1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Apuja P800 ja win98:n kanssa

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Nemesis-88, 5/11/03.

1. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Olen asentanut koneelleni PC Suiten joten tarviiko asennella enään mitään muuta, että telakointiasema toimii??(eli tuleen telakointiaseman ohjelmisto tuossa pc suitessa mukana?) Kun menee tuonne Ohjauspaneeli --> yhteydet --> kaapeli nin miten nuo pitäis olla? Onko nuilla vaikutusta telakointiaseman toimintaan? Pikaisia apuja kaivataán

2. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    En kyllä ihan täysin ymmärtänyt kysymystäsi. Mutta olikohan asia niin että P800:n ohjelmisto CD:n kannessa lukee tuetut käyttöjärjestelmät ja muistelen ettäWin98 ei niihin kuulu?, itsekin jouduin aikanaan päivitytämään koneen W98:sta uudempaan versioon. Kannattaisi ottaa P800:n manuaali esiin ja jollei löydy niin sen saa SE:n sivulta www.sonyericsson.com/downloads/P800_UG_R1A_FI.pdf

3. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Kun asensit PC Suiten, niin sen olisi pitänyt kysellä myös telakointiaseman ajureita? Jos ne asensit, niin kaiken pitäisi olla kunnossa. Jos et, niin käytä sillä CD:llä olevia ajureita telakointiasemaa varten.

Jos olet ajurit asentanut ja myös PC Suiten, niin homman pitäisi toimia niin, että kytket puhelimen telakointiasemaan ja käynnistät PC Suiten, jos se ei mene itsellään päälle (se on se P800:n näköinen kuvake työpöydällä). Joissain koneissa ei ole mitään ongelmia, vaan kaikki pelaa kuin unelma. Joissain taas homma ei onnistu millään.

Eli minun kohdallani tässä vaiheessa aina alkaa hauskuus - nimittäin joka kerta homma ei onnistukaan, vaan joudun yrittämään uudelleen, eli kone sammuksiin ja uudelleen käynnistys, ja silloin pitäisi toimia. Ja sellainen juttu vielä, että jos olen jo koneellani jotain tehnyt, niin yhteyden saaminen ei takuulla onnistu, eli minun on kytkettävä puhelin pöytäkoneeseeni aina heti ensimmäiseksi, kun sitä tarvitsen.

Ne Ohjauspaneli - kaapeli - yhteysjutut olisi pitänyt mennä oikein, jos asennus on tehty oikein.

Täällä todettiin, ettei PC Suite tukisi W98:aa. Versiosta 1.4.2 lähtien se tukee. Siis - tukee ainakin edellämainitulla tavalla.

Jos nyt jostakusta tuntuu, että tämä homma olisi jotenkin heikkoa, niin onhan se - mutta aina olen yhteyden saanut toimimaan, joskus nopeammin, joskus pitemmän yrittämisen jälkeen. Mutta mitäpä tuosta vaikka pari kertaa pitäisikin yrittää, maailmahan on epätäydellinen joka tapauksessa, eikä tässä iässä enää mihinkään kiire ole.

4. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Kytkin puhelimen telakointiasemaan ja käynnitin PC Suiten se jälkeen avautu kuvake missä lukee "ei yhteyttä". Mitä teen?

5. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Onko siellä palkissa pikkukuvake joka näyttää kaksipäiseltä nuolelta ja onko nuolet yhdistävä viiva poikki vai salamanmuotoinen? Jos se on edellistä, niin sulje ikkuna 'ei yhteyttä' ja näpäytä kuvaketta uudelleen - voit samalla lyhyeksi aikaa nostaa puhelimen pois telakointiasemasta ja panna sen sitten takaisin. Jos jälkimmäistä, niin ohjelma luulee yhteyden olevan kunnossa vaikka ei olekaan, jolloin kannattaa koettaa sulkea se ikkuna ja näpäyttää uudelleen kuvaketta P800, josko se auttaisi.

Koska PC Suite ei ole maailman paras ohjelma (se on huonompi kuin monen moittima Windows), niin on vain kokeiltava erilaisia systeemejä käynnistellä PC Suitea, laittaa puhelin eri aikoina telakointiasemaan jne. Itsekin aikoinaan kokeilin monta eri yhdistelmää kunnes aloin oppia mitä ohjelma nimenomaan minun koneessani haluaa tehtävän. Muissa koneissa se saattaa haluta tehdä jotain muuta.

