Androidin sovellukset osa 2

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4095
Puhelinmalli
S10e
Tämä hyvä. Vallan moisen unohdin, niin se pää vaan ei jaksa tomia aina. Hyvä kun joskus. Kiitos. Nokia 7 Plussassa ei ole omaa Galleriasovellusta.
Voi siihen asentaa haluamansa sovelluksen, tai käytä tiedostoselainta (Settings - storage - files - dcim - camera)

TK9500

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
78
Puhelinmalli
Nokia 7 Plus /Saunalahti
Google Kuvat teki oudon tempun. Olin kuvannut 8 kuvan sarjan parista ihmisestä. En niitä jakanut, olivat vain luurissa joka lähettää ne automaattisesti Kuviin.

Kuvat teki sarjasta animoidun GIFfin ja lähetti sen ilmeisesti kasvojentunnistuksen avulla toiselle kuvien henkilöistä. Ihan minun tietämättäni.
Lienee paras selitys asialla tämä Assistent. Vai tuleeko muuta mieleen?

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4095
Puhelinmalli
S10e
Google Kuvat teki oudon tempun. Olin kuvannut 8 kuvan sarjan parista ihmisestä. En niitä jakanut, olivat vain luurissa joka lähettää ne automaattisesti Kuviin.

Kuvat teki sarjasta animoidun GIFfin ja lähetti sen ilmeisesti kasvojentunnistuksen avulla toiselle kuvien henkilöistä. Ihan minun tietämättäni.
Lienee paras selitys asialla tämä Assistent. Vai tuleeko muuta mieleen?
Ja olet varma ettet ole vahingossa itse jakanaut? Siis jos assistant on esimerkiksi kysymyt jaetaanko, niin et ole vahingossa klikannut?

Kasvojen tunnistuksen saa pois asetuksista. Kannattaa myös tarkistaa jakoasetukset.

Mutta en usko että se ihan itsestään on mitään jakanut. Tietämättäsi kyllä, jos olet vahingossa tietämättäsi jakanut.

TK9500

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
78
Puhelinmalli
Nokia 7 Plus /Saunalahti
En mielestäni jakanut enkä sitä GIFfiä tehnyt.

Nightuser

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5146
Puhelinmalli
Moto G7 Power
Kannattaisiko tätä keskustelua jatkaa omassa ketjussaan kun sellainen löytyy. Toki tuokin ketju olisi parempi täällä sovelluksissa eikä tuolla google osiossa.

Google kuvat

stunned

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
714
Puhelinmalli
RN4, Nexus 10, Nexus 7 2013
En mielestäni jakanut enkä sitä GIFfiä tehnyt.
Ei ne itsestään liiiku mihinkään ellet ole käskenyt jakaa kuvia tietystä henkilöstä tietyn henkilön kanssa automaattisesti , kumppanitilin tai albumin avulla. Oletko edes varma, että olet lähettänyt sen toiselle henkilölle vai onko hänellä olut jo samt kuvat ja Photos yhditänyt samalla lailla giffiksi ne automaattisesti

TK9500

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
78
Puhelinmalli
Nokia 7 Plus /Saunalahti
Ei ne itsestään liiiku mihinkään ellet ole käskenyt jakaa kuvia tietystä henkilöstä tietyn henkilön kanssa automaattisesti , kumppanitilin tai albumin avulla. Oletko edes varma, että olet lähettänyt sen toiselle henkilölle vai onko hänellä olut jo samt kuvat ja Photos yhditänyt samalla lailla giffiksi ne automaattisesti
Kuvat olivat vain mun luurissa ja Kuvissa. Olen yrittänyt jakoasetuksista etsiä, mutta eipä vaan löydy paikkaa missä olisin jonkun automaattijaon päälle laittanut. Jos sellaisen löytäisin, olsiin tyytyväinen. Mistä etsiä?
Kannattaisiko tätä keskustelua jatkaa omassa ketjussaan kun sellainen löytyy. Toki tuokin ketju olisi parempi täällä sovelluksissa eikä tuolla google osiossa.

Google kuvat
Miten koko ketjun sais sinne?

