1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Anglo-Servicen palvelu

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja -harri-, 10/9/03.

1. -harri-

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Lg G4
    Joo eli nyt on siementäjä kuudetta viikkoa korjuulla (kosteusvaurio). Miten muilla, onko palvelu ollut yhtä ripeää??
    No, tänään lähtee valitus kuluttaja-asiamiehelle, jospa ne sais sinne liikettä. Pitäs vielä maksaa moisesta, 70€, ja vitut maksan.

Onko tällanen nopea toiminta tavallista kyseiselle firmalle? Kokemuksia?
    Mitäköhän etuuksia mulla on mahollista saada tuon valituksen myötä?

2. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Selityksen, että puhelintasi ei välttämättä ole saatu "pesulla" kuntoon vaan sen toimintaan on pitänyt perehtyä tarkemmin - joka selittää viivästymistäkin, oletan. Mitään takuitahan sille, että kosteusvaurioitunut puhelin saataisiin taas toimimaan ei ole.

3. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Turha haaveilla saada puhelinta takaisin, jos et maksa.

4. -harri-

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Lg G4
    Siihen tehtiin siis ultraääni puhdistus, ja työ on valmistunut jo ajat sitten. On se 6 viikkoa silti aivan kohtuuton aika.

5. Niko Maekinen

Tykkäykset:
    0
    Paitsi, jos on vienyt takuukorjaukseen ja ollut luulossa että menee takuuseen. Silloin ei yksityishenkilöiltä saanut periä tuota tarkistusmaksua. Jos nyt kyseessä oli tarkistusmaksu? Tietenkin voidaan saivarrella.. Onko asiakkaalle ilmoitettu, että kastunut ja pyydetty lupa korjata? Tietenkin tässä tapauksessa oletan, että olet tiennyt puhelimen kastuneen ja vienyt siksi huoltoon.. Joten eipä sitä puhelinta takaisin näy, jos et maksa.

Tietenkin yritysten välisessä kaupassa tuo takuuseen menemis olettama ei päde. (tulikohan nyt ihan oikein sanottua)

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Niko, sinä kun tiedät näistä niin haluaisin kyseistä seuraavaa:

Asiakas tuo vaikka 3510 puhelimen takuuhuoltoon. Jostain syystä muutama näppäin ei toimi kunnolla. Huollossa selviää, että laite on selkeästi kastunut. Huoltolähetteeseen kirjataan "Laite kastunut, takuu rauennut." Laite tulee takaisin myymälään ja siitä on peritty 17 euron tarkastusmaksu. Rikkooko lakia?

7. Niko Maekinen

Tykkäykset:
    0
    Oletataan että puhelin on alle vuoden ikäinen (takuuta jäljellä.) Silloin ei saa periä sitä tarkastusmaksua. Vain siinä tapauksessa saa, että asiakas on tietoinen kastumisesta. Tietenkin voihan sitä puhelimen yleiskuntoa katsoa vastaanottaessa ja sanoa asiakkaalle suoraan ennen huoltoon laittamista, että ei tuo takuuseen mene.. Tuollaisessa tapauksessa laite pitäisi palauttaa veloituksetta asiakkaalle takaisin samassa kunnossa. (no onpa joskus nähty noita tulevan korjattuna takaisin, kun huoltomiehet eivät ole jaksaneet irroitella osia korjauksen jälkeen.)

Kustannusarvion saa periä, jos asiakas tietää että se on kastunut/tippunut. Pelkkä ilmoitus mahdollisesta tarkastusmaksusta ennen huoltoa ei auta. Yrityksiähän noi säännökset ei koske. Eli voidaan periä tarkastusmaksu. En osaa sitten sanoa, saako huolto periä myyjäliikkeeltä tarkastusmaksun, mutta liike ei saa periä sitä asiakkaalta. Käsittääkseni saa, mutta liikkeen/ketjun vetäjän kannattaakin huoltosopimustaan tehdessä sopia, ettei niitä veloiteta... Niin ei ainakaan seuraa myyjäliikkeelle isoja laskuja, joita ei asiakkailta saa perittyä.

8. Sir Buzku

Tykkäykset:
    0
    Mulla on ollut Siemens noin viikon huollossa akun takia, ja ei ole kuulunut mitään. Ottavatko he sieltä liikkeestä yhteyttä vai pitääkö itse soittaa?

9. Sonic Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Ottavat yhteyttä. Veitkö puhelimen itse huoltoon paikanpäälle vai liikkeen kautta? Ainakin itsellä Siemensin huolto kesti 6 tuntia, kun vein itse sen suoraan Pitäjänmäkeen huoltoon.

10. Sir Buzku

Tykkäykset:
    0
    Vein itse Ruoholahteen ja ne sano että viikon päästä saat takas. Odottelua...

11. Bluetooth

Tykkäykset:
    0
    tasan 2 viikkoa nyt kulunut,
    itse vein S55:n Ruoholahteen ja
    kyse oli näppäinviasta, lupailivat alunperin
    muutamassa päivässä, mutta aika näyttää...

12. -harri-

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Lg G4
    Joo eli tänään vihdoin (!) sain siementäjän huollosta. Laskua ei tullut, ainoastaan huoltoraportti? Eli minnekköhän minä sitten maksan tuon, no iteppä saavat huolehtia.

Onko mitään muuta liikettä mikä hoitaa Siemensin takuuhuollot kuin Anglo-Service? Koska tämän kokemuksen perusteella en mielellään toista kertaa puhelinta tuonne pistä..

Jaa tämä viestiketju