1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Apua puhelimen valintaan

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja jonesb, 12/7/02.

1. jonesb

Tykkäykset:
    0
    Vanha kapulani on tullut siihen pisteeseen, että on aika vaihtaa puhelinta. Pulmani on, etten tiedä, mikä puhelin olisi itselleni hintalaatusuhteeltaan paras. Etsiskelen siis sopivaa puhelinta hintahaarukassa 200-350e, eli kyseessä on budjetti puhelin.

Olen katsellut:
    Ericsson T65, T66, T35m
    Siemens M45
    Benefon Q

Toivoisin kommentteja noista, sekä muita ehdotuksia.
    Mietin puhelinta siis siltä kantilta, että ensisijainen arvo olisi käytettävydyellä ja perusominaisuuksiilla (pelit yms. vähempiarvoinen jääköön vähemmän huomion kohteeksi).

Kiitos vastaajille etukäteeen.

2. piste

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän nuo ole hyviä puhelimia kaikki. Itse valitsin Benefonin tuosta hintaluokasta, koska hain hieman valtavirrasta poikkeavaa puhelinta hyvillä ominaisuuksilla. Tuo Q tuli valittua jokseenkin enemmän tunteella kuin järjellä, mutta en ole katunut :)

Mieluiten ottaisin tietysti puhelimen, missä olisi hyväksi havaitsemani ominaisuudet kaikista puhelimista, mutta sellaista puhelinta en ole vielä löytänyt. Kaikissa puhelimissa on jokin tietty hienous (ominaisuus), mikä harmittaa kun sitä ei löydykään enää välttämättä toisesta puhelimesta.

Siitä vaan listaamaan itselle, mitkä ovat tarpeet puhelimelle --> ominaisuudet eri puhelinten välillä --> kauppaan kokeilemaan.

Nämä on kuitenkin aika pitkälti mielipideasioita. Laatu/hintasuhdetta voi aina vertailla tietysti ominaisuuksilla ja kestävyydellä, mutta ei välttämättä sillä tärkeimmällä eli minkälaiseen käyttöön puhelin tulee.

Turha maksaa liikaa ominaisuuksista, joita kaveri/kauppias suosittelee, mutta et tee niillä itse mitään.

3. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tarkoitat varmaan t39m:ää ;)

4. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kouraan tarttuisi varmaankin Siemens ME45. GPRS:n ja suojausten takia.
    Toinen vaihtoehto olisi T66 pienen kokonsa takia.

5. Highlands

Tykkäykset:
    0
    Siemens ME45 maksaa halvimmillaan 280 euroa. Tätä kaikkea Siemens ME45 on:

-Toiminta-ajat ovat erittäin kiitettävät. (Omassa käytössäni lataan puhelimen useimmiten sunnuntain ja maanantain välisenä yönä.)
    -Ominaisuuksia puhelimessa on yllinkyllin.
    -Puhelin on roiskeen ja iskunkestävä.
    -Puhelimesta saa lähtemään tarpeeksi ääntä. (Itse tarvitsen voimakkaan hälytysäänen työni takia.)
    -Kaikki Siemensit ovat olleet luotettavia kautta aikojen. Huoltoon puhelinta ei siis tarvitse kiikuttaa yhtämittaan. (Uskon että kaikki ovat samaa mieltä kanssani)
    -Kahden vuoden takuu

Itselläni oli aikoinaan Ericsson ja voisin sanoa, että Siemens on parempi puhelin. Ericssonissa on parempi kalenteri, vilkkuledi ja jotain muuta erittäinkin mukavia juttuja mutta silti kallistuisin Siemensiin. Benefon Q on jo aika vanha malli ja siinä on kai ollut jotain ongelmia. (?) T66:n toiminta-ajat ovat armottoman huonot.

6. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Juu, ihan hyvä hintahaarukka. Tosin sen yläpää olisi mulle hiukan kallis...

T35m jo korjattiinkin, mutta mahdoitko tarkoittaa ME45:tä? M45 -nimistä mallia ei tietääkseni ole olemassa.

No, omia kokemuksiani - jälleen kerran:
    T39m:n käytettävyys on hieman huono hitauden takia, mutta muuten ihan hyvä. Siemensit ovat yleensä nopeita ja ehkä noi 2 muuta Ericssonia ovat myös, mutta mulla ei niistä ole kokemuksia koska ne eivät kiinnosta pätkääkään. Benefon lienee myöskin ihan hyvä, mutta käyttöliittymä on tietynlainen peilikuva Nokialle ja Ericssonille. Mutta kaikkeenhan tottuu. Q:ta kokeilin Tuurissa olevassa dna:n liikkeessä ja kyllä se ihan hyvä luuri tuntui olevan. Ei vain rahan puutteessa tullut hankittua.

Perusominaisuuksissa T39m ja ME45 jyräävät noista mainitsemistasi. Tietojahan löytää monestakin paikasta, en ehdi itse alkaa luettelemaan enempää.

7. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Sinä se jaksat olla ikuinen minimalisti :D noin pientä luuria en edes huolisi, ja vielä kun siinä on niin heikosti ominaisuuksia...

8. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    veikaanpa että tarkoitat T39 mallia etkä T35 mallia. T35 mallia ei nimittäin koskaan julkaistu, mutta kuitenkin mulla sattus olemaan siitä kuva [​IMG].

