1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

amr-soittoäänet soi liian lujaa?

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Jaanz, 1/11/05.

1. Jaanz

Tykkäykset:
    0
    Muutamia soittoääniä on tullut tilattua sekä haettua netistä amr-muodossa ja tullut huomattua että ne soi liian lujaa eli särkee kaiutinta.
    Onko joku muukin huomannut tuon?

Tuo ongelma on lähinnä SK65 mallissa, M55 mallissakin mulla oli vastaava ongelma, mutta ei amr-äänien kanssa. (tosin en edes tiedä toistaako se niitä)

Ratkaisu on ollut se että ne on muutettu wav:eiksi, mutta ei nyt viitisi alkaa aina...
    Ideoita?

Yritin haku-toimintoakin käyttää, mutta ilmeisesti väärillä sanoilla...

2. Puukala

Tykkäykset:
    0
    Asetukset --> Soittoäänet --> Äänenvoimak. --> Puhelut. Siitä saat laskettua sitä äänenvoimakkuutta.

3. Jaanz

Tykkäykset:
    0
    Ei auta, olen kyl kokeillut eri äänenvoimakkuuksilla. (unohdin vaan näemmä mainita) "särkee" kaiutinta oli sit vaik ihan hiljasimmillaan...

4. Puukala

Tykkäykset:
    0
    Kaiutin rikki? Itse veisin huoltoon.

5. Jaanz

Tykkäykset:
    0
    Sepä siinä onkin omituista että wavit ja midit soi ihan hyvin. (kuten ekassa viestissä sanoin)
    Lienekkö mussa sitten hieman hifistin vikaa, että amrrät särkee mun korvassa. ;D

Meinaan kun muutaman olen convertoinut waviksi ja särö on lakannut siihen.

Ok, suoraan tuolla miksoftin ohjelmalla en ole saanut waveja toimimaan ja sitä varten olen sit käyttänyt ohjelmaa jolle on täällä tehty guide. (iski väliaikainen dementia ohjelman nimestä :D)

6. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Lienee amr:ssä käytetyn codecin vika, että ääni tuntuu särkevän. Samanhan huomaa, kun muuntaa biisejä mp3:iksi riittävän huonolla bitratella / codecilla, kuulostaa miten korkeat äänet ikään kuin "särkevät" tjsp. :)

7. Jaanz

Tykkäykset:
    0
    Tässäpäs esimerkit...

http://personal.inet.fi/viihde/host/VOC002.WAV (AMRränä puhelimessa) hieman rutisee alussa (tullut nauhoitettaessa jotain häiriötä) ja hiljennän pykälällä oletus voimakkuutta tasolle ennen mykistystä.
    http://personal.inet.fi/viihde/host/VOC003.WAV (WAVina puhelimessa) hiljennän myös oletus voimakkuutta pykälää hiljemmalle.

Eri biisit, mutta ylemmästä varmaan erottaa että se särkee?
    Nauhoitettu creativen muvoxilla. :D

8. Puukala

Tykkäykset:
    0
    Joo, sinäpä sen sanoit, amr on niin huonolaatuista, että siitä saa semmoisen vaikutelman että "kaiutin" särisee, vaikka todellisuudessa se on vaan huonolaatuista ääntä.

Jaa tämä viestiketju