1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Android ja Custom ROMien turvallisuus

Keskustelu osiossa 'Sovellukset', aloittaja amdnow, 12/7/11.

1. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6114
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Sellainen perustavaa laatua oleva kyssäri. Kuinka turvallisia nämä Custom ROMit oikeastaan ovat?
    Eikös näiden ROMien tekijät voisi pistää mukaan helposti koodia joka toimittaa kaikkea kivaa tekstiviesteistä Facebook-tunnuksiin ROMin tekijälle?
    Onko lähdekoodeja kukaan koskaan katsellut vai miten tätä turvallisuuspuolta näissä customeissa valvotaan?

Otetaan nyt vaikka esimerkiksi Litening ROM 2.1 Galaxy S2:lle. Mieli tekisi kokeilla, mutta tuo turvallisuuspuoli hieman mietityttää...

2. Ezu

Tykkäykset:
    1
    En ainakaan itse ole huomannut minkäänlaisia ongelmia, käyttänyt kolmea eri ROMia, puhelimena HTC Desire. Tosin jos tarpeeksi taitavasti tekee niin eihän sitä huomaakaan, mutta ainakin toistaiseksi ei ole puhelinlaskut kasvaneet mystisesti yms.

3. websurffari

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Itse veikkaan 99% custom romeista on ihan turvallisia. Itse olisin enemmän huolissaan epävirallisilta sivuilta netistä ladatuista softista.

4. amdnow

amdnow Supermoderaattori

Tykkäykset:
    6114
    Puhelinmalli:
    Fiskarssin 10
    Tokihan se on näin. Kuitenkin pitää muistaa että ihmiset jotka osaavat "väistää" tälläiset epämääräiset softat saattaa kuitenkin käyttää jotain Custom Rommia. Noita customeita alkaa olemaan aikas paljon eri merkkisiä ja useimmissa tulee root-oikeudet mukana. Tämähän tietysti mahdollistaa rommin tekijälle vaikka mitä mahdollisuuksia.

Olen kuitenkin samaa mieltä siitä että suurin osa näistä rommeista on turvallisia, mutta olen silti hieman skeptinen eri "merkkisten" rommien suhteen. Saattaa tietysti olla että olen tosiaan turhan epäileväinen, mutta ajattelen asiaa maalaisjärjen kautta.

Jaa tämä viestiketju