Alkoholin tilaaminen netistä - ohjeet, vinkit ja linkit

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
30   0   0
Reaktiopisteet
18186
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10e + Note 8
Asiaa on puitu moneen otteeseen niin kerätääs tähän ketjuun tietoa alkoholijuomien ostamisesta netistä.

Monta varmaan ihmetyttää miten homma toimii. Mistä tilata, pitääkö tullata, pitääkö maksaa veroja, mikä on luotettava kauppa jne... Kysymyksiä on paljon. Koska kyseessä on Suomi ja alkoholi, ei homma koskaan ole helppoa. Kerätääs tähän ketjuun tietoa miten, mistä ja milloin,

Aloitusketjuun tarkoitus sitten kerätä kauppoja joiden kanssa on turvallista asioida ja myös sitten tieto onko verovastuu ostajalla vai myyjällä.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
8657
Puhelinmalli
S10e
Yleensähän homma menee niin, että laitetaan ostoskoriin tuotteet ja maksetaan tilaus. Sen jälkeen mennään kaupan suositteleman kuriirin sivuille ja tilataan kuljetus.

Moni kuriiri käyttää vakiokokoista postituspakettia, joka sisältää 12 paikkaa.
Laatikko juomaa (24x0.33) vie paketista 4 paikkaa.
3 litran viinipönttö vie 2 paikkaa.
Litran pullo vie yhden paikan.

Eli postituspakettiin mahtuu yleensä esim. 3 laatikkoa olutta. Tai vaikka laatikko olutta, kaksi pönttöä viiniä ja 4 litran pulloa. Yleensä siis kannattaa tilatessa tilata aina niin, että kaikki 12 paikkaa tulee täyteen, koska postikulut ovat monella kuriirilla kiinteät (yleensä siinä 25-30 euron pintaan per paketti) olipa laatikossa 1 pullo, tai 3 laatikkoa.

Toimiviksi todettuja ja etämyynniksi laskettavia kauppoja on esim.

Welcome to BerlinBottle ? Spirits for the world and for you. (pelkkiä kirkkaita, ei myy mietoja. Kuljetus maksetaan suoraan kauppaan, ei kuriirille)

Nämä kaupat katsotaan etämyynniksi, jolloin kauppa on vastuussa veroista. Asiakas ei joudu tulleja, tai veroja kantamaan.

Verottajan sivut kertovat seuraavaa (kun tilataan EU-maasta).
Kun myyjä järjestää kuljetuksen, kyseessä on etämyynti. Etämyynnistä on kyse esimerkiksi silloin kun myyjä ohjaa internetsivuillaan tilauksen yhteydessä käyttämään tiettyjä kuljetusliikkeitä tai jotenkin muuten osallistuu kuljetusta koskeviin järjestelyihin.

Ostajana sinun ei tarvitse maksaa valmisteveroa​

Kun myyjä järjestää tilaamiesi tuotteiden kuljetuksen, ostajana sinun ei tarvitse huolehtia veroista. Kyseessä on etämyynti, jolloin myyjä on verovelvollinen.

jacce

SD % gangFI
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
4150
Puhelinmalli
Samsung
Tuolta sain hyvin edullisesti juomaa. Helppo tilaus ja se on siinä, ei tarvitse tilaa erikseen mitää kuljetusta. Kuljetus suoraan ja ups kuljettaa. Mutta kuljetusmaksu hieman hinnakkaampi mutta luotettava ja kulkee vaan saman kuljetusfirman kautta. Tilauksesta Espanjasta suomeen kestää ainakin pari viikkoa saada tuote käsiinsä.

Edit. Vs alkc hintoihin samat tuotteet yhdessä boksissa tuotuna vaikka suoraan himaan useamman kympin halvempi silti vaikka kuljetusmaksut hieman hinnakkaampia ja hyvin pakattu styroksboksiin, kandee silti filmata avaustapahtuma jos rikkinäisiä ja saa sen myötä uudet. Oluita ym. ei kande Espanjasta asti tilaa sillä hinnalla.

Viimeksi muokattu:

jepsfrost

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2530
Puhelinmalli
iPhone 12 mini
En kommentoi tuohon veroasiaan. Se on jokaisen itse pääteltävä. Mut itse tilaan aina Alkcosta. Tee tilaus ostoskoriin, maksa Paypalilla. Minuutissa sähköpostissa on vahvistus tilauksesta, ota vahvistuksesta tilauksen numero, mene kuljetus.eu sivulle, täytä osoitetietosi ja lisää huom kenttään tilauksesi numero vahvistuksesta. Maksa kuljetus ja tuotteesi ovat noin viikossa perillä. Lähipostiin tuolta Alcosta esim. 3 laatikkoa olutta postikulut maksaa 19€.

