Androidin sovellukset osa 2

BorG

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
443
F-securen Freedom on mulla ollut tässä nyt kuukauden tai pari ja sovellus imee akun tyhjäksi jatkuvasti, oli puhelin lentokonetilassa tai ei. Muilla vastaavaa? Onko ominaisuus?

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4647
Puhelinmalli
S10e
F-securen Freedom on mulla ollut tässä nyt kuukauden tai pari ja sovellus imee akun tyhjäksi jatkuvasti, oli puhelin lentokonetilassa tai ei. Muilla vastaavaa? Onko ominaisuus?
Joskus se jää taustalle auki jostain syystä. Ilmeisesti joku sovellus joka käyttää nettiä iskee freedomen jumiin ja sitten menee akkua. Jos suljet kaikki sovellukset taustalta, niin pitäisi kulutus loppua, kunnes se taas sitten seuraavan kerran menee jumiin.

Kalsari-Keijo

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
28
Puhelinmalli
Nokia 7.1
Mihin tällaista tarvitsee?
Sovellus lienee tarkoitettu lähinnä sellaisille puhelimen käyttäjille jotka haluavat pitää huolta puhelimensa akun kunnosta ja käytännössä ylläpitää akun kapasiteettia mahdollisimman pitkään. Eli yksinkertaisesti pidentää akun/puhelimen käyttökelpoista elinikää. Tunnetustihan esimerkiksi niinsanottu deep cycling jossa akku ladataan aina täyteen 100 prosenttiin jonka jälkeen puhelinta käytetään niin kauan kunnes laite herjaa akun loppumisesta rasittaa akkua enemmän kuin sellainen käyttö missä akun varaustila pidetään vaikkapa välillä 45 % - 75 %.

Lisätietoa asiasta voi lukea tuolta:

Tätä varten mm. aiemmin linkittämässäni BatteryGuru-sovelluksessa voi asettaa hälytysrajat esimerkiksi akun varaustilan tai lämpötilan osalta, jolloin käyttäjän näin halutessa akkua ladattaessa sovellus ilmoittaa kun akku on latautunut vaikkapa käyttäjän haluamaan arvoon 80 %.

Tässä yhteydessä en lähde keskustelemaan/väittelemään siitä onko tällainen toiminta tarpeellista/järkevää/turhaa/tech nerd bs-osastoa/jotain muuta. Jos perus pertti puhelimenkäyttäjä haluaa vain käyttää sitä puhelintaan enempiä miettimättä ja perinteisesti tökkäistä sen luurinsa laturiin joka ilta nukkumaan mennessä ja herätä aamulla akku 100 % täynnä niin se on aivan OK. Mutta itse en kuitenkaan näin tee.

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
4161
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Sovellus lienee tarkoitettu lähinnä sellaisille puhelimen käyttäjille jotka haluavat pitää huolta puhelimensa akun kunnosta ja käytännössä ylläpitää akun kapasiteettia mahdollisimman pitkään. Eli yksinkertaisesti pidentää akun/puhelimen käyttökelpoista elinikää. Tunnetustihan esimerkiksi niinsanottu deep cycling jossa akku ladataan aina täyteen 100 prosenttiin jonka jälkeen puhelinta käytetään niin kauan kunnes laite herjaa akun loppumisesta rasittaa akkua enemmän kuin sellainen käyttö missä akun varaustila pidetään vaikkapa välillä 45 % - 75 %.

Lisätietoa asiasta voi lukea tuolta:

Tätä varten mm. aiemmin linkittämässäni BatteryGuru-sovelluksessa voi asettaa hälytysrajat esimerkiksi akun varaustilan tai lämpötilan osalta, jolloin käyttäjän näin halutessa akkua ladattaessa sovellus ilmoittaa kun akku on latautunut vaikkapa käyttäjän haluamaan arvoon 80 %.

Tässä yhteydessä en lähde keskustelemaan/väittelemään siitä onko tällainen toiminta tarpeellista/järkevää/turhaa/tech nerd bs-osastoa/jotain muuta. Jos perus pertti puhelimenkäyttäjä haluaa vain käyttää sitä puhelintaan enempiä miettimättä ja perinteisesti tökkäistä sen luurinsa laturiin joka ilta nukkumaan mennessä ja herätä aamulla akku 100 % täynnä niin se on aivan OK. Mutta itse en kuitenkaan näin tee.
Foorumin perus pertti vaihtaa puhelinta kuukauden välein niin sovelluksella ei juuri ole merkitystä

BorG

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
443
Joskus se jää taustalle auki jostain syystä. Ilmeisesti joku sovellus joka käyttää nettiä iskee freedomen jumiin ja sitten menee akkua. Jos suljet kaikki sovellukset taustalta, niin pitäisi kulutus loppua, kunnes se taas sitten seuraavan kerran menee jumiin.
Eli jatkuvasti...koska ei tunnu olevan mitään eroa vaikka kaiken sulkee ja sit alkaa käyttämään uudestaan puhelinta normaalisti. Ehkä joku selainsovellus tai muu mikä on jatkuvasti käytössä on syyllinen.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4647
Puhelinmalli
S10e
Eli jatkuvasti...koska ei tunnu olevan mitään eroa vaikka kaiken sulkee ja sit alkaa käyttämään uudestaan puhelinta normaalisti. Ehkä joku selainsovellus tai muu mikä on jatkuvasti käytössä on syyllinen.
Hmm... itse asiassa nyt on itselläkin ollut jatkuvasti päällä näköjään. Background: 13h, battery usage: 25%. Joku siinä nyt mättää.

edit. tai eihän se toimi muutenkaan kunnolla, kun vähintään kerran päivään katkasee yhteyden, eikä osaa yhdistää automaattisesti, niin pitää itse käyttää pois päältä ja takaisin päälle. Tämä siis, koska killswitch on käytössä.

