1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Aspojen työntekijöiden heikko työmoraali?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Bird, 18/12/02.

  1. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Soitin eilen päivällä RL:n aspaan ja puheluun vastannut nuorehko nainen lupasi selvittää minulle yhden tuohon Yö-liittymään liittyvän asian ja ilmoittaa viimestään tänään aamulla tekstiviestillä vastauksen. Mutta kuinkas ollakaan, en saanut vastausta. Suoraan sanottuna tämä ei ollut mikään yllätys, melkein odotettua.

    Tämä alkaa oikeasti jo todella ärsyttää: aspoista luvataan ottaa yhteyttä myöhemmin (soittaa, lähettää sähköpostia tai tekstiviesti), mutta oman kokemukseni perusteella useimmiten näin ei kuitenkaan lopulta tehdä. Ja tämä ei suinkaan ole vain Rällän aspan vika: samaa on tapahtunut myös Sonerassa, Denassa ja Jippiissä. Telian aspaan en ole juuri koskaan soitellut, mutta en epäile lainkaan, etteikö sielläkin olisi sama systeemi.

    Tulihan vain mieleen, että mistä muusta tämä voi kertoa kuin olemattomasta työmoraalista? Siitä, että ei loppeenlopuksi välitetä hommasta ja asiakkaasta lainkaan - vaikka palvelualalla ollaan - pääasia vain, että oma palkka tulee. Ei varmaan vaatisi vähän tyhmemmältäkään työntekijältä liikaa kirjoittaa vaikkapa aina ylös ne jutut, joissa on luvannut ottaa yhteyttä takaisin asiakkaaseen. Ja ennen muuta sitten myös ottaa myöhemmin sitä yhteyttä, kun asia on selvitetty. Tähän ei taatusti menisi paljoa aikaa, joten kiireeseen on turha vedota. Mutta kun ei niin ei.. :p
     
  2. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Voin myöntää henkilökohtaisesti, että minusta saattaa löytyä ihan samaa vikaa, vaikka en aspassa työskentelekään. Sellaisia asiakkaita, joille lupaan ilmoittaa jostain asiasta takaisinpäin kertyy niin paljon, että niitä ei kerkeä työajalla hoitamaan. Jatkuvasti on niin kiire ja asioita jää rästiin. Olen tehnyt sen päätöksen, että töitä ei kotiin enää tuoda ja hiljaisena hetkenä hoidetaan kaikki kerralla.
     
  3. Ewert Oktan

    Ewert Oktan Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    26/7/02
    Viestit:
    4502
    Tykkäykset:
    113
    Pääosassa tapauksista olen saanut samanlaista palvelua kuin sinä (valitettavasti).
    Saksassa asiakaspalvelu tuntuu toimivan kuin unelma ; vastaukset tulevat nopeasti, ovat kattavia ja vastaus tulee ystävälliseen sävyyn.

    +Kiitän tässä yhteydessä erästä Soneran työntekijää, joka noin vuosi sitten auttoi minua laajakaistan kanssa painiskellessani, vastaukset olivat inhimillisiä ja hän ymmärsi, että me kaikki olemme samalla viivalla. (puheluita tuli soiteltua useita päivän aikana - itse vastatessani toisesta päästä kuului, että: "No, se on Soneran häirikkö täällä taas. Kuuleppa...")
     
  4. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Eikös se mene niin, että työntekijöiden työmoraali ja -into ovat suoraan verrannollisia työoloihin ja maksettuun palkkaan...?

    Ja kuten adapter totesi, noita yhteydenottopyyntöjä varmaan keräytyy päivän/päivien mittaan aika paljon eikä niiden hoitamisesta yleensä saa ekstrapalkkaa. Tosin mielestäni luvatut asiat tulisi hoitaa, oli tilanne mikä tahansa. Silloin ei pidä luvata jos on epävarmaa.
     
  5. Bird Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    4230
    Tykkäykset:
    0
    Tuskinpa se ihan näin yksinkertaista on. Muuttujia on paljon muitakin ja ennen muuta henkilön persoona vaikuttaa erittäin paljon: toiset tekevät parhaansa tunnollisesti vähän huonommillakin ehdoilla, kun taas jotkut koittavat aina lusmuta ja ylittää aidan matalimmasta kohdasta.
     
  6. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Yleensä on yleistettävä ja kyllä toi aika hyvin omien kokemusten perusteella pitää paikkansa. Tietysti ihmisissä on myös eroja tunnollisuuden suhteen, mutta keskimäärin jos työntekijät ovat tyytyväisiä ja saavat hyvää palkkaa suhteessa työhön, niin firman asiakkaatkin ovat keskimääräistä tyytyväisempiä.
     
  7. escobar

    escobar Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2310
    Tykkäykset:
    0
    Pitää paikkaansa tiettyyn pisteeseen ehkä, btw: about paljonko aspassa työskentelevä saa palkkaa, ja millaiset työajat?
     
  8. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Mielestäni olette molemmat oikeassa, jossain määrin. Työntekijälle "sopiva" palkka on parasta. Liika yltäkylläisyys tyydyttää, eikä kehitä. Liika raha saa myös monet muuttumaan liian isoksi herraksi hoitamaan omaa postiaan enää vaadittavalla tavalla.

    Liian pieni palkka näkyy usein. Pinna kireällä ei myöskään todennäköisesti saavuteta sitä optimaalista työn tulosta.
     
  9. J.J-75 Bannattu tunnus

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    22482
    Tykkäykset:
    230
    DNA on pahin... tieto ei kulje koskaan...
    RL on moralisteja muuten vaa pullollaan. Luuri lyöty korvaan jo paska sanasta.
     
  10. --- Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    1690
    Tykkäykset:
    1
    Heh, minä kun lupaan ottaa töissä yhteyttä asiakkaaseen myöhemmin niin yleensä nuo muistutukset tulee ohitettua kuitenkin... Ei jaksa ;)

    Toivottavasti pomo ei lue tätä, en usko... *hirvittää*
     
  11. puh Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    3685
    Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Viime viikolla soitin Soneralle ja RL:lle ja asia ei selvinnyt saman soiton aikana. Molemmissa tapauksissa takaisinsoitto tuli luvatussa ajassa.
     

Jaa tämä viestiketju