Viimeksi muokattu:

EDM

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
12158
Puhelinmalli
Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Megaman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
7532
Puhelinmalli
Mi11U
Täälläkin puitu tuota netistä tilaamista ja taas siellä kovin väitetään, että ostajan pitäis verot maksaa. Mä veikkaan, että kukaan ei tiedä miten se oikeasti menee tällä hetkellä, mut näillä mennään ennenku saadaan joku selvyys, että pitäis maksaa. Alkoholi | Yhä useampi ostaa alkoholia netistä, ja puolet alkoholijuomia netistä tilanneista on jättänyt verot maksamatta
Sittenhän se selviää kun tulee ennakkotapaus tästä ilmi.

hakke

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
480
Puhelinmalli
S21
Tarttis saada Stella Artois olutta isompi satsi. Suomessa saatavuus rajoitettua ja hinta yli tuplat muihin mallasjuomiin verrattuna. Ainoa verkon tilauspalvelu, josta löysin, alkostore24 Stella Artois Bottles 24x0,33l - 24x0,33l - Oluet

Ensimmäistä kertaa verkosta tilaamassa ja hiukan kuutamolla. Sivuilla puhutaan pakkauslaatikoista, joissa on 12 paikkaa. Yksi 24 pullon paketti täyttää tuon tilan. Maksaako kuljetuksessa jonkin ryöstöhinnan, jos tilaa useamman paketin? Ei ole muutenkaan tilaaminen tuolta erikoisen helpoksi tehty. Ilmoittavat sivuillaan: "Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä. Emme lähetä kuljetusliikkeiden linkkejä." Mistä vatusta minä tiedän minkä kuljetusfirman laitan kuskaamisen hoitamaan?

Eikö tuota kaljaa muka muualta saa?

reynolds

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1647
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S21 Ultra
Täälläkin puitu tuota netistä tilaamista ja taas siellä kovin väitetään, että ostajan pitäis verot maksaa. Mä veikkaan, että kukaan ei tiedä miten se oikeasti menee tällä hetkellä, mut näillä mennään ennenku saadaan joku selvyys, että pitäis maksaa. Alkoholi | Yhä useampi ostaa alkoholia netistä, ja puolet alkoholijuomia netistä tilanneista on jättänyt verot maksamatta
Mitä itse olen tilannut, niin aina verot on maksettu myyjän taholta maahan jossa myyjä toimii tai ainakin kuitissa ja monesti tuotteen mukana olevassa lähetyslistassa niin väitetään.

EDM

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
12158
Puhelinmalli
Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Mitä itse olen tilannut, niin aina verot on maksettu myyjän taholta maahan jossa myyjä toimii tai ainakin kuitissa ja monesti tuotteen mukana olevassa lähetyslistassa niin väitetään.
Tottakai ne verot on maksettu sinne maahan, josta ne on myyty. Nyt onkin kyse siitä, että alkoholivero pitäisi maksaa myös Suomeen. Ainakin jonkun mukaan. Ja jotkut yrityksethän tekee näin, jotka tänne Suomeen myy alkoholia. Esim. käsittääkseni ainakin tuo Ranskassa viinitilaa pitävä suomalainen perheyritys Chateau Carsin, joka ilmeisesti on myös jossain tällaisessa oikeusjutussa mukana, että toimivat muka vastoin lakia.

reynolds

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1647
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S21 Ultra
Tottakai ne verot on maksettu sinne maahan, josta ne on myyty. Nyt onkin kyse siitä, että alkoholivero pitäisi maksaa myös Suomeen. Ainakin jonkun mukaan. Ja jotkut yrityksethän tekee näin, jotka tänne Suomeen myy alkoholia. Esim. käsittääkseni ainakin tuo Ranskassa viinitilaa pitävä suomalainen perheyritys Chateau Carsin, joka ilmeisesti on myös jossain tällaisessa oikeusjutussa mukana, että toimivat muka vastoin lakia.
Kyllähän alkoholiverotkin on maksettu myyjän kotimaahan. Ainahan verottaja voi lähettää verovaateita myyjälle ja jos myyjä ei niihin reakoi mitenkään niin hakea tuotteista verot toiseen kertaan oikeusteitse.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
8657
Puhelinmalli
S10e
Tarttis saada Stella Artois olutta isompi satsi. Suomessa saatavuus rajoitettua ja hinta yli tuplat muihin mallasjuomiin verrattuna. Ainoa verkon tilauspalvelu, josta löysin, alkostore24 Stella Artois Bottles 24x0,33l - 24x0,33l - Oluet

Ensimmäistä kertaa verkosta tilaamassa ja hiukan kuutamolla. Sivuilla puhutaan pakkauslaatikoista, joissa on 12 paikkaa. Yksi 24 pullon paketti täyttää tuon tilan. Maksaako kuljetuksessa jonkin ryöstöhinnan, jos tilaa useamman paketin? Ei ole muutenkaan tilaaminen tuolta erikoisen helpoksi tehty. Ilmoittavat sivuillaan: "Me emme järjestä kuljetusta vaan asiakkaaan on itse huolehdittava siitä. Emme lähetä kuljetusliikkeiden linkkejä." Mistä vatusta minä tiedän minkä kuljetusfirman laitan kuskaamisen hoitamaan?

Eikö tuota kaljaa muka muualta saa?
Alkostore24 on kyllä hyvä paikka tilata ja juomat tulee perille, mutta tässä kohtaa liikutaan vähän siinä harmaalla alueella, että onko etämyyntiä (myyjä verovelvollinen), vai etäostoa (ostaja verovelvollinen).

