1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Asiakaspalvelunumerot ehdottomasti maksullisiksi ja kk-maksu

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja valtter, 11/12/04.

  1. valtter

    Liittynyt:
    11/12/04
    Viestit:
    10
    Tykkäykset:
    0
    Ehdottomasti maksulliset asiakaspalvelunumerot ja siitä hyvästä ilmaiset kk/puhelumaksut. Asiakaspalvelussa ei tarvitsisi olla kuin viisi henkeä kun se olisi tarpeeksi kallista niin eipä monikaan soittelisi. Liittymään voisi vielä liittää 500min ilmaista puheaikaa/kk jonka jälkeen puhelut 1€/min
     
  2. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Asiakaspalvelunumeron maksullisuus on hieman kaksipiippuinen juttu. Olen kyllä itse ilmaisen palvelunumeron kannalla. Joitakin rajoituksia voisi harkita kuitenkin. Esimerkiksi tietty määrä ilmaisia yhteydenottoja kuukaudessa ja lopuista laskutettaisiin. Tai puhelun pituudelle joku raja jonka jälkeen puhelu automaattisesti katkeaa. Nämä auttaisivat esimerkiksi matkapuhelin- ja laajakaista asiakaspalveluissa.

    Itsekin muutamia tietokoneita korjanneena ja matkapuhelimiin lähipiirille asetuksia laittaneena voin sanoa, että teknisen ongelman selvittämiseen tai vikailmoituksen tekemiseen ei millään mene yli kahtakymmentä minuttia. Kymmenenkin on ihan realistinen maksimiluku. Jos puhelu kestää pidempään niin silloin todennäköisesti henkilö ei tunne edes laitteistoaan, joten hänen olisi ensin parasta lukea ohjekirja tai olla yhteydessä laitteen valmistajan tukeen. Toinen vaihtoehto on, että henkilö kyllä tuntee laitteiston toimintaperiaatteen, mutta ei viitsi paneutua sen konfiguroimiseen vaan odottaa ilmaisen asiakaspalvelun neuvovan häntä askel-askeleelta.

    Yllä mainittu siis ei edes koske normaaleja lyhyitä asiakaspalvelupuheluja, joissa tehdään muutoksia palveluihin. Ihmisillä lienee sitten tapana jäädä puhelimessakin jankkaamaan asioita samalla lailla kuin kaupan tiskilläkin.
     
  3. muokkedee Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    5615
    Tykkäykset:
    1
    Re: Asiakaspalvelunumerot ehdottomasti maksullisiksi ja kk-m

    Eiköhän olisi aika jo lopettaa tuo ruikutus täällä!
     
  4. valtter

    Liittynyt:
    11/12/04
    Viestit:
    10
    Tykkäykset:
    0
    Valitettavasti asia on usein niin, että yksinäinen ihminen soittaa asiakaspalveluun koska numero on ilmainen ja haluaa jaaritella niitä näitä. Ymmärrän toki tuskan, mutta puhelut menee nauhalle ja en todellakaan halua tahallani pitkittää puhelua.
     
  5. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Re: Asiakaspalvelunumerot ehdottomasti maksullisiksi ja kk-m

    Samaa mieltä. Samoja aiheita olisi aivan hyvin käsitellä jo olemassolevissa palveluita koskevissa ketjuissa, eikä avata kahta samaa aihetta liippaavaa topickia rinnakkain.
     
  6. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Re: Asiakaspalvelunumerot ehdottomasti maksullisiksi ja kk-m

    Minun mielestäni tämä on pitkästä aikaa mielenkiintoinen keskusteluaihe tällä alueella. Mukavaa vaihtelua puuduttaville Saunalahti-ketjuille, joissa ruinataan vaan mitä ihmeellisimpiä asioita eräältä kyseisen firman edustajalta. Olkoonkin että asian esilletuonti on vähän kyseenalainen.
     
  7. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Eikö noissa kahdessa edellisessä lausessa ole mielestäsi mitään ristiriitaa?
    Täm sitten kruunaakin kaiken, vuosittainen puhelinlasku moninkertaistuisi, tietysti vähänpuhuvat virnistelisivät tyytyväisinä kun toiset maksaisivat heidän puhelunsa.


     
  8. visio

    Liittynyt:
    28/6/04
    Viestit:
    123
    Tykkäykset:
    0
    Re: Asiakaspalvelunumerot ehdottomasti maksullisiksi ja kk-m

    Kyllä. Edelleen suosittelen etenkin valtterille alan vaihtoa ja lisäksi hermoloman ottamista, jos ja kun mitä ilmeisemmin olet asiakaspalvelussa ainakin joskus työskennellyt. Yleensäkin asiakkaiden kanssa tekemisessä olevan tai sellaiseksi aikovan luulisi tietävän, ettei läheskään kaikki tuleva palaute ole pelkästään ruusuja tai etteivät kaikki asiakkaat ole vain hymyileviä ja kiitoksia sanelevia ihmisiä. Haastetta työssä siis ainakin varmasti riittää.

