1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Asiakaspalvelun vastausajat

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja GoMobile, 22/10/04.

  1. GoMobile

    Liittynyt:
    15/4/04
    Viestit:
    3
    Tykkäykset:
    0
    Operaattori Keskim vast aika, % vast. 20 sekunnissa
    GoMobile............22 sek.........................76%
    Elisa...................42 sek.........................55%
    Kolumbus...........54 sek.........................52%
    Sonera...............60 sek..........................51%
    Tele Finland......128 sek.........................45%
    Saunalahti........188 sek.........................28%

    Saunalahden pitäis varmaan tehdä jotain
     
  2. jaska915

    jaska915 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/3/04
    Viestit:
    2023
    Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Lähde kannattaisi varmaan mainita? Varsinkin kun on omalla asialla. Jonkinnäköinen asiakasmäärä-vastausaika suhde tekisi lisäksi terää...
     
  3. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    Eiköhän tuo ole operaattorien sivuilta kerätty, joskin näyttäisi osittain olevan vanhentunutta, uusimmissa näyttäisi olevan ainakin Sauna kehittynyt huonompaan suuntaan:

    Sauna 11.10.2004-17.10.2004: 20 % 0:03:29
    DNA Syyskuu: 73,4 % 0:25

    Myönnettäköön että DNA on tehnyt positiivisen yllätyksen, joskin saisi mielellään julkaista nuo tilastonsa samassa muodossa. Jokatapuksessa ainakin vastausajoissa on tultu erinomaiselle tasolle. Yllättynein olen siitä että Saunalahti jää DNA:n jalkoihin noinkin pahasti.

    Sinänsä ei kuitenkaan kovin yllättävää tilastotietoutta, Elisa ja Sonera ovat 24/7 aspoineen edelleen asiakaspalvelussa edellä.
     
  4. sorsa

    Liittynyt:
    7/2/03
    Viestit:
    430
    Tykkäykset:
    0
  5. Juzt Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    3135
    Tykkäykset:
    133
    Eritteleekö muuten Sonera missään matkapuhelin ja internet/laajakaista-aspan vastausaikoja?
    Tuo 0800 17000 on puhelinnumero kumpaankin josta valikossa sitten valitaan kummasta halutaan jutella. Nuo vastausajathan on annettua Soneran sivuilla yleispätevästi tuolle numerolle, ja kokemuksien mukaan tuo laajakaista-aspa taitaa heikentää noita tuloksia kiitettävästi Soneran osalta.

    Saunalahti taitaa muuten olla käytännössä ainoa firma jolla internet puoli vastaa nopeammin kuin GSM.
     
  6. veppis

    veppis Supermoderaattori

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    9357
    Tykkäykset:
    194
    Ei ole käsittääkseni eritelty mitenkään, joten olet oikeassa.
     
  7. BuZu Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    15/2/03
    Viestit:
    1509
    Tykkäykset:
    0
    <mutua>
    Olisikohan Saunalahdella internet-liittymäasiakkaat / GSM-asiakkaat -suhde pienempi kuin muilla operaattoreilla?
    </mutua>
     
  8. jarkkoo Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    2221
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    Tai sitten Sauniksen nettinarujen kanssa suhteessa vähemmin ongelmia vs. GSM-palvelut :) Nimim. Sauniksen ADSL mutta GSM-liittymä siirtyi hyvin pian muualle..
     
  9. dumm

    Liittynyt:
    12/6/04
    Viestit:
    282
    Tykkäykset:
    0
    Soneran nettiaspa ei kyllä ole lähelläkään tuota, itselläni lähes poikkeuksetta vastausaika on >15min, mutta onneksi jonotus sujuu tuolla kaijuitinpuhelulla. Sitten pikaisen jonotuksen päätteeksi pitää toivoa, että sattui vastaamaan joku pätevä/pätevähkö, monesti vastannut joku, joka osaa vain paperista lukea mitä sanotaan ja jos ongelma ratkasuineen ei ole valmiiksi paperilla, niin ei tiedetä mitään.
     
  10. Xaeron

    Xaeron Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    2505
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Kerrotko millaisia ongelmia? Meidän perheessä on kolmella Saunalahden liittymät olleet jo hyvän aikaa eikä ole ongelman ongelmaa ollut.
     
  11. jarkkoo Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    20/6/02
    Viestit:
    2221
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SGS @ Saunalahti
    No juuri tuo erittäin pitkät jonotusajat omaava aspa + laskutushässäkkää oli jonkin verran, itsestään muuttuneita liittymätyyppejä, ja kaikkein suurin syy (tosin ei Sauniksen vika sinällään) se ettei surinan verkon kuuluvuus vaan yksinkertaisesti pärjää rälläkälle. Mut tarpeen mukaan :)
     
  12. Nynny

    Liittynyt:
    9/11/02
    Viestit:
    458
    Tykkäykset:
    6
    ÅMT:lla on tämä asia ainakin osattu hoitaa! Kurkatkaapa vaikka
    Täältä.

    "Kvartal 3, 2004 Genomsnittlig svarstid: 3,2 sekunder", trendi on tuon Pdf:n mukaan pelkästään parempaan suuntaan menossa. ÅMT:sta on hyvä ottaa mallia mantereen operaattoreidenkin.
     
  13. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Heh, ehkä heillä on HIEMAN vähemmän asiakkaita muihin operaattoreihin verrattuna.
     
  14. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Tuskin asiakaspalvelukaan on varustettu samanlaisilla resursseilla.

    Vai ovatko asiakkaat vain fiksumpia ja pystyvät itse ratkomaan ongelmansa?
     
  15. Nynny

    Liittynyt:
    9/11/02
    Viestit:
    458
    Tykkäykset:
    6
    Taannoin Soneralla oli reilu miljoona asiakasta ja samalla keskimääräinen jonotusaika asiakaspalveluun oli n. 16 sekuntia. Miksi sama ei onnistu enää nykyään millään muulla operaatorilla kuin ÅMT:lla, vaikka alle miljoonan asiakkaan operaattoreita tässä maassa on vaikka kuinka ja paljon? Ovatko keskimääräiset puhelupituudet kasvaneet, ovatko kysymykset monimutkaisempia, onko asiakaspalvelun taso samalla laskenut? Vastauksia on kaiketi yhtä paljon kuin arvailujakin.
     
  16. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Data-ominaisuuksien ja erilaisten asetusten lisääntyminen on varmasti pidentänyt puheluita, toisaalta ihmisiä tuskin tarvitsee enää juuri neuvoa tekstiviestin lähetyksessä. Nuo asetus- ja data-palvelut kuitenkin epäilisin lisäävän puheluiden mittaa, samoin laajentuneet ja monimutkaistuneet palvelut.
     
  17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Millä vuosituhannella?
     
  18. pake

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    240
    Tykkäykset:
    0
    Saa poistaa....
    Sorry
     
  19. pake

    Liittynyt:
    19/6/02
    Viestit:
    240
    Tykkäykset:
    0
    Niin, puhumattakaan GoMobile versus Sonera ja Elisa...
     
  20. Nynny

    Liittynyt:
    9/11/02
    Viestit:
    458
    Tykkäykset:
    6
    En muista, enkä tiedä. Mutta jos jostain saan faktatiedon, miten tarkasti haluat että vastaan?
     

Jaa tämä viestiketju