1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Akun kontaktipinnat

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Lightfoot, 11/10/04.

1. Lightfoot

Tykkäykset:
    0
    Ainakin akussa joka käy 6210:n ynnämuihin, minä ihmettelen niiden kontaktien merkitystä. Siinähän on neljä suorakaiteen muotoista liuskaa, mutta kaksi keskimmäistä on katkaistu eli kontakteja on kaikkiaan kuusi. Tietääkö kukaan mikä noiden kaikkien kuuden tarkoitus on?

Kiitos,

Lightfoot

2. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Itse olen todennut esim, 6210ssa sisimmäiset lataa akkua, ulommaiset antaa virtaa muuten puhelimelle. En tiedä miksi on katkastu, kuitenkin akku ottaa kiinni alempaan kontaktipintaan. Jos esim puhelimesta juottaa vierekkäiset pinnat yhteen, puhelin toimii mutta lataus ei.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Yleisesti akuissa on toki plus ja miinus, ja lisäksi yksi tai kaksi nastaa latauksen ohjaamiseen, eli yleensä lämpötilanmittaamiseen, myös älykkäämpää tietoliikenettä voi olla.

Mainitsemassasi akussa taitaa kuitenkin olla ne keskimmäiset nastat vain alaosasta käytössä.

4. sambo

Tykkäykset:
    0
    Huoltomanuskasta kerran luin etta jotkut akun/puhelimen liuskoista ovat lyhyempia sen takia etta puhelimen softa osaisi sammuttaa itsensa natisti huomatessaan kayttajan repivan (ohjeiden vastaisesti) akkua irti virta paalla.

Akun poisliukumiseen kun kuluu prosessorin mielesta "ikuisuus", ja se ehtii tuossa sekunnin murto-osassa sammuttamaan itsensa hallitusti.

Jaa tämä viestiketju