tapatalk (maksullinen, koeajalla) - (sama ohjelma käytössä myös Lumia 920:ssa).
    - eWallet lompakko-ohjelma löytyy sekä androidille, PC:lle, Windows Phonelle että Windws RT:lle, joten kaikki tärkeä tieto seuraa laitevaihdon mukana (maksullinen, koeajalla) - (sama ohjelma käytössä myös Lumia 920:ssa).
    - gReader Pro -> Nextgen Reader (maksullinen, koeajalla) - (sama ohjelma käytössä myös Lumia 920:ssa).
    - Tasks -> gTasks HD (ilmainen)
    - Yle Areena -> Sebitti TV tai vaihtoehtoisesti IE selaimella suoraan Yle Areena sivua käyttäen, ja kirjanmerkistä tiili aloitussivulle.
    - Gmail -> laitteen oma sähköpostisovellus korvaa gmailin ja samassa sähköpostisovelluksessa kaikki sähköpostitilit.
    Iltapulu tv-opas -> IE selaimella suoraan iltapulun kotisivulle, ja näkymä on kattavampi kuin ohjelmalla käytettäessä.
    - Google Maps -> Bing kartat ohjelma sekä Google maps ja Nokia HERE kartat suoraan selaimella käytettynä.

Lisäksi ainakin seuraavat muut tutut ohjelmat löytyvät kaupasta ja on asennettuna RT-laitteeseeni:
    Skype, TuneIn Radio, Ruutu.fi, Sanakirja.org, SkyDrive, Adobe Reader, Ilta-sanomat, Huuto.net, Unpacker (zip,rar), PC Monitor, Calculator2 (mm. valuutat ja valuuttamuunnin), TeamViewer Touch, Box, Post It, Wikipedia, Aukio (ampparit.com), Wordament.

Useat aiemmin käyttämäni android-ohjelmat olen korvannut laitteen IE internetselaimen käytöllä (mm. facebook, yle areena, veikkaus, youtube, jne..) joista olen tehnyt omat tiilet aloitusnäyttöön ja täytyy myöntää että mielestäni korvaa erilliset ohjelmat täydellisesti.

PS. Kaupasta (store) kannattaa laitteen asetuksista poistaa kohta: helpota sovellusten löytymistä ensisijaisilla kielillä, jolloin kaupasta löytyy huomattavasti enemmän sovelluksia, ja muutenkin kaupasta kannattaa hakea ohjelmia englanninkielellä.

Laitteessa on sisäänrakennettu GPS, joten nyt odottelen laadukasta navigointiohjelmaa Windows RT:lle (TomTom ja Navigon oli käytössä androidilla)

USA:ssa ja Kanadassa Asus Vivo RT:n ostajat saavat rekisteröitymällä ilmaisen näppämistötelakan, mutta ei me euroopalaiset, tämä hieman harmittaa ainakin minua! Laite on itsessään aika kallis verrattuna muiden alustojen tabeihin, joten jos joku Asuksen henkilö lukee tämän, niin koitahan keksiä meille Suomalaisille jokin keino tuon telakan saamiseen.

Laitteen mukana tulleella USB adapterilla tabi tunnistaa suoraan esim. Lumia 920 puhelimen ja avaa puhelimen phone kansion josta ja jonne voi tiedostonhallinnassa kopioida haluamiaan asioita (kuvat, tiedostot, videot, jne..).

Lisää ohjelmia asennellaan ja testaillaan, antakaa muutkin palautetta ja vinkkejä eri Windows RT ohjelmista ja laitteen käytöstä.

2. Morska

Tykkäykset:
    0
    Lisää vaan tietoa tuotteesta. Itseäni kiinnostaisi päästä kokeilemaan ja samalla kenties ostamaan tämä tuote. Onkohan missään Jyväskylässä myynnissä? Itse en löytänyt pikasesti kun verkkokaupasta ja stockmanilta tätä.

3. khakala

khakala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    156
    Puhelinmalli:
    Mitä milloinkin

Kaikissa Prismoissa myynnissä.

4. Torpedo

Tykkäykset:
    0
    Toimiiko muilla kameran led-salama? Mulla ei suostu palamaan vaikka kokeilin taskulamppusoftaakin.

5. khakala

khakala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    156
    Puhelinmalli:
    Mitä milloinkin
    Eipä näytä led-salama toimivan, pitää tutkia asiaa.

