1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Apple iPhone 7 käyttökokemukset

Keskustelu osiossa 'Apple', aloittaja tonttu, 17/9/16.

1. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3461
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Puhelinta käytetty nyt yhden päivän, illan ja aamun.
    Onhan tämä hyvä painos.
    SIM-kortin kelkka saattaa vähän hämätä, se on rakenteeltaan erilainen muihin vastaaviin verrattuna, kai tuo tiiviys muutti sitäkin.
    Sen mtä tätä ehti käytellä eri olosuhteissa, sai tunteen, että näyttö on tähän mennessä paras iPhoneista. Siinä riittää potkua, kirkkautta ja tarkkuutta. Myös kosketusherkkyys on hyvä ja toimiva.
    Myös nopein tämä on verrattuna muihin, vaikka aluksi tuntui että sovellukset ei käynnisty nopeasti. Piti vain rauhassa odotella että kaikki on asentunut kohdilleen ja kerran buutata laite.
    Tulee tunne puhelinta käplätessä, että tämä on paljon kevyempi kuin 6S, en ole mitannut painoeroja todellisuudessa.
    Kuvailin päivällä sisällä, ulkona, päivänvalossa, illan hämärässä ja vertailin kuvia iPhone 6, iPhone 6S ja iPhone 7 välillä tietsikalla.
    On tässä mielestäni eroa ja parhaat kuvat minulle tuli tällä seiskalla. Valotus tuntui automaatilla olevan paras iPhone 7:ssa.
    Myös tuo etukamera sai aikaan hyvää kuvaa.
    Emäntä kun kokeili illalla kuvailla, onnistui aika usein saamaan sormensa kuvaan, eli joillakin voi yllättää se, että kamera on kaiketi vähän reunempana aiempiin verrattuna.
    Äänimaailmaa tulee testailtua viikonlopun aikana enemmänkin. Kokeilin nopeasti soitella muutaman kappaleen ja hetken radiokuuntelulla ja myös uusien korvanappien kautta, minä en noilla valita äänenlaadusta, joka oli minun korvissani yllättävän hyvä. Adapteri toimi myös toisilla korvaskobeilla kuten pitääkin.
    Kotinappiin piti kyllä hetken totutella, sitä tulee vaistomaisesti survottua liian innokkaasti, mutta se toimi hyvin.
    Tää laite luistaa lapasista aika helposti, eli suojakuorta on melko varmasti käytettävä.
    Veden kanssa en leikkinyt, se jääköön muille.
    iPhone 6 ja 6S malleissa ärsytti tuo ruudun aktivoituminen laitetta nostellessa, mutta tässä siihen tottuikin nopeasti ja se oli hyödyllinen.
    Vertailin saman operaattorin korteilla samanlaisella liittymällä samaan aikaan laitteita iPhone 6S ja 7, ja mobiiliyhteys olikin selvästi nopeampi testin mukaan laitteessa iPhone 7. Ja tuli tunne, että iPhone 7 "kävi viileämpänä" rasituksessa.
    GPS oli myös nopea kuin mikä.

Päivitin vasta aamulla tuon 10.0.1 päivityksen. Se kestikin yllättävän kauan.

--
    Apple iPhone 7 | Matkapuhelinfoorumi
    iPhone 7 | Mobiili.fi

Viimeksi moderaattorin editoima: 17/9/16
    Roadstar tykkää tästä.
  2. Roadstar

Roadstar

Tykkäykset:
    32
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone 6s
    Löytyykö arsenaalista yhtään paria kosketusnäyttöhanskoja? Jos löytyy, niin olisi mukava tietää että pitääkö tämä paikkansa: iPhone 7 Home Button Requires Capacitive Touch to Work

Talvikäytön osalta vähän tympeä vanhempiin iPhoneihin verrattuna jos kotinäppäin ei reagoi enää kosketusnäyttöhanskan kanssa.

3. Avantasia

Avantasia Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    378
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Siinä ihan hyvä kameravertailu :) Kamera kiinnosti aluksi mutta ei se ny näytä kovin kummoone olevan.

4. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3461
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Eilen vertailtiin illalla kameran tuotoksia S7 Edgen kanssa ja ei noissa pikaisella testailuilla mitään sellaista eroa itse huomannut että olisi pitänyt reagoida.

Avantasia tykkää tästä.
  5. Avantasia

Avantasia Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    378
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Joo näin aattelinki. :)

6. pikkulisko

pikkulisko

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 128GB rosegold
    Mulla taas tuo kotinäppäin tuotti ekoilla painalluksilla ongelmia niinpäin etten tajunnut painaa sitä tarpeeksi kovaa. Mulla on pari kuukautta takana iphone 5:lla joten tämä seiska on ihan jäätävän tykki vekotin, jollain kutosesta siirtyvälle ei ehkä niin WOW-kokemus kuin mulle? Mutta kerrankin puhelin joka kulkee mun ajatuksen kanssa samaa vauhtia eikä tartte venailla. Yhden kuvan nappasin kaupassa ja tosiaan sormen meinasin mäkin saada kuvaan. Kameraa en ole ehtinyt muuten vielä testaamaan.
    Näytön tarkkuus on todella hyvä, vähän jopa ärsytti etsiä uutta taustakuvaa kun jäi monessa valmiissa kuvassa tarkkuus huonoksi ja jotenkin sumeaksi. Pitänee lähteä tänään kävelylle kuvailemaan syysmaisemia niin saa samalla paremman taustakuvan. :)

Sormenjälkitunnistinta mulla oli ikävä (alkuvuoteen asti mulla oli 5S) ja elämä helpottui kummasti kun taas sai luurin jossa sellainen on. Jännää oli kyllä se kun ilman suojalasia luotu sormenjälki ei toiminut enää suojalasin kanssa vaan piti tehdä uudelleen. Suojalasi mulla menee vielä uusiksi, joten voi olla että joudun tekemään noi sormenjäljet systeemiin vielä kertaalleen.

7. sbc302

Tykkäykset:
    14
    Puhelinmalli:
    Nokia 1100
    6s -> 7 päivitys vajaa päivä takana ja ainoa muutos jonka olen huomannut on kotinäppäimen toiminta.
    Päivitän tähän heti kun ehdin.

8. smamuli

smamuli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    207
    Puhelinmalli:
    Vaihtelee
    Joku voisi nyt kertoa että kannattaako tätä 6ässää päivittää tuohon koska alkaa puhelinkuume käymään sietämättömäksi :D

9. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3461
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Ei kannata.

Gabe123, laksu, erh4be ja 6 muuta tykkäävät tästä.
  10. Truman82 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    27
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Uskoisin että softa päivitys tärkein melkeinpä tällä kertaa.

11. Tehy03 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    82
    Puhelinmalli:
    iPhone 7
    Tulihan tämä hommattua eilen, vaikka tarkoitus oli alkujaan pysytellä 6s:ssä. Mattamustan seiskan olisin halunnut, mutta kun sellaista ei hyllyssä ollut, päädyin kultaiseen 128GB:n iPhone 7:aan. Plussa totta kai kiinnosti, mutta mulle se on erinäisistä syistä liian iso jokapäiväiseen käyttöön.

Hyvä luurihan tämä on. Vähän innolla tässä odotan, millaiseksi tuo akkukesto lopulta muodostuu...

Kamera vaikuttaa erittäin loistavalle kuvanlaadun osalta.