    Moderaattorit yleensä ahkerasti puuttuvat turhien ketjujen avaamiseen. . Mutta kas, miksiköhän niin ei käynyt tällä kertaa...? Valtterin kokemat vääryydet olisivat varmasti sopineet yhteen ketjuunkin.
     
  9. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Mielestäni tämä ketju on hyvä.

    Erilaisia vaihtoehtoja asiakaspalvelunumeroiden maksullisuudesta/maksuttomuudesta kannttaa ilman muuta pohtia, sillä se saattaa poikia jotain hyvää.

    Minä olisin yhden idean kannalla: Eikö voisi olla sellaista vaihtoehtoa, että kun on jonottanut tietyn ajan voisi jättää yhteystietonsa, niin ko. asiakaspalvelusta otettaisiin yhteyttä joko puhelimitse, tai tekstiviestillä.

    Viestissä voisi olla maininta "nyt on tilaa, voitte soittaa" tms.

    Toinen vaihtoehto olisi tosiaanlkin, että sieltä soitettaisiin ja kysyttäisiin millaisesta asiasta on kyse.

    No, nuo nyt ovat vain tuollaisia "ideanpoikasia", joita olen tässä muutamien päivien aikana pohtinut.
     
  10. ajantawarat

    ajantawarat Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    1/1/03
    Viestit:
    6607
    Tykkäykset:
    292
    Puhelinmalli:
    Lumia , Elisa , Helsinki
    mielestäni tuo totetuu nyt jo,ainakin sen kuvan saa kun osalla on lypsyjä pöytälaatikot täynnä ja panulta (keneltäs muulta) pummataan kokoajan helpotuksia taksoihin
     
  11. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Re: Asiakaspalvelunumerot ehdottomasti maksullisiksi ja kk-m

    Ainakin omasta mielestäni nämä kaksi ketjua kannatti erottaa, sillä vaikka päällisin puolin käsittelevät samaa asiaa on tietty vivahde-ero. Toisessa ketjussa otettiin kantaa asiakkaitten tekemiin täysin "turhiin" soittoihin (puheajan lypsäminen inttämällä ja ns. seurapuhelut) ja tässä taas sitten miten saataisin tehokkaimmin poistettua ylimääräinen ja tarpeeton työtaakka (asiat jotka kuuluvat oikeasti jollekin muulle taholle) asiakapalvelulta ja siten linjat ruuhkattomammiksi. (Kuuluisi oikeastaan ylläpito-alueelle...)

    Tämä sitten kuuluisi jo AV-alueelle, mutta tasapuolisuuden vuoksi (ettei valtter tunne itseään täysin murskatuksi) olisi kiva tietää vähän millä alalla ihmiset täällä työskentelevät. Voisi sitten heitellä useammaltakin alalta (jolta löytyy myös työkokemusta) asiakkaan näkökulmasta muutaman kivan kommentin ja katsoa ovatko sillä alalla työskentelevät samaa mieltä. ;)
     
  12. RR

    Liittynyt:
    12/11/04
    Viestit:
    16
    Tykkäykset:
    0
    Re: Asiakaspalvelunumerot ehdottomasti maksullisiksi ja kk-m

    Ihanaa kun aspanumerot ovat ilmaisia, voi soittaa ja pummia etuja vaikka joka päivä. Kun asiakaspalvelija naputtaa tietoja koneelle, voi häntä samalla käyttää olkapäänä ja kertoa kuinka ikävä oli jonottaa yli tunti etujen saamiseksi. Ei sitä mielellään haluaisi vaihtaa operaattoria, mutta pakkohan se on ellei etuja ala ilmestyä.. :)

    Sellainen mielikuva teleoperaattorin asiakaspalvelutyöstä on, että kyseessä on pahimman luokan "palautepuhelin", joissa työskentely vaatii erittäin hyviä hermoja.
     
  13. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    "Ehdottomasti matkapuhelinliikkeisiin sisäänpääsymaksu. Kylläpä kummasti vähenisi henkilökunnan tarve kun jokaiselta sisäänastujalta veloitettaisiin 20€ jo ovella."

    Idea on vapaasti kaikkien kauppiaiden hyödynnettävissä, en vastaa mahdollisista liiketappioista.
     
  14. smrk Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    8/4/03
    Viestit:
    1436
    Tykkäykset:
    42
    Niin ja ensisijassa pohtiminen on asiakkaan tehtävä operaattoria valitessa.
    Minusta myös olisi hyvä, jos puhelu voitaisiin tapauskohtaisesti panna maksuttomaksi esim. kun soiton syy on operaattorin taholta tapahtunut virhe. Itse juuri soitin Saunalahden numeroon monta kertaa (useimmilla kerroilla jouduin lopettamaan jonottamisen kesken) kun numeronsiirrossa oli ongelmia.

    Hyvä myös olisi, jos itse puhelu maksaisi mutta jonottaminen ei. Jonothan ovat operaattorin syytä eivät asiakkaan.
     

Jaa tämä viestiketju