1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Alku puheluista puuttuu - siirretyn numeron ongelma?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja halcyon, 5/4/04.

1. halcyon

halcyon Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Omia puheluitani on vaivannut jo jonkin aikaa seuraavanlainen ongelma:

Soitan mihin tahansa liittymään (RL, Sonera, Saunalahti - originaaliliittymä tai numerosiirretty) ja toisessa päässä vastataan.

Jos vastaava henkilö puhuu liian nopeasti heti vastauspainiketta painettuaan, jää minulta tämä puhelun alku kuulematta.

Eli esim. näin:

- Minä näppäilen numeron ja annan soida
    - Vastaava henkilö painaa vastauspainiketta ja sanoo: "Moi XXX!"
    - Minä en kuule toisessa päässä mitään, ainoastaan sen, että puhelin ei enää hälytä
    - Vastannut ihminen ihmettelee, että mikäs mykkä linja tämä on ja kysyy kohta "Haloo?"
    ... tai Minä ihmettelen miksi ei enää kuulu hälytysääntä ja kysyn "Haloo?"

Eli puhelun alku tuntuu jäävän kokonaan välistä.

Itselläni on alkuperäinen RL:n puhelinnumero joka on numerosiirretty Saunalahdelle.

Olen huomannut, että minulla on ollut tätä ongelmaa vasta numeronsiirron jälkeen.

Ikävä kyllä, vaihdoin myös samoihin aikoihin puhelinta (Siemens ME45->Nokia 6150, kun Siemens hajosi)), joten en tietenkään voi olla varma, että vian aiheuttaa operaattori tai numeronsiirto.

Halusinkin kysyä, ovatko muut törmänneet vastaaviin ongelmiin tietyillä operaattoreilla tai numeronsiirron tehtyään?

t. halcyon

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Aivan normaalia. Viiveen pituus enenkuin puhelu alkaa tosin vähän vaihtelee, esim joissain luureissa jonkin mekaanisen, esim läpän avaamisen jälkeen odotetaan hetki, jos vaikka käyttäjä haluaisi painaa punaistaluuria enenkuin puhelu aloitetaan. En mene nyt sanoon kuinka pitkä viive verkosta voi tulla, mutta olen sen lähinnä mieltänyt vastaavan pään laitteen ominaisuuseksi, johon myös liittyy aika jona hommattaan vapaa kanava missä puhelu aloitetaan.

3. halcyon

halcyon Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Kiitos.

Nyt pitäisi omalla kohdalla vielä selvittää, johtuuko tämä puhelimeni vai liittymäni vaihdosta.

En nimittäin kärsinyt tästä ongelmsta jatkuvasti vuosina 1994-2003 (syksy).

Sen sijaan vaihdon jälkeen olen kärsinyt siitä jatkuvasti ja kyllä tuo vähän haittaa, vaikka pieni haitta onkin.

Eli luulisin, että kun kymmenen vuotta sain käytettyä ongelmitta, niin samaan pitäisi vielä onnistua pääsemään takaisin :)

t. halcyon

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Onko alueellista eroa?

Olen tuollaisen"Ongelman" huomannut joskus, mutta siitäkin on aikaa.

Käytän kaikkia kolmeaverkkoa, en tosin mainitsemaasi nykyistä operaattori, tosin päivittäin puhun tuota operaattoria käytävien kanssa.

Olen käyttänyt monenlaisia luureja, myös mainitsemiasi, mutta en muista että niiden osalta olisi ollut tuollaista ongelmaa.

Tilanne saattaa ehkä olla yksilöllinen.

Joskus (aikoja sitten) joku on huomattanut minulle tuollaisesta tilanteesta ja joskus olen tuollaisen tilanteen huomannut.

Tosin olen saattanut tulla immuuniksi tuohonkin :)

Jos kukaan muu ei tuota ongelmaa tunnusta niin ei muutakuin kokeilla toisella luurilla tai liittymällä.

Ja sitä enen voi tutkailla, ilmeneekö ongelma aina vai jonkinkaavan mukaan.

5. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Vilkaskaan mielikuvitukseni käyttö ei pysty kuvittelemaan tilannetta, jossa siirretty numero aiheuttaisi tällaisen tilanteen.
    Operaattorikohtaisista eroista en osaa sanoa.

6. nimezis

nimezis

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6
    käsitäkseni ongelma on kuitenkin luurissasi, helpoin tapa vaihta luuri ja kokeille uudelleen ,ongelma pitäisi lähteä itsestään

7. fr0g1

Tykkäykset:
    0
    Viive on päätelaitteesta johtuva "ominaisuus"

Ystävälläni on sama ongelma (DNA verkko) ja se ilmeni vasta vaihdettuaan 6150:n käyttäjäksi.
    Siinä kai on ajateltu niitä vaarikäyttäjiä, jotka vastaavat...katsovat puhelinta.. ja sitten sanovat jotain.

Jaa tämä viestiketju