1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Mobiili.fi Arvo yli 25 miljardiin? Snap eli Snapchat aikoo listautua pörssiin ehkä jo maaliskuussa

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelinuutiset', aloittaja Uutissyöte, 6/10/16.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Uutissyöte

    Uutissyöte

    Liittynyt:
    28/6/15
    Viestit:
    559
    Tykkäykset:
    0
    [​IMG]
    Snapin Spectacles-lasit sisältävät kuvassa vasemmassa kulmassa kameran ja oikealla videotallennuksesta kertovat LED-valot. Videot voi siirtää laseista Snapchat-sovelluksen Muistot-osioon.


    Snapchatista hiljattain Spectacles-lasiensa paljastuksen yhteydessä Snapiksi nimensä vaihtanut yhtiö aikoo listautua pörssiin, mahdollisesti jo ensi maaliskuussa, kertoo Wall Street Journal.

    Aiemmin The Information on jo raportoinut ensi vuonna tapahtuvan listautumisen olleen tähtäimessä.

    Listauksessa Snap saatettaisiin arvostaa jopa yli 25 miljardin dollariin markkina-arvoltaan. Viimeisimmällä rahoituskierroksellaan se sai vajaan 20 miljardin dollarin arvostuksen. Rahoitusta Snap on nostanut historian aikana kaikkiaan jo 2,4 miljardia dollaria.

    Snapchat-sovelluksella on noin 150 miljoonaa päivittäistä aktiivista käyttäjää. Vuotaneiden tietojen perusteella ensi vuodelle Snap odottaa jopa 1 miljardin dollarin liikevaihtoa. Tämän vuoden odotettiin tuovan 250-350 miljoonaa dollaria, minkä Snap on WSJ:n mukaan kuitenkin ylittämässä. Viime vuonna kertyi vasta 60 miljoonaa. Toistaiseksi lähes kaiken liikevaihtonsa Snap tekee Snapchat-sovelluksissa näkyvistä mainoksista sekä sponsoroiduista sisällöistä, jotka ovat jo arkipäivää Yhdysvalloissa. Snapchat on avaamassa mainosmahdollisuuksiaan parhaillaan laajempaan käyttöön.

    Spectacles-lasit julkistaessaan ja nimeään muuttaessaan Snap toi myös näkyvästi esiin uuden määrittelyn itsestään. Snapin mukaan se on kamerayhtiö. Kameralla onkin keskeinen rooli sekä sen Snapchat-sovelluksessa että Spectacles-laseissa.

    Snapchatin tarina alkoi yksinkertaisena sovelluksena, jolla onnistui avaamisen jälkeen hetken päästä katoavien kuvien lähetys. Sittemmin se on laajentunut videoihin, tuonut paljon erilaisia kuvien ja videoiden ehostusmahdollisuuksia piirtämisestä laajoihin linssifilttereihin sekä ennen kaikkea tuonut sovelluksensa osaksi myös tarinat, eli 24 tunnin ajan julkaisun jälkeen seuraajien katsottavissa olevat kuva- ja videopäivitykset. Myös medioita on päässyt Snapchatin sisään Discover-osioon.

    Facebook yritti ostaa Snapchatin vuonna 2013 kolmella miljardilla dollarilla. Myymättä jättäminen vaikuttaa olleen erinomaisen järkevä päätös.

    [​IMG]
    Snap kertoo olevansa kamerayhtiö.

    Jatka lukemista...
     
Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju