Asiaa pelikonsoleista ja videopeleistä

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
5052
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Onpa kökkö tämä Xboxin käyttöliittymä. :cautious: Ohjain on kyllä hyvä (tatit tosin vähän halvan oloiset ja syvennykset liian pienet omalle peukalolle). Ulkonäkö kaikessa yksinkertaisuudessaan on parempi kuin Playstationilla. Saas nährä.

Bingviini

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
155
Puhelinmalli
Mate 10 pro

Kalastusta nyt switchille halvalla :LOL: 👌

kodekon

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
103
Puhelinmalli
Samsung S8 Orchid Gray
Black Friday-alesta ostettu Star Wars Jedi: Fallen Order vaikuttaa aika mainiolta pläjäykseltä. En tosin ole ehtinyt kuin alle puoli tuntia sillä leikkiä, mutta ainakin tunnelma ja korkea laatu ovat kohdillaan sen perusteella.

kviikka

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1153
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
Vajaat pari kuukautta sitten asensin CS:GO:n, kun oli tiedossa lanit, jossa oli tarkoitus pelata sitä. No, olen vähän nyt innostunut siitä, kun tuo tankkipelikin välillä kyllästyttää.

Katselin eilen netistä, millä hiiren herkkyyasetuksilla pro-pelaajat pelailevat ko. peliä. Kävi ilmi, että he käyttävät hiirtä todella "hitaalla". Kokeilin laittaa samantapaiset asetukset: tähtäys toki helpottuu, mutta yritäpäs kääntää ukkelia 180°, niin pitää hiirtä liikuttaa hullun lailla pöydällä. Ilmeisesti heillä on joku leveä hiirimatto ja he käyttävät koko käsivarttaan hiiren liikuttamiseen. Itse olen tottunut pelaamaan lähinnä ranteella, niin noilla herkkyyksillä saa nostella hiirtä usemman kerran hiirimatosta. Mutta luulen, että täytyy alkaa pikku hiljaa kokeilla herkkyyden laskemista, sillä tähtäys helpottui pienemmällä herkkyydellä tosiaan huomattavasti.

Megaman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
2461
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro
Vajaat pari kuukautta sitten asensin CS:GO:n, kun oli tiedossa lanit, jossa oli tarkoitus pelata sitä. No, olen vähän nyt innostunut siitä, kun tuo tankkipelikin välillä kyllästyttää.

Katselin eilen netistä, millä hiiren herkkyyasetuksilla pro-pelaajat pelailevat ko. peliä. Kävi ilmi, että he käyttävät hiirtä todella "hitaalla". Kokeilin laittaa samantapaiset asetukset: tähtäys toki helpottuu, mutta yritäpäs kääntää ukkelia 180°, niin pitää hiirtä liikuttaa hullun lailla pöydällä. Ilmeisesti heillä on joku leveä hiirimatto ja he käyttävät koko käsivarttaan hiiren liikuttamiseen. Itse olen tottunut pelaamaan lähinnä ranteella, niin noilla herkkyyksillä saa nostella hiirtä usemman kerran hiirimatosta. Mutta luulen, että täytyy alkaa pikku hiljaa kokeilla herkkyyden laskemista, sillä tähtäys helpottui pienemmällä herkkyydellä tosiaan huomattavasti.
Käytät samaa senssiä ku woxic, 1620 dpi hiirestä ja ingame sensitivity 2 :D Itsellä on 800dpi 0.8, jolla oon pelannu jo pari vuotta.

kviikka

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1153
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
Käytät samaa senssiä ku woxic, 1620 dpi hiirestä ja ingame sensitivity 2 :D Itsellä on 800dpi 0.8, jolla oon pelannu jo pari vuotta.
Olen käyttänyt hiiren herkkyytenä 2700–3200 dpi:tä, ja pelissä herkkyytenä 3.97. Nämä kun kerrotaan, niin tulee 10 719–12 704. Ja jos kokeilen laittaa hiiren herkkyydeksi vaikka 400 dpi ja pelissä 2.2, niin tästä tulee 880. Eli yli kymmenen kertaa pienempi. Vähän on siis totuttelemista.

Megaman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
2461
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro
Olen käyttänyt hiiren herkkyytenä 2700–3200 dpi:tä, ja pelissä herkkyytenä 3.97. Nämä kun kerrotaan, niin tulee 10 719–12 704. Ja jos kokeilen laittaa hiiren herkkyydeksi vaikka 400 dpi ja pelissä 2.2, niin tästä tulee 880. Eli yli kymmenen kertaa pienempi. Vähän on siis totuttelemista.
Siiis mitä? :D eihä tuommosella herkkyydellä pysty ees tähtäämään tarkasti, ku pomppii useita pikseleitä yli suoraan. Kannattaa kokeilla vaikka aluks harjotella vaik 800dpi igs 1.5. :) ja siitä sit pienennellä mikäli haluaa vielä alaspäin.

