Ajoneuvokamerat

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
6418
Puhelinmalli
S10
Tämä tulikin yllättävän nopeasti Hong Kongista ja nyt se on paikallaan. En oikein osaa sanoa tuosta kuvanlaadusta onko se hyvä vai huono, kokemusta kun ei kameroista aikaisemmin ole. Langaton verkko jonka tuo luo on kätevä, sovelluksella pääsee wifin kautta muuttamaan asetuksia ja lataamaan luuriin haluamansa klipin jos ei jaksa muistikorttia irrottaa ja purkaa niitä koneelle. Tässä pari pätkää valoisalla ja pimeällä:

<edit> ja ihan vit**ks meni näköjään videon laatu kun sitä muokkailin, ihme nykimistä ja muutenkin selvästi liikaa pakattu :mad:

Viimeksi muokattu:

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
11180
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
En oikein osaa sanoa tuosta kuvanlaadusta onko se hyvä vai huono,
Eikö tuosta nyt kaiken tarpeellisen saa selville? Videomateriaalia ei nyt kuitenkaan toljoteta 4K-televisiosta 7.1-äänillä.

Omenanraato

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
968
Puhelinmalli
iPhone 6+ 16GB Silver
Eikö tuosta nyt kaiken tarpeellisen saa selville? Videomateriaalia ei nyt kuitenkaan toljoteta 4K-televisiosta 7.1-äänillä.
Oleellista on se, että liikkeellä olevasta kohteesta erottaa rekisterikilven, kun videon pysäyttää.

kuiders

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
62
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S4+
Miten muuten on. Mulla myös tosiaan kamera ja videoklipin kuva "tökkii" välillä. Onko vika "liika editointi" tai liian hidas muistikortti?

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
6418
Puhelinmalli
S10
Jep, kyllä minä tuohon ihan tyytyväinen olen ollut. Hinta oli mun mielestä ihan kohdillaan ja tärkeintä tosiaan oli, että ei tule tuulilasiin mitään näkyvää imukupilla kiinnitetävää laitetta. Alkuperäisissä tiedostoissa tökkimistä ei tosiaan ole yhtään. Jos sulla @kuiders tökkii ihan se suoraan kamerasta purettu kuvakin niin ehkä voisit kokeilla nopeampaa korttia. Mulla tuo nykiminen syntyi ihan omaa osaamattomuuttani kun originaalia muokkailin youtubeen.
Mulla on tämä transcendin kortti jonka nopeus varmasti riittää normi full hd kuvaukseen.

kuiders

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
62
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S4+
@andy muistaakseni mulla juurikin tuollainen kortti.

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
6418
Puhelinmalli
S10
Mun mielestä tuon kortin pitäisi kyllä nopeutensa puolesta toimia, ellei sulla ole jotain über-tarkkaa kameraa :) Toisaalta, ei minua pieni tökkiminenkään haittaisi. Lähinnä tuo on lisäturvana mahdollisissa onnettomuustilanteissa joissa ei ole kolmatta osapuolta kertomassa mitä tapahtui.

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
8034
Puhelinmalli
iPhone X 64 Gt Space Grey
Lähinnä tuo on lisäturvana mahdollisissa onnettomuustilanteissa joissa ei ole kolmatta osapuolta kertomassa mitä tapahtui.
Onko muuten tietoa onko näitä Suomessa käytetty tällaisissa tilanteissa?

kuiders

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
62
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S4+
@andy dod ls460w mulla

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
6418
Puhelinmalli
S10
On varmasti 10 x laadukkaampi kamera kuin tuo mun kiinalainen mutta samalla tarkkuudella molemmat kuvaa. Tosin tarkkuus ei kerro mitään kuvanlaadusta ja voi hyvin olla, että tuo tarvitsee vielä nopeamman kortin. Periaatteessa tuo transcendin ilmoittama kirjoitusnopeus pitäisi riittää helposti mutta valmistajan ilmoitukset on yleensä aika kaukana todellisesta nopeudesta.

kuiders

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
62
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S4+
@andy tänään katsoin tuon kortin ja mulla on 300X, kun tuossa kortissa näyttää olevan 400

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
6418
Puhelinmalli
S10
@andy tänään katsoin tuon kortin ja mulla on 300X, kun tuossa kortissa näyttää olevan 400
OK. Jos nykiminen vaivaa niin ehkä kannatta kokeilla nopeampaa korttia, ei ole pahan hintainen kokeilu ja aina noille korteille jotain käyttöä löytyy :)

