1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Asus Memo Pad HD7 ja huolto?

Keskustelu osiossa 'Tabletit', aloittaja MobileMate, 22/7/14.

  1. MobileMate

    Liittynyt:
    6/11/10
    Viestit:
    11
    Tykkäykset:
    0
    Eilen tein tablettiin tehdasasetusten palautuksen, jonka jälkeen tarjosi ohjelmistopäivitystä. Laitoin päivityksen latautumaan ja siitä asti on nyt ollut tilassa "Asennetaan järjestelmäpäivitystä". Latauspalkki menee aina loppuun ja sitten aloittaa alusta. Jos yrittää laitteen sammuttaa, niin käynnistää heti itsensä uudelleen ja jatkaa. Olin jo yhteydessä Asuksen huoltoon ja ajattelin lähettää sen sinne takuuhuoltoon. Ainoaksi kysymyksesi nousee, että kattaako takuuhuolto käyttöjärjestelmän? Jos vika ei menee takuuseen, niin luukusta pamahtaa 110 euron lasku huollosta ja rahdista, joten tulisi jopa halvemmaksi ostaa uusi tabletti..

    Asuksen yleiset takuuehdot sanovat seuraavaa:
    "2. Software Support
    Any software delivered with the Product is provided “as-is”. ASUS does not guarantee
    uninterrupted or error-free operation of any software provided with the Product.
    This warranty covers the hardware of the Product. ASUS will provide technical support
    for the Product’s preinstalled software only when it concerns the proper functioning
    of the hardware. For other problems with the software, we advise You to review the
    user manuals, the ASUS support web site and/or other online resources. Third party
    software may require support from the respective vendors."

    Asuksen huollon sivuilla on seuraavanlainen kohta:
    "2. Ohjelmistotuki
    ASUS-kannettavan mukana tulee valmiiksi asennettuja ohjelmia. Ohjelmistoon liittyvissä vioissa pyydämme teitä ensin etsimään ratkaisua käyttöoppaasta tai viralliselta ASUS-kotisivulta, ennen kuin soitatte asiakastukeen."

    Ja vielä huoltoehdoissa on seuraavanlainen kohta:
    "Asiakaan pitää tarkistaa seuraavat asiat ennen tuotteen/tuotteitten lähettämistä Asuksen huoltoon.

    Tarkistaa;

    - Tuotteen takuun voimassaolo perustuen sarjanumeroon tai ostokuittiin.

    - Että takuuleima, sarjanumero tai viivakooditarrat eivät ole vaihdettu, poistettu tai muutettu.

    - Että vika on mekaaninen laitevika, mikä ei aiheutu vääränlaisista asetuksista, sovelluksista tai ohjelmista ja, että vika on muutenkin takuun piireissä.


    Takuu ei kata kun:

    - Laitevikaa ei todeta (NTF/No Trouble Found).

    - Vaurio on itseaiheutettu, (CID/Customer Induced Damage).

    - Tuote on korjattu epävirallisessa huoltopisteessä.

    - Vaurio on aiheutettu viallista korjauksesta, huolimattomasta käytöstä, vahingosta,moddauksesta, ruosteesta tai huonon säilytyksen takia mitkä ovat mainttu perusehdoissa pykälissä ”Takuun poikkeukset” ja ”Takuu Ehdot”.


    Kaikki tuotteet jotka eivät täytä yllä olevia kriteereitä luokitaan takuun ulkopuolisiksi (OOW/Out ofWarranty)."


    Onko kenelläkään kokemuksia, miten toimii Asuksen huolto? Vai olisiko jotakin muuta ratkaisua?
     
  2. veneilymies

    veneilymies Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    10/3/13
    Viestit:
    396
    Tykkäykset:
    65
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    Huolsin oman Fonepad 7:n viime kesänä. Ei mennyt takuuseen, kuten vähän ounastelinkin, mutta itse huolto oli nopea, vaikka kuskasivat laitteen Tsekkiin. Ärsytyksenaihetta tosin aiheutti DHL kuriiripalvelu joka kertoi tulevansa hakemaan laitteen 8 - 16 välillä, eli työssäkäyvällä hieman sovittelemista. Sama juttu palautuksen kanssa, sen sain sovittua että toivat työpaikalle laitteen.

    Rahti oli ilmainen, maksoin ainoastaan huollosta. Jos olisi kieltäytynyt siitä, olisin saanut rikkinäisen laitteen ilmaiseksi takaisin.
     

Jaa tämä viestiketju