1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Apua kaivataan, möin navicoren ( rekisteröinti ongelma)

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja vava2, 8/1/08.

1. vava2

Tykkäykset:
    0
    Tein hakutoiminnolla useita hakuja ja ketjut olivat todella pitkiä ja oli mahdotonta etsiä haluamaansa.

Eli möin navicoren ja enpä tullut ajatelleeksi, että se on rekisteröity minun käyttööni. Nyt uusi omistaja ei saa laitetta otettua käyttöönsä, ennen kuin minä teen MITÄ ?
    Laite on tuollainen linkintakaa löytyvä puhelin " mokkula".
    http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=68865194

Itse en keksi muuta kuin soittaa navicore asiakaspalveluun 0106338720.
    Onko siitäkään apua, kun kaikki mitä kauppaan kuului on nyt uudella omistajalla. Voisitteko neuvoa tyhmää että uusi omistaja saisi laitteen käyttöönsä.
    Vai olisiko parasta käydä kaupassa josta laitteen ostin alunperin?

Odottelen neuvoja vielä tänään.
    Kiitoksia jos joku viitsii neuvoa.

2. kimmo Vieras

Tältä sivulta näet eri vaihtoehdot. Ymmärtääkseni tässä kohtaa pitää soittaa asiakaspalveluun.

3. vava2

Tykkäykset:
    0
    Kiitoksia. Noilla sivuilla jo kolusin ja sain sen numeron. Pitää siis odotella huomiseen ja soittaa. Toivottavasti se nyt onnistuu, sillä kaikki mitä kuului navicoreen on nyt uudella omistajalla.

4. Pate

Pate Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    45
    Puhelinmalli:
    Xperia m5
    Myös uusi omistaja voi soittaa Navicoren asiakaspalveluun ja pyytää heitä vapauttamaan lisenssi.
    Soittovaiheessa pitää lisenssinumero olla tiedossa (löytyy ohjekirjan takaa).

5. miqu80

Tykkäykset:
    4
    2007 valikosta löytyy vapauta lisenssi. En tiedä onko tossa 2006 semmosta.??

6. ajs Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    195
    ostin kesällä "käytetyn" lisenssin, eli sekä SIM ja IMEI vaihti yhdellä kertaa. Tällöin sen vapauttaminen vaatii tosiaan soiton Navicoren aspaan. Soitin silloin itse ja kerroin mitä on tapahtunut, eli lisenssi on vaihtanut omistajaa. Aspa vapautti lisenssin ja sain sen aktivoitua itselleni omaan SIM:iin ja puhelimeen.

Homma meni vielä niin, että ko. Lisenssi oli vanhaan S60 eikä minulla ollut sellaista puhelinta. Menin tutun luo puhelinkauppaan ja sain rekisteröintiä varten vanhan S60-luurin lainaan. Rekisteröin lisenssin omaan SIM-korttiin ja sen jälkeen ostin 2007 S60v.3 päivityspaketin ja asensin sen omaan puhelimeeni. Kun vanha lisenssi oli jo rekisteröity SIM-kortille, sain uuden version asentumaan ja aktivoitua uuteen puhelimeen. Päivityspakettihan ei asennu, mikäli vanhaa versiota ei ole aktivoituna. Monimutkaista, mutta onnistui, ohjeet tähän kikkailuun sain juuri Navicoren aspalta.

Eili summa-summarum.. Myös lisenssin uusi omistaja voi soittaa ja vapauttaa sen, eikä sinun tarvitse välttämättä tehdä mitään. Toinen asia on se, että ko. aspan numero oli muistaakseni maksullinen. Eli hyvän tavan mukaista olisi sopia ostajan kanssa kuinka tämä pieni ylimääräinen kulu maksetaan, etenkin jos siitä ei ole ollut ostajalla tietoa etukäteen. Ei se puhelu kauaa kestänyt (parin minuuttia), joten mistään merkittävistä summista siinä ei ole kysymys..

Jaa tämä viestiketju