6. khakala

khakala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    156
    Puhelinmalli:
    Mitä milloinkin
    Käyttäkää Asus-kamera ohjelmaa siinä flash toimii moitteetta.
    Ilmeisesti Microsoftin kamera sovelluksessa ei ole salama ominaisuutta.

7. Torpedo

Tykkäykset:
    0
    Ei minun laitteessa vaan toimi Asuksen kamerasoftalla. Siihen pitisi kai olla joku päivitys, mutta eipä mulle asti ole tullut. Kokeilin myös asentaa softaa uudestaan, mutta eipä auttanut.
    Eipä tuo sinällään haittaa, mutta olishan se kiva jos kaikki toimis niinkuin pitää.

8. khakala

khakala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    156
    Puhelinmalli:
    Mitä milloinkin
    Olethan päivittänyt kaikki käyttiksen päivitykset, itse tarkistan ja asennan päivitykset myös "oikesta" ohjauspanelista.

9. jk

jk Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    54
    Puhelinmalli:
    Useita erillaisia
    Oletko netflix aplikaatiota vielä löytänyt?

10. tkay Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    47
    Puhelinmalli:
    1+3
  11. Torpedo

Tykkäykset:
    0
    Kyllä on päivitykset tehty jopa puolelta. Ihme juttu, mutta eipä tosiaan tolla vimpaimella kuvia tule muutenkaan otettua.

12. Matkamie

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N8
    Muistelen lukeneeni joskus, että 8ssa olisi helppo tapa jakaa kone kahdeksi hiekkalaatikoksi, joista toinen olisi työpaikan hallinnassa ja toinen olisi oma. Ideana olisi se, että firma saisi laittaa natsi, siis tietoturvapolitiikkansa, toiselle puolelle ja toista voisi sitten käyttää vapaammin.

Nyt en ole missään arvioissa tai mainoksissa nähnyt mitään tästä. Oletteko törmänneet tällaiseen mahdollisuuteen?

13. Streamer76 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    94
    Ketä kiinnostaa jotkut officet ja työtiedostot tabletissa, ehkä jotain työnarkomaania.. Ei kiitos, tabletti on vapaa-ajan käyttöön ainakin mulle ja ei vois vähempää kiinnostaa jotkut mikrosoftin softat vapaa-ajalla.

14. khakala

khakala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    156
    Puhelinmalli:
    Mitä milloinkin

Sitten tämä on varmaan väärä laite ja käyttöjärjestelmä sinulle, joten jatkanet varmaan jossain muussa osiossa keskustelua, kiitos.

15. tkay Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    47
    Puhelinmalli:
    1+3
    Kävin ruokatunnilla Oulun Stokkalla pällistelemässä ja siellä esillä oleva Vivotab Rt oli vetänyt itsensä tyystin jojoon. Laite tarjosi näytöllä refresh ja recovery -toimintoja, mutta kumpikin tyssäsi siihen, että laite vaati asennusmediaa liitettäväksi, jotta korjaus voidaan tehdä. Tuleeko laitteen mukana sellainenkin?

16. Torpedo

Tykkäykset:
    0
    Ei tule asennusmediaa. Mun vimpain meni totaalitilttiin kun päivitti itseään ja se nousi jotenkin jaloilleen kun piti syöttää jotain koodeja win8-koneelta jossa oli sama live-tili. Se oli hämmentävä kokemus.

17. miksar85

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee
    Onko kukaan saanut 3g;tä toimimaan sisäisellä modeemilla?? ei vempele tahdo tunnistaa tuota sim-korttia mitenkään.. tuntuu että sim menee siihen adapteriin vähän halvan oloisesti. vai onko tuossa joku kikka kolmonen siihen? eikä sitä mobile yhteystä saa edes päälle missä on se on/off.. wifin yläpuolella asetuksissa. ei osannu expertiltä sanoo mitään ja asuksen teknisessä tuessa taisi vastata joku suviuuno... :/

18. khakala

khakala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    156
    Puhelinmalli:
    Mitä milloinkin
    Täällä toimii 3G moitteetta, ja muistaakseni ei ollut mitenkään ihmeellistä käyttöönotto.

19. murre78 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    Puhelinmalli:
    samsung galaxy note 4
    asetuksista piti ainakin mun käydä klikkaa joku mobiili juttu et lähti rokkaamaan

20. khakala

khakala Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    156
    Puhelinmalli:
    Mitä milloinkin
    Ottakaa pin kysely pois päältä sim-kortilta ennen kuin laitatte tabiin, helpottaa huomattavasti käyttöä.

Jaa tämä viestiketju