kviikka

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1153
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
Siiis mitä? :D eihä tuommosella herkkyydellä pysty ees tähtäämään tarkasti, ku pomppii useita pikseleitä yli suoraan. Kannattaa kokeilla vaikka aluks harjotella vaik 800dpi igs 1.5. :) ja siitä sit pienennellä mikäli haluaa vielä alaspäin.
Olen koko ikäni pelannut fps-pelejä aika nopealla hiirellä. Tosin vain jotain BF1942-tyyppisiä ja esim. Wolfenstein: Enemy Territoryä, jossa tuntui pärjäävän, kun vain hyppi ja pomppi ja liikkui vauhdikkaasti samalla ampuen, missä nopeasta hiirestä oli hyötyä. Mutta laitoin äsken kokeeksi 800 DPI ja CS:ssä herkkyydeksi 1.4 ja pelasin botteja vastaan. Hiirtä sai kyllä nostella pöydällä aina kääntyessä, ja käsi hieroi hiirimaton reunaa, mutta toki päähän tähtääminen oli helpompaa (yleensä olen tähdännyt vain ylävartaloon). No, koitan nyt tuota hidasta, josko siihen tottuisi. WIndowsissa kyllä käytän isompaa herkkyyttä.

Megaman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
2461
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro
Olen koko ikäni pelannut fps-pelejä aika nopealla hiirellä. Tosin vain jotain BF1942-tyyppisiä ja esim. Wolfenstein: Enemy Territoryä, jossa tuntui pärjäävän, kun vain hyppi ja pomppi ja liikkui vauhdikkaasti samalla ampuen, missä nopeasta hiirestä oli hyötyä. Mutta laitoin äsken kokeeksi 800 DPI ja CS:ssä herkkyydeksi 1.4 ja pelasin botteja vastaan. Hiirtä sai kyllä nostella pöydällä aina kääntyessä, ja käsi hieroi hiirimaton reunaa, mutta toki päähän tähtääminen oli helpompaa (yleensä olen tähdännyt vain ylävartaloon). No, koitan nyt tuota hidasta, josko siihen tottuisi. WIndowsissa kyllä käytän isompaa herkkyyttä.
Onko siulla windowsin oma hiiren herkkyys 6/11 kohdassa? :) Minkä kokoinen hiirimatto siulla on?

E1 asetukset -> hiiren lisäasetukset -> osoittimen asetukset -> valitse osoittimen liikkumisnopeus

kviikka

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1153
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
Onko siulla windowsin oma hiiren herkkyys 6/11 kohdassa? :) Minkä kokoinen hiirimatto siulla on?

E1 asetukset -> hiiren lisäasetukset -> osoittimen asetukset -> valitse osoittimen liikkumisnopeus
Joo, tuon asetuksen itsekin tarkastin, kun noita hiirenherkkyysoppaita luin, eli se on juuri tuossa 6. kohdassa. Hiirimatto on joku arpajaisvoitto, leveydeltään reilut 35 cm.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
29   0   0
Reaktiopisteet
12423
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Ostatte vanhan kunnon pallohiiren ja sen kanssa sit sotimaan. Siin on tekemisen meininki. Saa tietokonesotilaskin hien otsaan.

Megaman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
2461
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro
Ostatte vanhan kunnon pallohiiren ja sen kanssa sit sotimaan. Siin on tekemisen meininki. Saa tietokonesotilaskin hien otsaan.
Saispaha vanupuikoille tekemistä, ku sais hiirtä puhistella pölystä :D

kviikka

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1153
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
No, ei siitä pelaamisesta tullut oikein mitään noin matalilla herkkyyksillä. Yhden kilpailullisen pelasin vähän hitaammalla, eli 2700 dpi x 2.2. Täytyy vaikka kokeilla pikku hiljaa laskea herkkyyttä.

kodekon

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
103
Puhelinmalli
Samsung S8 Orchid Gray
Control on ollut itselle se vuoden peli ehdottomasti, mutta hieman kuitenkin yllättää että IGN valitsi sen juuri Game of the Yeariksi pääkategoriassa. Hieno juttu, ja hyvä, että Remedy saa glooriaa hyvin tehdystä työstä.

Mietiskelijä

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
100
Puhelinmalli
S10

Tuleva Xbox esitelty, ulkonäkö vaikuttaisi jakavan porukkaa (ja vitsiä riittää nimen lyhenteestä)

olpero

Tuntematon jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
798
Puhelinmalli
iPhone X
Mitenhän tuo sopii normaaleihin tv-tasoihin? Vai onko tässä niin paljon potkua että lämmöntuotto on niin isoa ettei haluta että se laitetaan ahtaaseen tilaan...

Mietiskelijä

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
100
Puhelinmalli
S10
Samaa vähä mietin, toki voi vaakatasossa pitää mut iso möhkäle tuo on silti.

Top Bottom