Asiaan: T65 on ollut mulla käytössä jo noin 2kk ja on toiminut aivan loistavasti, akkukin kestää mukavan pitkään ja gprs on tosi käytännöllinen. Valikot toimii kohtuu nopeasti, mutta viestien kirjoitus on kuulemma Nokioihin verrattuna tuskaa ittellleni nopeus kuitenkin riittää, kun en jaksa mitään viestejä lähetellä. Näppäintuntuma on ehkä aluks vähän huono, ne näppäimet kun on vähän pieniä, mutta niihin tottuu hyvinkin pian. Kalenteri on loistava ja helppokäyttöinen, pelejä on neljä, mutta jonkun päivityksen myötä vain kolme en tiedä minkä, mutta samassa päivityksessä T9 nopeutuu hieman. Peleinä on biorytmi(melko pa*ka), emaze(pacman clooni) ja tetris(legenda) jossa vanhempiiin ericssoneihin verrattuna palikat putoilevat ylhäältä alas eikä vasemmalta oikealle. Ennen pävitystä oli vielä Game niminen peli, mikä oli vähän niinkuin Space Impact, mutta mua se peli ei oikein jaksanut sytyttää.

T65 on ollut kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus joten kaippa sitä voi muillekin suositella. R600:sen kai ei pitäisi myöskään olla mikään hullumpi pakkaus, vähän vähemmän painoa, akun käyttöikää ja pienempi näyttö.

9. Gospelist

Tykkäykset:
    0
    Mutta oliko kyseessä T35, T36 vai molemmat? Ainakin www.gsmarena.com puhuu T36:sta.

10. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Noista tosiaan t66 ehkä jäisi pois, jos paino on käytettävyydellä ja perusominaisuuksilla. Mielestäni se on kuitenkin liian pieni ja erityisesti siitä johtuva akun lyhyt kesto ei houkuttele hankkimaan. Muut ovat sitten hyviä vaihtoehtoja, esim omaan t39:iin olen ollut ihan tyytyväinen, vaikkei siinä ihan päästäkään nokialaiseen helppokäyttöisyyteen.

11. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    T36 jäi ainakin muistikuvani mukaan julkaisematta, seurasi paranneltu t39, joka pääsi markkinoille.

12. Dundee

Tykkäykset:
    0
    Sama täällä, noin pientä puhelinta en ostaisi ikinä vaikka siinä olisi kaikki mahdolliset ominaisuudet! =)

13. jaskas

Tykkäykset:
    0
    Me45 saa multa pelkkää plussaa, suosittelen. Muista ei juuri kokemusta

14. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Älä valehtele!, kyllä kaikissa puhelimissa on omat miinuksensa, myönnä ne kuin mies. Olisiko joku näistä seuraavista? Koko, pieni näyttö, näytön huono kontrasti, näppäimien ja puhelimen välinen huono kontrasti, (esim jos mustan näppäimet mustassa puhelimessa) akun kesto, huono käyttöliittymä, sähköposti puuttuu, onko vibraa? Kyllä sä siitä puhelimesta miinuksiakin löydät jos vain jaksat kattoo.

15. chuck

Tykkäykset:
    0
    Unohda kaikki noi ja osta nokia 6510.
    se on hyvä kaikinpuolin, datakaapelia ei tosin saa kiinni.

16. J-HK

Tykkäykset:
    0
    Apua puhelimen valintaan.

-Itse suosittelisin Nokia 3510GPRS-mallia,jos haluat hyvän perus-puhelimen!?.

17. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    DOH!!!!!
    Kuka sanoo että hän valehtelee, ehkä hänen mielestä siinä ei ole mitään miinuksia, sehän riippuu mihin on tottunut, ja mistä pitää, ja mitkä ominaisuudet pitää tärkeinä!! Meillä on kaikilla on oma mielipide!

The 6th sense tuli mieleen....

18. jonesb

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksista, vielä jäi kuitenkin vähän kaivelemaan. Siemenssin ajattelin pudottaa listalta pois (siksi, etten vain pidä siitä niin paljoa kuin muista). T66 akusta haluaisin tietää enemmän, onko se todellakin niin huono, ettei sitä voi käyttää pariapäivää lataamatta? Samoin haluaisin kommentteja Benefon Qn akun kestosta.

Niin, korjattakoon tosiaan, että se oli Ericsson T39m, kuten aijenmmin todettiin :).

Ja vielä sellainen kysymys, että jos joku erkeistä pitäisi valita, minkä valitsisitte?

19. escobar

escobar Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minä valitsisin T39m:n, mutta niitä on vaikea löytää, siis uusia on vaikea löytää koska valmistus on lopetettu!

Ericsson T66 käyttökokemuksia

20. lauri131

Tykkäykset:
    0
    Mullakin on kännykän osto ihan justiin edessä, hintaluokka alle 250 €. Nokian 3-sarjaa en varmasti enää osta (tällä hetkellä 3210). Millainen käyttöliittymä Siemenseissä on, onko huonompi kuin T65:ssa? Kannattaako odottaa M50:a, vai ostanko T65:n? Omasta mielestäni t65 vaikuttaa hyvältä.

Jaa tämä viestiketju