1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Asiaa pelikonsoleista ja videopeleistä

Keskustelu osiossa 'Viihde-elektroniikka', aloittaja Jupex, 26/4/05.

1. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Pitäisi joku konsoli ostaa kesällä ja nyt mietin että mitä kannattaa ostaa.... jos pelaa autopelejä ja mättöpelejä pääasiassa.... ja ehkä joskus jotain kiekkoa tai futista...

Mietin että koska seuraavan polven konsolit tulee... ja mikä olis hyvä sitä odotellessa.... Gamecube olis ainakin halpa 99 kera ohjaimen, kortin ja pelin .... mutta kun en tosiaan tiedä....

2. jumipaeae

Tykkäykset:
    0
    Jos jostain käsiisi saat niin ehdottomasti 8-bittinen nindendo konsoleiden kruunaamaton kuningas.

3. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    heh lol :D maalle vois ostaa mut vakavasti eikai noita ole kun nuo 3 vaihntoehtoa .

4. jumipaeae

Tykkäykset:
    0
    Se kai vähän riippuu siitäkin että teetkö konsolilla muutakin kuin pelaat. Ja toki esim. ohjainten käteenistuvuus voi ratkaista. Mutta, itse en tällä hetkellä omista yhtään konsolia, joten viisaammat neuvokoot.

5. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Mitä muuta niillä voi ilman modaamista tehdö kuin pelata? Ainiin kattoa leffoja :) sitä varten on dvd soitin olemassa.

6. nossi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ps2 tai xbox

7. jrask

Tykkäykset:
    0
    Jos auto pelit innostavat niin PS2 on varmaan parempi ratkaisu Xboxille kun ei saa edes kunnollista rattia. Gran Turismo sarjaa voi suositella.

8. Smirre

Smirre

Tykkäykset:
    0
    Gamecube on hyvä ostos. Se on hieman erilainen (sanoisinko persoonallinen) kuin geneeriset bulkkikoneet ps2 ja xbox.

Minä en millään jaksa pelata mitään xboxin peliä, aina tulee välittömästi tunne "hyvännäköinen, mutta sieluton peli" :D

9. Twinspark

Tykkäykset:
    0
    Vaan miten mahtaa olla Gamecuben laita kysyttyjen ajo- ja mättöpelien suhteen, nopealla haulla ajopelejä löytyi vain muutama, niistäkin imho parhaana NFSU2.

Itse PS2:ta ja Xboxia käyttäneenä suosittelen pleikkaria, aika pitkälle mielestäni kyse on kuitenkin pelimieltymyksistä. Xbox lienee paras valinta, jos ajopelit eivät kiinnosta.

10. MotoMaster

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4
    Ainoat vaihtoehdot: GC, DS tai NES

11. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Xbox tai PS2. Itselläni on PS2 ja sille on hyvä valikoima pelejä. PS2 alkaa olemaan vanhaa rautaa, Xboxissa paremman näköiset pelit ja pyörivät vähän paremmin. Toisaalta PS2 pelejä saa alelaarista ja platinana. Tosin Xboxillakin taisi olla niitä halpapelejä jos oikein muistan. Joten jos haluat koneen jolle paljon pelejä niin PS2 ja jos haluat taasen koneen jolle on hieman vähemmän pelejä, mutta parempi graffa on valinta Xbox. Itse en tosin tykkää Boxin ohjaimesta, mutta makuasia. Pleikan kapula istuu käteen paremmin. Molemmat hyviä valintoja. GC:lle ei ole niin paljoa aikuismakuun olevia pelejä, ei millään pahalla.

12. Smirre

Smirre

Tykkäykset:
    0
    Niin mitataanko "aikuistenpelit" vaikka synkkyydellä, verellä, väkivallalla ja muulla tappamisella...? Itse asiassa suurin osa ns. aikuistenpelejä rääkyvistä hepuista on nimenomaan itse lapsia, iältään noin 13-18. Jostain näin tietoja GC:n omistajien keski-iästä. Se on suhteellisen korkea, päälle 20 muistaakseni. Pitää muistaa, että 8bittisellä nessillä aikoinaan pelanneet on jo pitkälle yli parikymppisiä.

Twinspark: Totta, auto/beat-em-up genret voisi olla pareminkin edustettuina Cubella.

13. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei en tarkoita sitä noin. Vaan siten, että GC:lla vain tuntuu olevan näitä "Mario" pelejä vähän liikaa ja puuttuu hieman varttuneimmille tarkoitettuja pelejä, enkä tarkoita nyt mitään GTA eepoksia. Jos tajuat mitä ajan takaa...