BorG

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
443
Hmm... itse asiassa nyt on itselläkin ollut jatkuvasti päällä näköjään. Background: 13h, battery usage: 25%. Joku siinä nyt mättää.

edit. tai eihän se toimi muutenkaan kunnolla, kun vähintään kerran päivään katkasee yhteyden, eikä osaa yhdistää automaattisesti, niin pitää itse käyttää pois päältä ja takaisin päälle. Tämä siis, koska killswitch on käytössä.
Mulla muuten samma yhteyden katkeamisen suhteen... Saisivat korjata bugit. Luulisi täällä olevan f-secure porukkaa?

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4647
Puhelinmalli
S10e
Mulla muuten samma yhteyden katkeamisen suhteen... Saisivat korjata bugit. Luulisi täällä olevan f-secure porukkaa?
Sama ongelma on PC version kanssa. Siitä olen ollut F-securen aspan kanssa yhteydessä muutaman viestin vaihdon verran ja viimeisin tapahtuma on parin kuukauden takaa, kun Freedomen lokitiedostot lähtivät F-securen teknisen tuen tutkittaviksi. Eipä ole mitään kuulunut sen jälkeen.

En tule jatkamaan Freedomen tilausta, jos ongelmia ei korjata. Ongelmaahan ei sinänsä edes olisi, jos Freedome osaisi yhdistää automaattisesti uudestaan, jos/kun yhteys pätkäsee.

BorG

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
443
Minullakin on loppumassa ensi kuussa, enkä kyllä jatka itsekkää jos ongelmia ei korjata.

Nightuser

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5503
Puhelinmalli
Moto G7 Power
Googlen at glance widgetti.

Mihin tuon toiminta niinkuin perustuu. Aikaisemmin mulla ei näkynyt siinä säätä ollenkaan ja sitten jonkun aikaa sitten ilmestyi sää ja se näytti lämpötilan fahrenhaitteina vaikka asetuksissa on celsius valinta päällä.

Nyt se on kuitenkin muuttunut celsius asteiksi itsestään? Ja en ole siis kirjuatuneena edes google sovelluksessa.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
29   0   0
Reaktiopisteet
12676
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Sovellus lienee tarkoitettu lähinnä sellaisille puhelimen käyttäjille jotka haluavat pitää huolta puhelimensa akun kunnosta ja käytännössä ylläpitää akun kapasiteettia mahdollisimman pitkään.
Nykyluureissa kun on suhteellisen fiksut systeemit latauksen suhteen niin tommosia sovelluksia ei tarvi. Hyvin on akut laitteissa kestäny vaikka yön aikana ladataan täyteen. Laitteiden omat sovellukset latauksen suhteen tekee kaiken tarvittavan.

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Reaktiopisteet
15310
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro & Pixel 4 XL
Huomasinpa tuossa että Postin mobiilisovellus ei jostain syystä Androidilla näytä saapuneista paketeista (jos mennyt siis esim postikonttoriin) tuota noutoa helpottavaa QR-koodia. Huomasin eron kun tuossa iOS:n vastaavaa sovellusta satuin katsomaan (kun saapui paketti just noudettavaksi). Onkohan tämä ihan yleinen puutos Android sovelluksessa, vai jokin bugi?

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
12722
Puhelinmalli
OP6
Huomasinpa tuossa että Postin mobiilisovellus ei jostain syystä Androidilla näytä saapuneista paketeista (jos mennyt siis esim postikonttoriin) tuota noutoa helpottavaa QR-koodia. Huomasin eron kun tuossa iOS:n vastaavaa sovellusta satuin katsomaan (kun saapui paketti just noudettavaksi). Onkohan tämä ihan yleinen puutos Android sovelluksessa, vai jokin bugi?
Ei nyt oo pakettia millä testa mutta kyllä tuo ainakin viime kuulla näkyi.

allukai

Jäsen ku jäsen
Palaute - 100%
14   0   0
Reaktiopisteet
6814
Puhelinmalli
OnePlus 7T
Joo, näköjään ei oo enää QR-koodia. Ainakaan tossa yhdessä paketissa, joka nyt on noudettavissa.

Glemi

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Reaktiopisteet
117
Puhelinmalli
OP6T
Katos vaan, Note 10 käytössä ja paketti odottaa noutamistaan eikä QR-koodia näy sovelluksen kautta. Toivotaan että bugi.

Infra

Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Reaktiopisteet
15310
Puhelinmalli
Joo, näköjään ei oo enää QR-koodia. Ainakaan tossa yhdessä paketissa, joka nyt on noudettavissa.
Joo joku bugi tuo pakko olla kun sama paketti näyttää iOS:llä qr-koodia ja Androidilla ei.

miloytyn

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
196
Puhelinmalli
Pixel 4 XL & Galaxy Tab S 10.5
Tuo QR-koodi on kadonnut parisen viikkoa sitten ja olen laittanut asiasta palautettakin sovelluksen kautta. Eipä ole tullut mitään vastausta. Varmaan voisi auttaa jos muutkin laittavat.

Infra

Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Reaktiopisteet
15310
Puhelinmalli
Tuo QR-koodi on kadonnut parisen viikkoa sitten ja olen laittanut asiasta palautettakin sovelluksen kautta. Eipä ole tullut mitään vastausta. Varmaan voisi auttaa jos muutkin laittavat.
Laitoin myös itse tänään kun huomasin.

Top Bottom