1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Alle 360€ kosketusnäyttöpuhelin

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja _nikko, 11/12/08.

1. _nikko

_nikko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    S7
    Tarkoituksena olis tutustua tähän kosketusnäytöllisten matkapuhelinten maailmaan, mutta en oikein osaa päättää mitä tarvitsen.

Olen katsellut Nokia 5800, LG:n KU 990 Viewtyä sekä Samsung TouchWiziä.

Toisaalta himottaisi ostaa tuo Nokia, sillä siihen saa hetken päästä ties mitä sovelluksia, vaikkakaan en kyllä mitään "järkeviä" sovelluksia koskaan tule tarvitsemaan. Nopeasti listattuna en tarvitse muita, kuin googlemapsin, messengerin ja joitain pelejä tylsiin hetkiin. Opera minin saa kaiketi noihin kaikkiin ladattua? Musiikkia ja muutamia pelejä tulee lähinnä muistikortille.

Nokia on ainut joka omaa WLAN:in, mutta en ole sitä koskaan käyttänyt joten en tiedä mistä jään paitsi, pysytään tässä.

Nokia on ainut puhelin missä 3,2Mpix kamera kun LG:ssä ja TW:ssä on 5Mpix. Pixelit tosin eivät kaikkea kerro, joten missäköhän noissa olisi parhain kamera, vai voiko sitä edes määritellä?

Samsungissa ja LG:ssä värejä näytössä 262k ja nokiassa 16.7milj. Huomaako ihmisen silmä tätä enää? Nokiassa näyttö 24-bit kun taas muissa 18-bit. Mitä tämä tarkoittaa?

Millaisia nuo ovat käyttää? tekstiviesteissä olen kyllä valmis luopumaan ä:n ja ö:n käytöstä, jos puhelin on muuten mainio käyttää.

Mitä niin erikoista Samsungissa ja Nokiassa on, että olisivat ~100€ LG:tä kalliimpia? Merkki?

Pääpaino on netissä selaamisella, kuvilla ja musiikilla.

Käyttökokemuksia kiitos.

2. murmelinpapana

murmelinpapana

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    DNA, Htc Dream
    Ihan ensin kannattaa käydä vähän kurkistelemassa noista puhelimista käytyä keskustelua täällä matkapuhelinfoorumilla. :) Aika tasaväkisiähän nuo kyllä ovat. Varsinkin, jos et tuota wlania tarvitse. Näköjään eroa on myös gps:n osalta, Nokiassa on ja Lg:ssä ja Samsungissa ei. Nokialaisessa on myös pikkasen isompi näyttö. Ja lisäksi Nokialaisessa on tuki UMTS 900 -taajuudelle.

Aika vaikea paikka, ehkä itse ottaisin näistä kolmesta tuon Nokian, mutta mulla onkin eri kriteerit kuin sulla.

3. _nikko

_nikko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    S7
    Mitä luulet minun tällä foorumilla tehneen? Olen kyllä lähes kaiken tekstin noista puhelimista lukenut, mutta esim. tuosta lg:stä ei paljoa juttua löydy, ainakaan suomen kielellä.

Miten paljon tuohon lg:hin löytyy netistä sovelluksia?

4. Jonskuu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    HTC Desire Z
    LG:tä en ostaisi. Oli mulla käytössä muutaman päivän, eikä enää tarvi koskaan ostaa LG:tä. Näytöllä olevaa qwertyäkään ei voinut joka paikassa käyttää, enkä saanut esim. irc clienttiä toimimaan.

Minä ainakin ostaisin Nokian, ja ostinkin eilen. :) Tähän olen tyytyväinen.

5. samumanu Vieras

Itellä ollu toi samppa jo pari kk enkä oo katuna, toimii kaikin puolin ok ja ominaisuudet mun käyttöön riittää. Näyttökin ottaa kosketukset oikein kivasti mut ei toi mikään txt-puhelin siltikään ole, ainakaan mulle. Hauska laite..

6. _nikko

_nikko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    S7
    Taitaapi kallistua tuohon LG:n puhelimeen. En näe mitään syytä, miksi maksaisin nokiasta 100€ enemmän, vaikka siinä ei mitään sellaista ole, jota ei LG:ssä olisi ja jota tarvitsisin. Samsung jää pois valinnoista oman lukemisen pohjalta: huono nettiselain, kirjoittamien jne..

7. Hatta

Hatta

Tykkäykset:
    0
    käytetty voi olla 5800 xpressmusic.

8. _nikko

_nikko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    S7
    Puhelin on pari päivää sitten tullut markkinoilla, mistä ajattelit löytää käytetyn? Ja jos sellaisen löytää niin se on pari kymppiä uutta halvempi.

Samsungissa ja LG:ssä värejä näytössä 262k ja nokiassa 16.7milj. Huomaako ihmisen silmä tätä enää? Nokiassa näyttö 24-bit kun taas muissa 18-bit. Mitä tämä tarkoittaa?

9. t_makela

t_makela Puhelinaddikti

Tykkäykset:
    408
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P+Huawei Watch
    Kyllä sen eron huomaa, mutta ei kuitenkaan ole ainoa asia mikä merkkaa näytön laadussa (Tarkkuus, terävyys, valoteho, jne.). Pelkän värimäärän perusteella ei kannata yrittää näyttöjä rankata tai päättää mikä on paras. Helpointa on vain mennä kauppaan ja kattoo mikä miellyttää eniten silmää ja valita se.

Niin ja nuo bitit eli 2^24=16.7milj ja 2^18=262k...

10. Hatta

Hatta

Tykkäykset:
    0
    !!

Jaa tämä viestiketju