1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Akun ensimmäinen lataus

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Erin, 30/1/05.

1. Erin

Tykkäykset:
    0
    Jääkö akku ikuisesti rammaksi, jos ensimmäinen lataus ei ole ollut kuuden tunnin kieppeillä (li-ion)? Ostin puhelimen ja luulen, että sen ensimmäinen lataus on jäänyt lyhyeksi, koska on tosi lyhyt käyttöaika. Sen jälkeen olen ladannut sen itse kahdesti aivan normaalisti täyteen. Onko mitään mahdollisuutta parantaa kestokykyä?

2. xXWWXx

Tykkäykset:
    0
    akun kesto paranee muutamien latauskertojen jälkeen. eli annat kulua loppuun ja lataat täyteen. jos ei viiden kerran (suurinpiirtein) jälkeen kestä yhtään käyttöä, niin kannattaa viedä huoltoon.

3. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    6 tuntia riittää ihan hyvin, lataa nyt jatkossa siten että pidät pari tuntia latauksessa vielä senkin jälkeen kun puhelin jo näyttää täyttä. Tee näin muutaman latauskerran ajan ja päästä akku suht tyhjäksi aina latauskertojen välillä.

4. Erin

Tykkäykset:
    0
    Ki-toos!

5. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Useat akuthan on nykyään jo valmiiksi latingissa kun puhelimen ostaa. Ainakin kalliimmissa puhelimissa olen törmännyt tähän, ei siis vaadi välttämättä ollenkaan latausta ennen ensimmäistä käyttökertaa.
    Ja ei nuo Li-Ion(/Pol) akut muutenkaan niin herkkiä enää ole vaikka ei latailisikaan täyteen..

6. shadow

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N95
    Juu eikai ne niin herkkiä ole enää siinä vaiheessa kun akku ollut käytössä jonkin aikaa, mutta omien kokemuksien mukaan nekin rampautuvat jos ensimmäisillä kerroilla latailee "väärin"... Eli suosittelen pelaamaan varman päälle ja muutaman ensimmäisen kerran lataa pitkään ja käyttää kunnolla tyhjäksi...

7. halojaa

Tykkäykset:
    0
    Erkissä oli ostettaessa akun varaus n. 3/4.

n. 7 tunnin jälkeen illalla akku oli tyhjä, tuli vähän räplättyä.

Tämän jälkeen akku oli latauksessa illasta aamuun, n. 14 tuntia. Ei taas akku kauaa kestänyt.

Nyt kun turha räpeltäminen jäänyt pois niin akun kesto parantunut joka latauskerran jälkeen.

Jaa tämä viestiketju