Alkostore24 poisti kaikki maininnat kuljetusyhtiöistä, eikä siis suosittele virallisesti mitään tiettyä yhtiötä. AIkaisemmin mainosti Norrloggia siis ja oli selvästi etämyyntiä. Norrlog tekee kuitenkin edelleen yhteistyötä A24:n kanssa ja saa suoraan tiedot A24:n tilausnumeron perusteella. Eli katsoisiko verottaja sen silti etämyynniksi vai ei, en tiedä.

Mitä tulee tuohon 12 paikkaan, niin korillinen lasipulloja vie kaikki 24 paikkaa, eli yhteen pakettiin mahtuu vain yksi laatikko. Eli postikuluja tulee yhdelle laatikolle 26 euroa (postitoimipaikkaan), tai 34 euroa kotiin kannettuna.

JoeBlack

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
182   0   0
Reaktiopisteet
4168
Puhelinmalli
Vaihtuu
Mikä on kun ei Licorean sivuilla checkoutissa näy shippingia lainkaan? Viittiikö joku käydä kokeilemassa, että onko mulla vaan vika vai mitä.

EDM

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
12158
Puhelinmalli
Xiaomi Mi 11 Lite 5G
Ootko kirjautunut sinne sisälle?

jacce

SD % gangFI
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
4150
Puhelinmalli
Samsung
Mikä on kun ei Licorean sivuilla checkoutissa näy shippingia lainkaan? Viittiikö joku käydä kokeilemassa, että onko mulla vaan vika vai mitä.
Milloin tilasit? Eikai se heti näykään. Mullakin välillä varmaan viikon viive ennenku näkyy mitää.

JoeBlack

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
182   0   0
Reaktiopisteet
4168
Puhelinmalli
Vaihtuu
Milloin tilasit? Eikai se heti näykään. Mullakin välillä varmaan viikon viive ennenku näkyy mitää.
Eiku olin tilaamassa vasta ja checkoutissa ei näy shippingvalintaa. Eikä pääse eteenpäinkään kun valittaa että shipping-kenttä on tyhjä. Kyl ennen on toiminu.

jacce

SD % gangFI
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
4150
Puhelinmalli
Samsung
Kokeilin ja varasin koriin juomaa. Ihan oikein näkyy suoraan osoite. Ja mulla aina paypal maksu, joten en etene siihen asti koska menee sit samoin tein tilaukseen. Ei ainakaan tollasta asiaa mulla ilmoita.
Tai en ymmärrä asiaa mitä kysyt.

JoeBlack

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
182   0   0
Reaktiopisteet
4168
Puhelinmalli
Vaihtuu
Kokeilin ja varasin koriin juomaa. Ihan oikein näkyy suoraan osoite. Ja mulla aina paypal maksu, joten en etene siihen asti koska menee sit samoin tein tilaukseen. Ei ainakaan tollasta asiaa mulla ilmoita.
Tai en ymmärrä asiaa mitä kysyt.
Paypalin antaa valita ja osoitteet näkyy kans mutta siitä ei pääse eteenpäin. Normisti muistaakseni se shipping-valintaruutu on siinä maksuvalintaruudun oikeella puolella mutta ei nyt.

veppis

Supermoderaattori
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
846
Paypalin antaa valita ja osoitteet näkyy kans mutta siitä ei pääse eteenpäin. Normisti muistaakseni se shipping-valintaruutu on siinä maksuvalintaruudun oikeella puolella mutta ei nyt.

Mites muut maksutavat? Onko PayPalissa oleva kortti sellainen joka haluaa käyttää näitä uusia direktiivien mukaisia varmistusmenetelmiä kuten Verified by Visa, MasterCard SecureCode jne.? Olen huomannut, että PayPalilla on monesti vaikeuksia tällaisten korttien kanssa. En tiedä mistä johtuu, onko ongelma myyjän aataminaikaisissa järjestelmissä vai siellä PayPalin puolella.

jacce

SD % gangFI
Palaute - 100%
13   0   0
Reaktiopisteet
4150
Puhelinmalli
Samsung
Mites muut maksutavat? Onko PayPalissa oleva kortti sellainen joka haluaa käyttää näitä uusia direktiivien mukaisia varmistusmenetelmiä kuten Verified by Visa, MasterCard SecureCode jne.? Olen huomannut, että PayPalilla on monesti vaikeuksia tällaisten korttien kanssa. En tiedä mistä johtuu, onko ongelma myyjän aataminaikaisissa järjestelmissä vai siellä PayPalin puolella.
Itselläni vaihtoehtona paypal:issa myös suoraan tililtä/kortilta. Voi vaihtaa kumman haluaa ensisijaiseksi maksuksi. Ja kortti mulla ollut nyt yleensäkin.
Siitä en tiedä mitä varmennuksia halutaan jos suoraan tililtä maksu menee. Periaatteessa samanlailla menee myös minun debit kortilta..tililtä suoraan.

Top Bottom