Nightuser

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5146
Puhelinmalli
Moto G7 Power
Miten koko ketjun sais sinne?
Siis meinasin sitä että jos tulee vielä kysyttävää niin siirtyisit kysymään tuone toiseen ketjuun. Sitten vaikka seuraavalle kerralla.

stunned

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
714
Puhelinmalli
RN4, Nexus 10, Nexus 7 2013
Googlen kelloon ilmestynyt Assistentti rutiinit/ohjelmat myös suomeksi, ennen näkyi vain kun kieli oli enkku

e. testin perusteella ei toki osaa sitä suomeksi käynnistää :coffee:

Viimeksi muokattu:

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
7863
Puhelinmalli
Nexus 6P
Olettaen et on poistanut siinä 7min aikarajan sisällä, niin ei mitenkään :D
Onkohan sitten jotain sovellusta joka tallentaa tulleet ilmoitukset, viestit esim. WA vaikka ne poistettaisiin?

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
5
Puhelinmalli
OnePlus 5
Googlen kelloon ilmestynyt Assistentti rutiinit/ohjelmat myös suomeksi, ennen näkyi vain kun kieli oli enkku

e. testin perusteella ei toki osaa sitä suomeksi käynnistää :coffee:
Hmmm... kielisikö tuo Assistentin suomenkielinen rutiinius ;) sitä, että lähitulevaisuudessa tulisi Google Assistant kielituki myös suomeksi (mm. ruotsi ja tanska sieltä jo löytyy)? Ihmeen kauan kestää...

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
417
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Onko sellaista sovellusta, jolla voisi tehdä oman "tietokannan" google kalenterin sisälle?
Ajatus olisi tietyissä tapahtumissa trackata enemmän tietoja ja päästä juuri näihin tapahtumiin helposti oman appsin kautta. Mutta kuitenkin niin, että kaikki tieto löytyy googlen kalenterista ja synkkaantuu sen kautta.

Haluaisin pitää parempaa liikuntapäiväkirjaa ja käyttää pohjana elixian kalenterivarauksia.
Haluaisin lisätä sinne vetäjän tiedot, mitä mieltä olin tunnista jne. Ja käyttää näitä tietoja sitten jatkossa hyväksi siihen mitä tunteja varaan ja mitä en, miten olen edistynyt jne.

tmm

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
417
Puhelinmalli
OP3T | Nokia 8 (työ)
Onkohan sitten jotain sovellusta joka tallentaa tulleet ilmoitukset, viestit esim. WA vaikka ne poistettaisiin?
Kyllä ne sinne puhelimen "kovalevylle" menee. Jos sinulle tulee viesti, jonka lähettäjä poistaa kaikilta, jää se kovalevylle. Et näe sitä sovelluksessa, mutta kyllä se siellä on.
Ota joku tiedostonhallinta appi ja kokeile kaivaa. Ainakin liitetiedostot ja kuvat sieltä löytyy

Edit
Löytyy tähän myös valmiita sovelluksia play-kaupassa

Huom! Tietoni perustuu omaan kokemukseen ja w/a versioon, joka oli kesällä käytössä. Mikä tilanne nyt on, en tiedä

kviikka

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1096
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
Käyttääkös kukaan Windows 10 -käyttäjä tätä Microsoftin ktäevältä vaikuttavaa Puhelimeni-sovellusta, jonka avulla saa esim. puhelimen ilmoitukset tietokoneelle? Itse meinasin asentaa, mutta kun ei ole Microsoft-tiliä, enkä haluaisi koneelle sellaista laittaa, niin en voinut ottaa käyttöön.

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
22   0   0
Reaktiopisteet
2155
Puhelinmalli
Huawei Mate 20 Pro
Käyttääkös kukaan Windows 10 -käyttäjä tätä Microsoftin ktäevältä vaikuttavaa Puhelimeni-sovellusta, jonka avulla saa esim. puhelimen ilmoitukset tietokoneelle? Itse meinasin asentaa, mutta kun ei ole Microsoft-tiliä, enkä haluaisi koneelle sellaista laittaa, niin en voinut ottaa käyttöön.

Kyllä olen ainakin 10 kertaa sitä kokeillut ja ikinä en ole saanut toimimaan.

Josef

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
20
Puhelinmalli
SGS8, SGS10
Itsellä tuo on käytössä, ei ollut ongelmia käyttöönotossa S10:n kanssa. Ihan näppärä tuo on juurikin noiden ilmoitusten ja tekstiviestien takia koneella ollessa.

Top Bottom