Olen pahoillani etten pysty paremmin auttamaan, mutta yksikään tietämäni P800 ja PC Suite -yhdistelmä ei toimi täsmälleen samalla tavalla lukuunottamatta niitä, jotka ovat heti alusta toimineet moitteitta. Mutta koetetaan ehdotella lisää mahdollisuuksia, jos ei muuten ala toimia :)

6. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Ei vaan semmonen missä on paperilappu ja siinä päällä on kysymysmerkki. Eli mitäköhän tuo meinaa? :)

7. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Valitettavasti en tiedä - en ole koskaan sellaista nähnytkään. Ilmeisesti jossain on jotain vikaa, tietäisi vain mitä?

8. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Sain vihdoinkin P800:n toimimaan 98:n kanssa! Sinänsä hyvä kun ei mene 100€uron arvoinen BT sovitin "hukkaan" kun 3650 poistuu käytöstä.

9. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Hieno homma! On sanottava, että aikaa siinä menee kun P800:n ja PC Suiten kanssa oppii elämään, mutta toisaalta se opettaa ihmiselle usein niin tarpeellista nöyryyttä ja kärsivällisyyttä.

Jos SE olisi antanut PC Suiten tehtäväksi samalle firmalle kuin t68i:n yhteysohjelman, niin homma toimisi varmasti paljon paremmin ja luotettavammin. Se nimittäin pelasi luotettavasti, varmasti ja nopeasti ilman mitään sen kummempia virittelyjä.

10. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Pitänee vielä harkita tuota BT:n kanssa käyttämistä kun tuppaa aina välillä poikkasemaan tuon yhteyden :( Seuraava kysymys: Miten tuolla PC Suitella muutetaan Mp3:set Waveiksi?

11. juhilus

juhilus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    SE K750i ja SE P800
    Ei mitenkään. Käytä jotakin netistä löytyvää ilmaista konverttoria. Vaikka tätä.

12. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Ymmärtääkseni niitä ei sillä muuteta miksikään, eli muunnos on tehtävä jollain tietokoneen ohjelmalla erikseen, ja sitten siirrettävä ne wavit PC Suitella puhelimeen.

Kannattaa yrittää löytää sopiva ääni esimerkiksi midinä, itse onnistuin löytämään haluamani soittoäänen netistä juuri midinä, ja sehän minulle hyvin kelpasi. (Oletettavasti haluat wavit nimenomaan soittoääniksi...) Enpähän ole kellään samaa soittoääntä koskaan kuullut - enkä aio kertoa mikä se on, niin ei tule samanlaista vastaan. :)

13. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Esim Winamp hoitaa homman.

14. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Löyty jo :)

15. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2643
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Hiukan lisää kummalisuuksia Win 98 ja SE P800 -yhdistelmästä. Olen täälläkin kirjoitellut pariinkin kertaan, kuinka puhelimen yhdistäminen pöytäkoneeseen telakointiaseman välityksellä on ollut tavallaan arpapeliä, eli olen joutunut koettamaan aina useamman kerran koneen käynnistämistä ennen kuin se on onnistunut.

No, tässä viime viikolla kyllästyin kokeilemaan kun ei millään meinannut onnistua, ja otin telakointiaseman usb-kaapelin irti koneen takaseinän liittimestä ja kytkin sen pöydällä olevaan neliporttiseen usb-hubiin. Tämän jälkeen puhelimen yhdistäminen pöytäkoneeseen on toiminut joka kerta kuin unelma, ei mitään ongelmaa.

En sitten tiedä onko kyseessä se, että kun usb-hubissa on oma virtalähteensä, niin se syöttää paremmin virtaa myös telakointiasemalle ja auttaa yhteyden saamisessa, vai olisiko pöytäkoneen toinen usb-portti jotenkin viallinen. Tosin aikaisemmat siinä olleet laitteet ovat toimineet aina moitteitta.

Olisiko kellään asiasta ajatuksia? Joka tapauksessa homma toimii nyt niin sujuvasti, että oikein on ollut mukava olo.

Jaa tämä viestiketju