1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Akkukesto E60 ja E70:ssä

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja migu-, 10/11/06.

1. migu-

Tykkäykset:
    0
    Olen miettinyt joko Nokia E60:n tai E70:n ostamista. E70 vaikuttaa ominaisuuksien puolesta houkuttavammalta, mutta olen kuullut vähän ristiriitaisia tietoja noiden akkukestosta. Koitin pikaisesti etsiä haulla, mutten ainakaan E60:stä löytänyt oikein mitään vastausta ja ehkä tuo E70:kin kaipaisi vähän tarkennusta. Gsm-Arena ilmoittaa E60:n stand-by ajaksi 290h (12pv) ja E70:n vain 220h (9pv). Puhelinvertailu.com taas sanoo E60:n valmiusajan olevan 8-12pv ja E70:n jopa 10-14pv.

Mietinkin, että mitenkäs teillä, jotka mahdollisesti omistatte jomman kumman kapuloista, akku kestää normaalilla käytöllä? Esim. miten kestää jos käyttää puhelinta silloin tällöin tekstailuun (johon nykyisin käytän ei-3g-kännykkääni pääosin) ja kuinka paljon alkaa heittää kun käyttää vaikka nettiä jne. Eli jos vain tekstailen, niin kuinka usein akku tarvitsee ladata. E70:ssä käyttäisin qwertyä. Ajattelin vain, kun ainakin tuosta E70:stä monet ovat sanoneet että tarvitsee ladata päivittäin, mikä tuntuu aika huimalta, kun nykyisin qwertyllistä kännykkääni tarttee ladata noin kolme kertaa parissa viikossa. Tuosta päivittäin lataamisesta puhui myös E60:n omistava kaverini joskus aikoinaan.

2. Paerae

Paerae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kuuminthottiii+Elisa:)
    BL-5C akku kesti E60ssa mun "normaalilla" käytöllä noin 4pv (ehkä kolme jos teki enemmän jottain:)

BL-6C E70ssä ehkä 5pv. (5C akulla olis kestäny tod. näk. saman 4pv)

eli tod. näk. myös kumpikin kapula kuluttaa suunnilleen saman akkua.

(mitähän normaalisti teen päivässä.. about 1h puhelua, 10-15 tekstaria, browsailua joskus ehkä 10-20 min. satunnaiset musan kuuntelut päälle.)

ostaisin sinuna E70.

3. oh1jty

Tykkäykset:
    0
    Pari viikon käytön jälkeen olen tyytyväinen E70 akun kestoon, pienellä varauksella kuitenkin. Sillä 3G alueella akku kuluu nopeammoin loppuun kuin pelkällä 2G alueella, esim. täällä landella puhelimen toimintakesto on erittäin hyvä, mut kun käy töissä stadissa niin akku kuluu yllättävän nopeasti (en ole kokeillut pitää pelkästään esim. 2g tilassa vaan annan vaihdella automaattisesti).
    Tarkkoja lukuja on turha tässä antaa kun riippuu niin monesta tekijästä, mut landella menee monta päivää ilman latausta, stadissa joutuu lataa saman päivän aikana.

4. Aslak

Aslak

Tykkäykset:
    1
    Mulla kestää E70 akku nippanappa aamusta iltaan! Puheluita max. 1h selailua sitten erittäin reilusti. Akun kestämättömyys ei ole kiini akusta vaan toinen akku, joka oli pakko hankkia, kestää saman ajan. Mulla jyllää toisaalta taustalla Advanced Call Manager ja SMS Spam Mangaer jotka syönevät vähän akkua. Tuolla 3g asialla ei ole minulle juurikaan vaikutusta koska akku kestää maalla ihan saman ajan.

5. migu-

Tykkäykset:
    0
    Aslak (ja miksei muutkin): Paljonko tuo "erittäin reilu" selailu sitten suunilleen on? Siis onko esim pari tuntia päivässä vai enemmänkin ja onko ihan oikeasti _keskimäärin_ noin paljon kännykällä? Koska jos on, niin en usko että itse ihan niin paljoa käyttäisin kännykkässä nettiä > venyttäisi akkukestoakin kai sitten ihan mukavasti. Tai no, eihän sitä koskaan tiedä kun ensimmäisen 3g kapulan noinkin hyvällä näytöllä ja selaimella saa kätösiin :p Viekö noi Advanced Call Manager ja SMS Spam manager sitten paljonkin virtaa ja kuinka tarpeellisia ne ovat? Eli onko tarpeellista pitää päällä jos tuollaisen hankkii. Ja ei, en ole kovin perehtynyt noihin 3g:n tuomiin mahdollisuuksiin ja uhkiin (?).

Nykyään puhun kännykällä todella vähän (tunteja kuukaudessa), mutta lähetän useita satoja tekstiviestejä. Ja tietysti 3g puhelimessa tulisi tuo netti varmaan aika hyvään käyttöön aina kun en kotona ole. Vaikeaksi menee..

6. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3467
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    E60, ja tehokäytöllä vuorokaudessa kuluu 2-3 akkua.

7. Jankka

Jankka

Tykkäykset:
    0
    Oletko miettinyt E61:tä? Siinä on parempi akku kuin E60:ssä ja E70:ssä.

Lue vaikka mun akkukestotesti[/ E61:tä.

Jaa tämä viestiketju