1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Aikeissa ostaa Sony-Ericsson?

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja p-foot, 4/12/07.

  1. p-foot

    Liittynyt:
    4/12/07
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    Pakko kertoa, kun niin uskomaton tapahtumaketju Sony-Ericssonin puhelimeen liittyen. Vein puhelimen takuuhuoltoon akkuongelman takia, mikä oli puhelimessa uudesta lähtien. Kaksi kertaa olen jo parin viikon välein hakenut kännykän huollosta ja ensimmäisellä kerralla se ei käynnistynyt ollenkaan, toisella se oli muuten vaan aivan sekaisin ja käyttökelvoton. Olen joutunut kärvistelemään vanhalla paskalla puhelimellani ja käymään monta kertaa huollossa ja viemässä aina puhelimen takaisin samana tai seuraavana päivänä. Kun puhelin oli toisellakin kerralla käyttökelvoton soitin SE:n asiakaspalveluun ja valitin asiasta. Suomen As.palvelun päällikkö kuittasi todella tylysti, että SE ei ole vastuussa. Ja kyseessähän on vika puhelimessa, jonka takia vein puhelimen takuuhuoltoon. Tämä muka asiakaspalvelusta jotain ymmärtävä yritti siirrellä vastuuta välillä jälleenmyyjälle ja sitten takuuhuollon tekijälle. Ongelma ulkoistetaan muualle ja käyttääjää pompotetaan eikä kukaan vastaa. Uskomatonta toimintaa tämän kaliiberin yritykseltä.

    En kyllä uskalla ostaa SE:n kännyköitä enää, niin paljon haittaa ja vaivaa oli tästä säädöstä ja ei näy vieläkään loppua. Nokialla ei vastaavia ongelmia huollon kanssa ole esiintynyt (huollon kanssa tekemissä olleiden tuttavieni mukaan), ja senhän pitäisi olla itsestään selvääkin että tällaista ei tapahtuisi. Ja tässä sen näkee, kun yrityksellä/osastolla menee huonosti niin tällaisistä lisäpalveluista, vaikkakin olennaisista, tingitään.

    Mieti siis kahdesti jos olet SE:n kännykkää ostamassa, kannattaako riskeerata.
     
  2. Eki79

    Eki79 Tunnettu jäsen

    Liittynyt:
    22/3/04
    Viestit:
    2060
    Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
    Ymmmh... pari kertaa taisin käyttää K700i:tä huollossa, ja molemmilla kerroilla tuli täysin toimivana takasin muutamassa päivässä.

    Z710i:n kanssa ei oo tarvinnu ensimmäisen vuoden aikana huollon puoleen kääntyä... :)
     
  3. arivi Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    13/7/02
    Viestit:
    7875
    Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Kyllähän näitä yksittäistapauksia löytyy merkistä riippumatta, joten jos tuolle linjalle lähdetään, että merkki laitetaan boikottiin ongelmia ilmaantuessa, niin jää kaikki ostamatta. Kokemuksieni mukaan SE:n huolloissa ei ole yhtään enempää ongelmia ollut kuin muissakaan merkeissä, ja minä olen sentään huoltojen "kanta-asiakas" ;) (lue, vaikea asiakas)
     
  4. myymaaja

    Liittynyt:
    12/9/06
    Viestit:
    317
    Tykkäykset:
    0
    myyjä on vastuussa myymistään tuotteista , valmistajat ei oikein ota kunnolla kantaa noihin valituksiin .huolloista kannattaa kyllä valittaa valmistajille , jos ovat ns: virallisia huoltoja . voit toki lukea esim e90 takuukorjaukset ketjua , niin pääset selvyyteen nokian huolloista . kannattaa hoitaa "asiallisesti" noi valitusasiat , niin pääsee helpolla pitkälle :)
     
  5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    Ketjun aloittaja oli ilmeisesti vedonnut (valmistajan) takuuseen (monesti myyjä ei myönnä mitään takuuta), Valmistaja toki siinä mielessä oikea kohde että valmistaja ne koneet on suunnitellut ja valmistuttanut ja mahdollinen virhe on sieltä suunnalta peräisin eikä jakelian aikaan saannos. Valmistaja/maahantuoja on vielä takuulla taannut ja ottanut vastuun että tuote on virheetön.