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
6418
Puhelinmalli
S10
Tilasin uuden kameran, tällä kertaa siskon autoon mutta taitaakin jäädä omaan käyttöön. Aikaisemmin tilaamassani kamerassa ei oikeastaan ollut mitään vikaa mutta koska siinä ei ollut omaa akkua, piti sen saada käyttövirran lisäksi myös jatkuva virta. Muuten se ei säilytä asetuksiaan, ei edes kellonaikaa. Vaikka speksien perusteella valmiustilan virrankulutus oli olematon niin vähän hirvitti jättää tuollainen merkitön kiinalainen aparaatti suoraan akkuun kiinni...
Uusi kamera on myös kiinalainen ja rakenteeltaan todella laadukkaan ja oloinen. Olisi mielenkiintoista laittaa lasiin tämän viereen kiinni muutaman sadan euron kamera ja päästä vertailemaan kuvanlaatua. Varmasti eroja löytyisi mutta minun tarpeisiin laatu riittää mainiosti. Ominaisuuksia on omiin tarpeisiin turhankin paljon mutta tästä löytyy siis mulle tärkeä oma pieni akku ja kamera tarvitsee autolta ainoastaan käyttövirran. Tilasin kameran Gearbestistä ja se on tällainen: MINI 0805 1.5 inch 1296P HD LCD Screen GPS Car DVR Camcorder

Tässä pari kuvaa miltä kamera näyttää ja lyhyt video jonka alussa kuva vieweristä jonka kamera omasta muistista siirtää muistikortille kun sen ottaa käyttöön (.exe). Tuo vieweri näyttää kortille kirjoittamansa gps-logit kartalla ja myös nopeuden 'hienosti' mittarin muodossa. Kaapista löytyi sandiskin 64gb:n kortti ja hyvin se tuossa tuntuu toimivan. Video on normi full hd -laadulla ja hdr:llä, pitää kokeilla noita suurempia resoja joskus myöhemmin.

kamera2.jpg

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
6418
Puhelinmalli
S10

kviikka

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
984
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
Kerro kokemuksia kun kamera saapuu ja saat ensimmäiset filmit purettua! Tuo oma kiinanihme on toiminut hyvin ja olen siihen tosi tyytyväinen. Hintakin alkaa olla aika kohtuullinen 40 euroa.
Joo, täytyy kertoa. Yleensä nuo kalliimmat tavarat ovat tulleet aika nopeasti ilmaisellakin toimituksella; pikkutavarat viipyvät usein kauemmin. Arvostelusivujen perusteella kameran pitäisi olla hinta-laatusuhteeltaan hyvä. Akun tilalla on kondensaattori, mikä on kuulemma hyvä juttu.

Vuonna 2013 ostin ensimmäisen kameran, GS1000:n, mutta sen yökuvanlaatu on surkea. Nykyisin se on vanhempieni autossa. Nyt, kun olen alkanut käydä töissä Tampereella, tapahtuu siellä melkein viikottain jotain tallennuksen arvoista, joten päätin ostaa uuden omaan autooni.

P.K

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
7   0   0
Reaktiopisteet
497
Puhelinmalli
P30 Pro | LG V20
Täällä on ollut käytössä 3½ vuotta G1W-C -mallinen kamera ja on pelannut hyvin. Tuossa mallissa ei ole akkua vaan kondensaattori ja on kestänyt helteet ja pakkaset. Kuvanlaatu on oikein riittävä ja pysäytyskuvista saa luettua kilvet. Loisto-ostos ja oli hyötyä edellisen kerran viime viikolla. :)

kviikka

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
984
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
Kerro kokemuksia kun kamera saapuu ja saat ensimmäiset filmit purettua! Tuo oma kiinanihme on toiminut hyvin ja olen siihen tosi tyytyväinen. Hintakin alkaa olla aika kohtuullinen 40 euroa.
Tänään kamera saapui, mutten illalla nyt ruvennut asentamaan, ja muistikorttikin pitäisi ostaa. Asetukset säädin kohdalleen. Laitteen mukana tulleessa tupakansytytinlaturissa on kaksi USB-reikää, joista toinen jää vapaaksi, joten siihen saa vaikka kännykän latautumaan. 3,1 ampeerin teho riittänee sekä kameran että puhelimen lataamiseen. Kamera muuten haisi samalle kuin muutama vuosi sitten ostamani GoPro ja sen laatikko, jotka minulle tulivat heti mieleen siitä hajusta. Ohjekirja vaikutti selkeältä englannilta.

