1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Akku pullistunut huollon jälkeen ->valivali?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja KrimReape, 20/4/06.

1. KrimReape

Tykkäykset:
    0
    3650-kännyni oli softan päivityksessä & kännyn formatoinnissa, ja kaikki sujui muuten hyvin, paitsi että akku on selvästi pullistunut tuon huollon jälkeen. Saa käyttää jopa hieman voimaa saadakseen takakannen kiinni. Olisikohan syytä valittaa huoltoon tästä?

2. Imperial

Imperial

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Kyllä varmaankin, ei välttämättä valittaa, mutta ainakin ottaa asia puheeksi. Ja varmaankin olisi tarvetta uudelle akulle (?).

3. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Onko akku ulkoisesti pullistunut silminnähtävästi? Ajattelin joskus ainakin on huollossa laitettu mun luuriin jos ollut kuoret löysiä tai akku heilunut niin sellasia muovitassuja esim. 6310ssa oli tehtaalta tullessaan jo.

4. samumanu Vieras

Joissakin 3650 puhelimissa sivulla on ollu semonen "muovitassu" varmaanki akun heilumista estämässä.

Mut sitä en usko et huollossa ovat akkua hajottaneet, jos se todellakin on pullistunut on siihen luultavimmin syypäänä akku itse eli sattumalta just sillo pullistunu.

5. kuopassa

Tykkäykset:
    0
    Huhhuh, kuulostaa vähintäänkin epäilyttävältä jos akku on pullistunut. Tuskin tuollainen paisuminen kuitenkaan normaalia toimintaa akulta on?

6. hatyri

Tykkäykset:
    0
    Suosittelen merkkaaman akun jollain enen huoltoon viemistä. Varsinkin jos uudesta akusta kysymys. Itsellä oli softapäivityksessä aikoinaan 7110, jossa oli isoin litium-akku mitä sai. Kyseinen oli aika arvokas akku ja huollosta puhelin tuli takaisin vakio litium-akulla. Lopulta aikansa vängättynä löytyi tällainen iso littium-akku, mutta edelleen väärä. Itse olin merkannut dymolla omaan akkuun ostopäivämäärän ja lopulta löytyi oikea akku josta löytyi merkintä.

Vastaavaa mystisiä huollossa akkujen rikki menemisiä on muunmuassa läppäreillä sattunut tuttavapiireissä. Merkillisesti akun sarjanumero vaihtunut tai joku oma merkintä hävinnyt akusta. Eli olkaapa tarkkoja noista akuista. Eivät välttämättä tahallaan niitä vaihtele, mutta useita puhelimia/läppäreitä käsitellessään voi vaihtua vahingossa. Kuten osa toissijaisista osistakin joskus saattaa vaihtua.

7. Guest Vieras

minua taas on neuvottu että laita pelkkä kone tulemaan juuri tuon takia

mitä vähemmän irallisia osia sitä pienenpi prosetti hukata jotain :D

8. Kallekama

Tykkäykset:
    0
    Tuli tässä mieleen, että onko akku vaihettu BL-6C akkuun..
    Saattais olla sen syytä.

Jaa tämä viestiketju