Uuteen kotipainikkeeseen en oikeestaan edes kiinnittänyt huomiota. Se toimii hyvin ja toisin kuin maailmalla on kirjoitettu, ei koko puhelin todella tärise sitä painettaessa. Lähes täydellisesti värähdys kohdistuu painikkeeseen

Paljon tässä on vielä "leikittävää"

Ainoa miinus on tässä vaiheessa ihan pieni lagi eri animaatioissa, esim kun sulkee sovelluksen. Johtuisko uudesta sirusta? Apple ei ole vielä saanut sitä ihan optimoitua täydellisesti, eli milloin on käytössä tehokkaat prossut ja milloin toiset kaks... No, aika näyttää. :)

12. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3461
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Kokeilin tuota tekstin koon muuttamista, ees-taas ja rallatin valikkoja läpi. Ensin luulin että johtui siitä, mutta ei.
    Aamuisen päivityksen jälkeen animaatiot jarraa vähän. Eli sama animaatioiden osalta täälläkin.

13. Markuzi94

Markuzi94

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Onko kokemusta tuota 3.5mm -> Lightning -adapterista? Koska puhelin kiinnostaa jonkin verran mutta omistan 3.5mm plug kuulokkeet enkä haluaisi vaihtaa vain liitännän takia. Vähän kartan adaptereita tällaisissa tilanteissa missä siitä voi olla haittaa musiikin laatuun, mutta onko?

14. Tehy03 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    82
    Puhelinmalli:
    iPhone 7
    Tuo animaatioiden pieni "nytkähtely" näkyy olevan aika yleistä. Varmaan korjaantuu pian päivityksellä. Uskoisin tuon liittyvän tosiaan uuteen A10 Fusion -siruun....

Viimeksi moderaattorin editoima: 17/9/16
  15. Tommihg

Tommihg KultaHeebo

Tykkäykset:
    418
    Puhelinmalli:
    iPhone 7 Plus / Honor 8 LE
    Onko kenelläkään vielä minkäänlaista arviota mikrofoneista videota kuvatessa?

Ainakin tuossa juutuuppi videolla kuulosti aika hiljaiselta verrattuna S7.

16. JAK Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    254
    Hyvin toimi tämän päivän lenkillä.

17. Terpower Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Mulla kans päivän verran ollu käytössä ja ainoa ero 6S on, että tämä vaikuttaa hitaammalta. Ehkäpä juuri noiden animaatioiden pykimisten takia. Kamera ihan jees, mutta ei mikään ihme juttu enää S7 Edgen kameran jälkeen. Uuden iPhonen kamera ei yllä mun mielestä samalle tasolle.
    Jos on jo 6S, ni mun mielestä ei kannata päivittää, ellei veden tai roiskeen kestävyys ole se juttu. Plussan kamera voi sitte olla kyllä hyvä syy päivittää 6S Plus uuteen 7 Plussaan.
    Ehkä sitte ens vuonna tulee enemmän parannuksia....

18. SEX-1

SEX-1 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    28
    Puhelinmalli:
    Kaikki lippulaivat
    Mielestäni aika hifistinä olen todella yllättynyt huippulaatuisesta äänestä adapterin kanssa. Volume riitää jopa omiin Sennheiser HD600 luureihin joissa 300ohm impedanssi. Tosin joutuu volumen pitää täysillä tai melkein mutta kumminkin. Helpoimmissa kuulokkeissa ei tarvii mennä tappiin.

19. jone615

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    samsung note 4
    Päivän olen nyt käyttänyt 7 kaa ja hyvältähän tämä vaikuttaa. Muutama asia kuitenkin vaivaa: kamera käynnistyy nopeasti, mutta kuva alkaa päivittymään vasta parin sekunnin päästä. Kameralla kun ottaa kuvaa jossa on suoria pintoja, näkyy kuvan korjaus välillä häiritsevänä kaartumisena. Toinen juttu mihin törmäsin on tuo "takaisin" pyyhkäisy, joka toimii melko vaihtelevasti. Ja vielä viimeisenä YouTube sovelluksessa ei aina tahdo saada toistoa katkeamaan, vaan näyttöä pitää klikata monta kertaa.
    Kokonais vaikutelma on kuitenkin plussan puolella. :)

20. Terpower Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    42
    Mä en kyllä hirveästi tykkää tästä uudesta kotinäppäimestä. No ehkä suuren ajan kanssa tottuu

Tagit:

Jaa tämä viestiketju