Liitteet

kviikka

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
984
Puhelinmalli
OnePlus 7 Pro
Ootkos jo kerennyt testailemaan?
Toki. Hyvin pelaa. Kuvanlaatu päivällä on hyvä. Pimeällä katuvalaistuksessa autokameraksi ihan hyvä myös, joskin tietysti yksityiskohdat hiukan katoavat, esim. nopeasti liikkuvien autojen rekisterikilvistä ei saa oikein selvää enää. Täysin pimeässä kuvassa näkyy vain ajovalojen valaisema alue, eli ei juuri ympäristöä ja lumettomalla maalla vielä huonommin. Kameran linssi on laajakulmainen (160°), mikä on hyvä, sillä kamera näkee tällöin muuallekin kuin vain suoraan eteensä.
32 gigatavun muistikortille mahtuu n. 3 tuntia videota tarkkuudella 2560x1440 30 fps noin bittinopeudella 24 mbps. Kuvanlaatu kokonaisuudessaan on huomattavasti parempi kuin pian viisi vuotta vanhassa edellisessä kamerassani.

Kamera asennettiin tuulilasiin kaksipuoleisella teipillä, joka ainakin vielä on hyvin pitänyt. Johtokin on riittävän pitkä. Linssiä pystyy kääntämään ylös ja alas sekä sivuille, joten kameran saa kuvaamaan mieleiseen suuntaan aika helposti.

GPS saa kiinni satelliiteista vasta joskus puolen minuutin–minuutin jälkeen, jolloin nopeuslukema tupsahtaa näytölle. Asetuksista saa säädettyä, haluaako videokuvaan tallentuvan nopeutta, sijaintia, aikaa, omaa tekstiä jne.

Jos jotain moittimista löytyy, niin nappula, jota painetaan, kun jotain mielenkiintoista tapahtuu, on hieman vaikea erottaa muista nappuloista käsituntumalla, kun asensin kameran taustapeilin taakse siten, ettei se näy suoraan kuskin paikalle. Siinä täytyisi olla joku kohouma tai jotain karhennusta, jotta sen löytäisi helpommin. Valikoiden selailu nappuloilla välillä hankalaa, kun täytyy oikein miettiä, miten milläkin nappulalla valikossa liikutaan.

Kondensaattorisysteemi näköjään toimii siten, että sitä käytetään vain tallennettavan videotiedoston viimeistelyyn, kun johto irroitetaan. Eli jos kamera ei ole tupakansytyttimessä, ei myöskään videota tallennu.

Kokonaisuudessaan olen tyytyväinen kameraan. Kamera vain kiinni tupakansytyttimeen, kun lähtee ajamaan, ja irti, kun lopettaa ajamisen. Voisin yhtyä DashCamTalk-sivuston arvioon, jossa plussiksi mainittiin hinta, videon laatu ja kameran ulkomuoto, mutta miinukseksi se, että videon laatu yöllä voisi olla hiukan parempi. Alla jotain esimerkkikuvia videosta kaapattuna, joskin foorumi niitä pienentää ja varmaan laatuakin hiukan heikentää.

Liitteet

jvc+2008

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
126
Puhelinmalli
P20 Pro
Mulla on ollut 2009 lähtien kamera tuulilasissa. Ensim X-Driven DRS-1100 (1280 x 960, 5 fps. 230€). Toinen Itronics ITB-100HD. Nyt on Blackvue DR650S. Muuten olen tyytyväinen mutta GPS kadottaa yhteyden koko ajan! Oon nyt tilannut Blackvue DR750S:n kun sanovat siinä GPS:ää paremmaksi... sen videokuvan laatu (terävyys) ei kuitenkaan nyt alussa ainakaan yllä 650:n tasoon, toivottavasti päivittävät. Kokeilen kuukauden ja palautan Gigsuun jos on yhtä paska! Kamera on 24/7 päällä (128GB kortti > 26h) ja nyt uudessa päivityksessä (myös 650:een) tuli asetus jossa kameran voi asettaa boottaamaan itsensä autom määrättyyn kellon aikaan pysäköintitilassa mutta jostain syystä ei muuten (?). Ei tietääkseni ole kuitenkaan ollut vielä tarvetta mutta laitoin kuitenkin klo 5:00 näin tekemään (edit: ei nähtävästi toimi kun en käytä pysäköintitilaa koskaan?). Päivitän tänne miten uusi toimii kun aikanaan tulee.

Viimeksi muokattu:
Top Bottom