1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Apua ja infoo datan käyttöön

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja anttitk, 25/7/07.

1. anttitk

Tykkäykset:
    0
    Saunalahden palsta kun ei tuonut mulle vielä mielenrauhaa, enkä täältäkään oikeen meinaa löytää vastauksia, niin copypastetanpa tänne:

Noniin, läjäpäin tyhmiä kysymyksiä tiedossa, mihin en vastausta kummemmin ole löytänyt, ja asioista suht. tietämätön olen.

Oon alkanu käyttään aika paljon datayhteyksiä luurilla, ja nyt puran mieltäni:

Onko turvallista käyttää esim. verkkopankkia puhelimella (samsung z560)? op:n sivut fiilistelee jotain suojatusta yhteydesta, eikä ittellä oo mitään käryä että mikä on suojattu ja mikä ei. (käytössä opera mini, ja puhelimen selain.)

Käsittääkseni kaikki mobiilivirukset mitä on kirjoitettu, on lähinnä s60 luureihin, eli siitä ei tarvi huolehtia.? Korjatkaa jos oon väärässä.

Sittempä vielä; mikä on datapuhelu? Koetin läppärin kaa muodostaa nettiä, ja se vines jotain soittamisesta ja ties mistä, joten menin hitusen hämilleni. Eli onkse ihan normaalia, että kun puhelinta modeemina käyttää, siinä yhteydenmuodostusikkunassa on "soita" ja "peruuta"? Eli käyttäis normisti datapakettia? tyhmä minä.

Tässäpä taas minun päänvaivat hetkeksi, joku hitusen fiksumpi jos vastailis mulle, niin hyvä juttu ois!

Ja lopuks, kun läppärin kanssa tarkotus käyttää, niin onko jotain konkreettista vaaraa tai muuta, mitä mun pitäis tietää tai tehä? Vai mennäänkö vaan piuhat kiinni ja menoks asenteella?

T: antti

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Opera mini menee Operan palvelimen kautta, sitä ei kaikki hyväksy.
    Selaimella suoraan pankinsivuille on suht turvallista jos vain on siellä oikeassa pankin palvelussa eikä venäläisten.

Oleellista on ettet asenna mitään mihin et luota, javallakin voi tehdä haittaohjelman.

Puhelin "emuloi modeemia",eli on normaalia että PCllä soitetaan kuin tavallisella modeemilla, puhelin numero kentässä on jotain *99# tyylistä.

Jos luurin näyttöön tulee jotain höpinää datapuhelusta ja luuri soittaa datapuhelua johonkin numeroon, on se silloin perinteinen datapuhelu ja hinnoittelu sen mukaan, jos koneesi on kaapnut jokin modeemi ryöstö ohjema voi se soitella jonnekkin maksulliseen paikkaan.

PClle normaalit virus ja palomuuri jutut kuntoo kuten muutkin päivitykset.

3. anttitk

Tykkäykset:
    0
    Ah, kosolti kiitoksia hyvästä ja erittäin ripeästä vastauksesta.! Semisti ahdistaa kun ei vielä hirveesti näistä tsydeemeistä tiedä. Ei viitti painella ihan sokkona, ettei tuu sit "turhia" maksuja. Mut tänks!

Jaa tämä viestiketju