14. Smirre

Smirre

Tykkäykset:
    0
    Joo ymmärrän. Näkee vaan liian monesti 10v lapsia mitkä tuhahtelee, että mä en pelaa kuin aikuistenpelejä; niitä joissa ammutaan pää tohjoks haulikolla ym... kokeilin vähän kepillä jäätä, jos tartut syöttiin :)

Mutta totta puhuen on noita multi-platformer pelejä kyllä kanssa aika paljon Cubelle, pääasiassahan ne on fps-pelejä joista itse en niinkään välitä. (mm. splinter cell, soul calibur, baldurs gate) XIII on ainoita fps-pelejä mistä olen todella pitänyt. Siinä oli huumoria, nerokkaita ratkaisuita ja hyvä fiilis! Ei perinteinen synkistely fps.

vähän off-topiccina: Kokeilin aikoinaan näitä ns. aikuistenpelejä Manhunttia ja nyt viimeisimpänä Doom3. Pelit tuntui ahdistavilta, ei ollut yhtään leppoisa ja mukava tunne pelailla sohvan nurkalla. Jotenkin oli koko ajan pinna kireällä ja keskittymisen piti olla 100% luokkaa. Ei voinut hellittää otetta ennen kuin vetäisi töpselin seinästä :DD

Doom3 varsinkin oli ihan surkea peli pimeyden takia, mitään ei näkynyt ennen kuin IMPin tulipallo valaisi 2cmx2cm alueen :p

Mä tulin siihen tulokseen, että mä haluun pelata rennompia pelejä. nessillä sitä tuli aikoinaan konsolipelit aloitettua, hyväksi havaitulla nintendon linjalla jatketaan 8)

15. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    IMO Xboxin ohjain on _PALJON_ parempi kuin PS2:n (ja muittenki pleikkareiden), pleikkarin ohjaimesta tulee kädet kipeiksi ;) kannattaa kyllä xboxi ehdottomasti modata, silloin siitä saa paljon monikäyttöisemmän vehkeen kun ps2:sta. Ja se on helpompaa.
    Ja xboxissa plussaa on kovalevy, jolloin ei sitä pientä ja kallista muistikorttia täydy ostaa. Tosin toi ohjainjuttu on makuasia.

16. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Jaha jokaiselle konsolille löytyy puolustajansa... itse kyllä tahkosin pari tuntia soul calibur II:sta cubella ja tykkäsin kovin. Stten kokeilin sellaista avaruuskelkalla ajoa... ja en tykännyt yhtään.... toisaalta eipähän noi niin kalliita noi konsolit ole vaikka hommais noi kaikki :D muttaa lähinnä siis ajattelin etten osta mitään sellaista mistä julkaistaan paranneltu painos alta vuodensisään.

17. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    oma valintani ois xbox...autopelejä löytyy todella paljon ja ne on jo perus ohjaimella liipasimien takia todella hyvä pelata...rattia en käyttäis ku pc:llä...konsoli pelit kuitenkin niin arcadea et ohjaimel parempi.

sit taas räiskinnöissä on ne liipasimet myös omaa luokkaansa ja mainittakoon esim halo....molemmissa käsissä voi olla aseet ja voi ampua molemmilla, esim toisella kun lataat toista jne.

urheilu pelejä konsoleille löytyy tasaväkisesti...suosittelen pro evolution socceria ja segan NHL 2K5:sta(hakkaa ea:n 100-0)

18. Guest Vieras

Muuten en ota kantaa mutta ostin äskettäin xboxin koska se yksinkertaisesti houkutteli eniten ja alelaarissa oli ihan mukavia pelejä parilla kympillä. Toinen ohjain lienee koneeseen kuin koneeseen pakko-ostos, kaksin kaunihinmpi myös konsolipeleissä. Itse en PC:llä ole pelannut, pelaa tai tule pelaamaan vaan vannon viimeiseen asti konsolien nimeen.

19. jrask

Tykkäykset:
    0
    Noita nykyisiä konsoleita saa melko edullisesti vrt. heti julkaisun jälkeen ja jokaiselle löytyy varmasti pelattavaa siksi aikaa että seuraavan sukupolven konsoleiden hinta tippuu jäkevälle tasolle. esim Xbox taisi maksaa aluksi yli 500 euroa, jos seuraaja tulee samaan hintaan myyntiin ainakin itse ostaisin vanhemman konsolin n. 150 eurolla ja kasan pelejä.

20. jrask

Tykkäykset:
    0
    Tupla...

Jaa tämä viestiketju