1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

ADSL ja 9210i

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Onslow, 29/9/04.

1. Onslow

Tykkäykset:
    0
    Onko mahdollista liittää 9210i puhelinta suoraan adsl modeemiin rj45 liitännällä?
    Ja saada siis netti pelittämään tuolta?

2. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    *heh* jopas on kysymys, mutta silti vastaus on ei.

3. Arip

Tykkäykset:
    0
    Huomenta
    ei ihan noin mutta entä näin.

Nokia 3660 voi käyttää ADSL kautta Bluetooth yhteydellä.
    asetukset sivullani
    http://personal.inet.fi/atk/pehkonen/wap/wap.htm
    testattu ja toimii
    tv AP

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    3650 ja BT eivät varmaan paljoa liity 9210:aan.

Teoriassa 9210lla voi käyttää laajakasitaa, mutta vaaditaan rautaa ja softaa ja mitään eternetliitintä luurissa ei ole.

5. Arip

Tykkäykset:
    0
    Huomenta "vuoden selittäjä"
    minä jo ihmettelin että pitkään menee ennenkuin sinä isket.

nytpä puhutaankin siitä että nokian 3660 VOI käyttää ja 9210i ei voi, se on jo selvää, kun siinä ei ole edes bluetoothia tai GPRS:ää.
    tv AP

6. dumm

Tykkäykset:
    0
    Miten se, että luurissa ei ole bluetoothia tai GPRS:ää liittyy ulkoisen nettiyhteyden muodostamiseen?
    Ja muistaakseni 9210:n saa käyttämään ulkoista internet yhteyttä, tosin turhalla kikkailulla lisäsoftien yms kautta ja PC täytyy olla välissä.

7. Arip

Tykkäykset:
    0
    9210i ei voi käyttää bluetooth yhteyttä eikä GPRS yhteyttä oman ADSL laajakaistan kautta, niinkuin 3660 voi tehdä.

Kirjoitat: "Ja muistaakseni 9210:n saa käyttämään ulkoista internet yhteyttä, tosin turhalla kikkailulla lisäsoftien yms kautta ja PC täytyy olla välissä" .
    tähän kun vastaat ja kerrot miten se tehdään, niin kaikki ollaan tyytyväisiä. luulen että myös topicin aloittaja odottaa siihen vastausta. olen myös itse miettinut miten sen sais tehtyä (siis laajakaista nettiyhteys että vois 9210i surfata netissä sen kautta), pc välissä, tietenkin saa olla.
    tv AP

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    niin?

On toki mahdollista, mutta onko vaivan arvoista onkin toinen asia, eli kannattaa odotaa vähän aikaa ja ostaa 9500:n

Yksi tapa on hommatta exdent modem (tjs.) ohjelma ja asentaa se, jolloin voi käyttää ulkoista modeemia, eli tuolla ohjelmalla voi viritellä yhteyden nettiin, jolle muuten niin modeeminkautta.

Tuota symbian 6.1 koneiden konstia voi toki yrittää.

9. Arip

Tykkäykset:
    0
    laajakaista

tämä on todella mielenkiintoista, kun dumm antaa ne ohjeet. sillä noita 9210i vehkeitä saa jo halvalla. eikä tarvii ostaa sitä uutta commua.

tv AP

10. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: laajakaista

Jos on piuhaan sidottu ja IRDAlla ei pitkälle ylty, ja pohtii rauta kustannuksia, niin käytettävyys vs. hinta niin alkaa 9500:n tuntua houkuttelevalta tai jokin muu laite. Jos taasen käyttää PCtä hyväksi, niin mitä sellä Commulla haluaa netissä tehdä jos kuitenkin PC vieressä päällä.

11. Arip

Tykkäykset:
    0
    vuoden selittäjä

huomenta sovelias
    ei ihme että olet saanut 2003 vuoden selittäjä tittelin. kyllä sinä joka paikkaan selitystä tyrkytät vaikka ei sinulla mitään asiaakaan ole.

anna nyt vaan dumm selittää miten se tehdään ja huilaa sinä vähän.

ai mitä hyötyä kyselet, jos sinä siltä kantilta elämää mietin ei paljon mistään ole hyötyä, no syömisestä..ai niin sekin paskana valuu.