    Toki kuluttaja voi vedota myyjän vastuuseen, jutussa ei selvinnyt onko tapaus kuluttajajuttu, jutussa ei myöskään selvinnyt kuinka vanha laite, jos myyjä ei ole myöntänyt takuuta, jos ei niin on kuluttajalla näyttövelvollisuus virheestä jos virhe havaittu 6kk jälkeen.

    Jos virhe on myyjän, toki siitä pitää myjälle reklamoida.
     
  6. samumanu Vieras

    Tää nyt on niin tuurista kiinni, "paskaahan" ne kaikki on.. Heh!

    Itellä ei yksikään SE, Samppa eikä LG oo hajonna muuta kuin omasta syystä. Nokialaisia taas ollunna useita kymmeniä ja selvästi yli puolet hajonnut. Saman tyyliset on kokemukset myös esim veljillä ja siskolla.

    Kun jostain sais tarkat myynti- ja huoltomäärät niin pystyis tarkemmin sanomaan mut tälläkin alalla työskennelleenä kyl sanoisin et noista merkeistä nokia hajoaa prosentuaalisesti selkeesti useemmin. LG kokemukset kyl rajottuu vaan yhteen malliin.
     
  7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

    Liittynyt:
    21/6/02
    Viestit:
    42688
    Tykkäykset:
    363
    En tiedä miten on, Suomessa on niin markinaaliset myynnit muilla merkeillä että niillä heittelee kovasti vähän riippuen mitä malleja tuodaan ja minkä ikäisenä maahan ja miten niiden mallien osalta sattuu tilanne olemaan. Yksittäisen kauppiaan kannalta tilanne voi vaihdella keskimääräisestä hyvinkin paljon riippuen mitä yksittäisiä malleja sattuu myymään, sillä ongelmat kohdistuu yleensä tiettyyn malliin tai erään, ja samoin yksittäiset mallit voivat loistaa myös laatua.

    Nokian osalle sattuu 50 mallin joukkoon yksi tai useampi malli joissa keskimääräistä enemmän korjattavaa. SEllä ja Samsungilla on vähän enemmän aaltoilua, välillä ongelmia reippaammin, välillä taasen tilanne parempi.

    Isoista merkeistä selkeästi näkyvä ongelmamerkki oli ennen romahdusta ja sen jälkeen Siemens, joka vielä vosituhanne vaihteessa olla parilla hyvällä mallilla hyvässä maineessa, vaikka kokonaisia eriä saattoi mennä hiljaiseen vaihtoon.

    LGstä en kommentoi
     
  8. samumanu Vieras

    Aivan mut jossain vaiheessa ku puhelimia myin niin katottiin mitä merkkejä myyty kuukaudessa kuinkakin paljon ja mitä tuotiin vikojen takia takaisin kuinkakin paljon. Usean kuukauden ajan katottiin ja jo mainitsemani voitti selkeesti. Vain takuuhommat laskettiin. Toki "testi" ei ole kauhean luotettava mut varmasti suuntaa antava, noin vuosituhannen vaihteessa tehty mut mitä seuraan alaa edelleenkin en oo nänä isoja muutoksia. Vertailuna on kyl vain nokia, se ja samppa.
     
  9. FO110K

    Liittynyt:
    25/11/02
    Viestit:
    934
    Tykkäykset:
    4
    mulla puolestaan on ko. tyyppisiä ongelmia ollut 8800 zipon kanssa, eli löytyy niitä ongelmia Nokialtakin vaikka tässä luurissa piti/pitäisi olla joku prkleen premium takuu :S
    tuntuu että nykyisin on joka merkillä kyseisiä ongelmia, se päätyykö ne ongelmat omalle kohdalle riippunee täysin säkästä, eli millainen vika, ja millainen käsittelijä sattuu kohdalle osumaan...
     
  10. p-foot

    Liittynyt:
    4/12/07
    Viestit:
    2
    Tykkäykset:
    0
    asian ydin

    Kirjoitin tämän postin, EN sanoakseni, että ericssonin puhelimet ovat paskoja, itse olen ollut tyytyväinen w810i:hin, vaan sanoakseni, että huolto kusee pahasti ja asiakaspalvelu vielä pahemmin. Ymmärrän, että joskus tulee arvaamattomia käänteitä/sattuu vahinkoja, mutta jos vie puhelimen huoltoon ja se tulee takaisin täysin hajalla/toimimattomana, niin laittaa vähän miettimään, että miten siellä oikein toimitaan kun ei tarkisteta tuotteen toimivuutta lähetettäessä takaisin asiakkaalle. Ja jos tuote pistetään takaisin huoltoon ja se tulee vielä toisenkin kerran takaisin toimimattomana, niin se on jo enemmän kuin yhteensattuma, se kertoo erittäin huonolaatuisesta työstä.

    Mutta kaikkein räikein asia tässä oli se, että kukaan ei ottanut asiasta vastuuta. Kyseessä oli siis takuuhuolto. Tuote alle vuoden vanha, kysyin se:n as-palvelusta osoitetta mihin voin toimittaa jne. Eli en maksa tietysti tällaisesta huollosta mitään, vaan se kuuluu tuotteeseen. Eli vastuussa on tietysti SE. Eikä huoltoyhtiö, heillehän en ole mitään maksanut, enkä heiltä mitään ostanut. SE heille maksaa kun huoltavat heidän puhelimiaan takuuhuollon nimissä. Joten ehdottomasti vastuussa asiasta SE. Olin hyvin asiallinen SE:n as-palvelussa soittaessa sinne, mistä sain alusta lähtien tylyä palautetta, selvästi ymmärsin, että tyyppiä langan toisessa päässä ei kiinnosta pätkääkään ja piti asiaa ajan haaskauksena. Minulle olisi varmasti hyvinkin riittänyt se, että SE:stä olisi pahoiteltu asiaa vilpittömästi ja luvattu puuttua asiaan jne. Tietysti paljon parempi mieli olisi tästä rumbasta jäänyt jos jotain kompensaatiota olisi luvattu, mutta sitä en ikinä edes ehtinyt kysyä, joten kyse ei ole siitä että olisin jotain suoraan alkanut vaatimaan tms.
    Mitä voi odottaa jos todella ikävän/vaivaa tuottaneen ongelmatilanteen kohdannutta asiakasta kohtelee tylysti ja täysin yrittämättä ymmärtää asiakasta ja vielä pakoilee vastuuta ja syyttää muita osapuolia. Ei niin vaan hoideta asiakassuhteita. Tai ainakaan sellaisia, joiden halutaan jatkuvan.
     
  11. h4nkki

    Liittynyt:
    2/8/05
    Viestit:
    30
    Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    samsung omnia pro, elisa
    Hiemena kritisoisin tota viestin muotoilua kuitenkin, ite oon joutunut konetta pari kertaa huollossa käyttämään ja ihan kohtuu aikataululla ovat homman kotiin hoitaneet ja puhelin ollut ihan käyttökelpoinen huollon jälkeen, ja ilmoitettu vika/ongelma saatu poistettua. Kyseessä siis SE p990i.

    Eli en lähtisi kuitenkaan yksittäisen ongelmatapauksen takia yleistämään, saati kehottamaan välttämään ko firman tuotteita.. ;)
     

Jaa tämä viestiketju