minua tämä kiinnostaan tässä se, että voin commulla testata omia wap ja PDA ja XHTML sivuja joita teen harrastuksen vuoksi. niin eikä tarvii GPRS tai GSM CSD maksuja maksella kun vois laajakaistan kautta testailla. näinhän teen 3660:lla mutta tuossa commussa ois isompi näyttö.

tv AP

12. dumm

Tykkäykset:
    0
    Re: vuoden selittäjä

Tuolta löytyy ohjeet
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/search.php
    Jos ei kelpaa, niin etsi tuolta
    http://www.google.com/
    Eipä minua huvita alkaa etsimään tuollaista juuri nyt, kun en sitä itse kuitenkaan viitsi käyttää. Mikset lataa sivuja puhelimeen ja avaa siinä, 9210:n selaimella voi avata myös paikallisia tiedostoja.

BTW huvittavaa tuo sinun sovelias viha. ;) Ei tietenkään millään pahalla.

13. Arip

Tykkäykset:
    0
    ei löydy

huomenta
    dumm kirjoitat että tältä foorumilta löytyy laajakaista ohjeet commuun, ei löydy ja jos löytyisi olisi jo joku commun käyttäjä jo sen linkittänyt, tai viimeistään arivi ois linkittänyt (arivi löytää mitä muut ei).

dumm ei pidä puhua semmoista mistä ei ole varmaa tietoa.

"tapaus sovelias" hänellä on tapana sekaantua "jokaiseen" keskusteluun foorumilla vaikka hänellä ei ole mitään sanottavaa asiasta (ei tässäkään topicissa). hän kiertää foorumia "kuin kissa kuumaa puuroa" etsien missä vois kommentoida asiaa, niinkuin sanoin vaikka ei ole asiaa. onhan hänellä tietoa, mutta turha sekaantuminen on jo huomattu. onhan hyvä jos fakta tietoa esitetään, mutta se on ihan turhaa tuolla noita välikommenteja antaa jossa ei ole mitään uutta asiaa. sitä olenkin ihmetellytkin että hänellä on kyky saada "väittely" pystyyn asiasta kuin asiasta.

dumm !! voi hyvä ihme Kiitos. siinä oli paras tämän topicin kommentti:
    "Mikset lataa sivuja puhelimeen ja avaa siinä". eipä ole tullut mieleen. helppo ja yksinkertainen ratkaisu minun testaus pulmaan. Kiitos dumm.

tv AP

14. dumm

Tykkäykset:
    0
    Huomannet varmaan, että sanoin muistaakseni. Ja muistaakseni täällä onkin käyty keskustelua commun liittämisestä laajakaistaan, mutta en vain jaksa etsiä. Onko nyt jäänyt joku nuoruusajan angsti painamaan vai mikä mättää?

15. Arip

Tykkäykset:
    0
    mitä

huomenta dumm
    mitä meinaat "Onko nyt jäänyt joku nuoruusajan angsti painamaan vai mikä mättää?"

tv AP

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Re: ei löydy

Foorumilla on käsitelty 9210(i):n käyttämistä ulkoisella modeemilla (psciloc Extended Internet), esim GPRS luurilla, samoilla lailla laitteessa voi tietenkin käyttää ADSLää, mutta kuten mainittu hyöty ei vastaa ehkä aina panoksia.

Voit myös kokeilla mochasoftin tuotteita, jolloin PC:n kautta hommta reitittyy.

17. dumm

Tykkäykset:
    0
  18. Arip

Tykkäykset:
    0
    ilkka79

huomenta ilkka79
    nyt eikun kokeilemaan.
    Kiitos sovelias tiedosta, mochasoftin linkistä.
    ja Kiitos dumm linkistä.
    tv AP

19. rasanttu

rasanttu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    12
    Re: ilkka79

Hah, luulin että AriP haastaa riitaa vain minun kanssani mutta olen saanut näköjään Soveliaasta seuraa.

20. Onslow

Tykkäykset:
    0
    Olen tuota kokeillut, mutta ei tahdo toimia.
    Satunnaisia yhteyksiä muodostuu, mutta mocha jummii turhan tiheään.
    Pari sivua saa ladattua ja sitten yhteys taas hirttää.

Lueskelin vaan jostain netistä kuinka 9110 oli saatu varsin yksinkertaisella systeemillä liitettyä suoraan ulkoiseen lankamodeemiin. Tuosta juolahti mieleen että kulkisiko se data adsl modeemin kautta myös. 9110 selaimellahan ei tehnyt oikeasti mitään.

Jaa tämä viestiketju