1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

ACN:n toiminta edennyt laittomuuksiin !

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja ASR, 3/6/04.

1. ASR

Tykkäykset:
    0
    Onko tilaamasi liittymä jätetty avaamatta ?

Kuten monet varmasti tietävätkin, lopetti ACN ns. ilmaiset puhelut
    mahdollistavan liittymätyypin tarjoamisen n. pari viikkoa aikaisemmin, kuin
    mitä aikaisemmin oli ilmoitettu. (Vanhemmissa esitteissä mainittiin vielä
    jopa tätä kuukautta pidempi aika, 30.6.2004). Ilmoitus tuli aivan viime
    tipassa, ilmeisesti jotta sitä ei monikaan ehtisi enää saada. Itse sain
    tiedon n.10.00 aikaan kaveriltani (joka toimii ACN:n edustajana) samana
    päivänä, jolloin liittymien myynti lopetettiin klo 14.00. Hänelle tieto oli
    kuulemma tullut myös aivan viime hetkillä. Koska olin jo päättänyt ottaa
    liittymän ja saanut mukaan useita kavereita ja sukulaisia yms. päätin
    yrittää vielä liittymien hankkimista. Soitin myös ACN:n asiakasneuvontaan ja
    kysyin, keneltä voin pyytää korvausta suljettujen muiden liittymien
    uudelleen avauksesta yms. jos en heidän äkillisen tarjouksen yksipuolisen
    muuttamisen takia saakaan ACN liittymää, vaan joudun avaamaa takaisin jo
    sulkemani muut liittymät. Asiakaspalvelija pyysi ottamaan yhteyttä 'Espoon
    toimipisteeseen'. Koska toiminta näytti kuitenkin vielä jotenkin toimivalta,
    päätin tilata sovitut liittymät, vaikka osa kavereistani alkoikin jo
    suhtautua koko firmaan melkoisen epäilevästi. Kaverini toi kotiini (ACN
    edustaja) oman faksinsa, jotta sain lähetettyä kaikki sopimukset ACN:lle
    ennen määräajan umpeutumista. Laitoin sopimukset (myös tuttavieni sopimukset
    oli toimitettu minulle) kahdessa erässä ACN:n numeroon. Koska luottamukseni
    ACN:n toimintaa alkoi pahasti rakoilla jo tässä vaiheessa, tarkastin moneen
    kertaan, että kaikki sivut menivät hyvin perille. Otin lähetyksestä heti
    onnistuneen lähetyksen jälkeen myös yhteysraportin, jotta minulla olisi
    mustaa valkoisella jos ACN "yllättäen" rupeaisikin kiistämään sopimusten
    perillemenon.

Aluksi kaikki vaikutti hyvältä, perheelleni avattiin 2 sopimusta 4:stä,
    kuten myös ystäväni perheelle jne. Loppujen piti aueta myöhemmin. Viime
    viikolla oli kulunut jo puolitoista kuukautta, eikä loput liittymät olleet
    vieläkään auenneet. Kaverini kertoi soittaneensa ACN:lle ja siellä luvattiin
    loppujen liittymien avautuvan tällä viikolla. Kun puolet liittymistä oli
    pari päivää sitten edelleen avaamatta, päätin ottaa yhteyttä ACN:ään. Suuri
    yllätys ei ollut, että he väittivät, että fakseja ei ollut koskaan tullut
    perille. Nimeäni ei ollut listalla ja joskus fakseja kuulemma vaan häviää.
    Kun kerroin, että minulla on lähetysraportti onnistuneista lähetyksistä,
    asiakaspalvelija totesi, että niin on muillakin. Tapauksia on kuulemma
    paljonkin. Ei voi kuitenkaan mitään. Fakseja joskus katoaa. Kun kerroin mm.
    3 paperin nipusta 1. tulleen perille ja 2. hävinneen (sama lähetys), hän
    vain totesi, että kummallista, mutta ei voi mitään, fakseja katoaa. Pyysin
    saada yhteystiedot jollekin vastuullisemmassa asemassa olevalle henkilölle.
    Taas tuli puhetta ns. 'Espoon toimipaikasta'. Toimipaikan ainoa yhteystieto
    oli kuitenkin puhelinnumero, joka oli kuulemma jokin edustajanumero tms.
    Numerossa vastasi nuori nainen, joka ilmoitti nimekseen Johanna. Kävin asiat
    läpi kuten Tallinan henkilön kanssa. Samaa selitystä tarjottiin. Kun
    ilmoitin, että selitys ei toimi, koska mm. yhdellä A4 kaavakkeella oli 3:n
    liittymän sopimus, joista vain 1 oli avattu ja pyysin parempaa selitystä,
    löytyi sellainen yllättäen. Takellellen henkilö alkoi sopertamaan selitystä,
    jonka mukaan ko. henkilötunnukset olivat kuulemma sellaisia, ettei niille
    voitu avata sopimusta ja palvelunavauskone oli kuulemma jollain Amsterdamin
    päätöksellä päätetty purkaa Tallinasta, eikä sopimuksia sen takia voida enää
    ikinä tehdäkään. Kun kysyin, onko koko Suomessa ketään vastuullista henkilöä
    heillä töissä, johon voisi ottaa yhteyttä, hän ilmoitti että ei ole. Kun
    pyysin saada hänen nimeään, jotta voin myöhemmin tietää kenen kanssa olen
    keskustellut, hän kieltäytyi antamasta nimeään. Hän myös kertoikin
    toimivansa Åmolissa, eikä Espoossa, kuten minun oli aiemmin annettu
    ymmärtää. Asian hyväksi ei kuulemma voida tehdä mitään, eikä kukaan vastaa
    toiminnasta. Sanoin hänelle, että turhaan valehtelet ACN:n puolesta, sillä
    tuskin sinullakaan tuota työpaikkaa enää ensi kuussa on. Tyttö vastasi
    siihen, että näinhän se varmaan on.

Koska ACN:n toiminta perustuu näköjään myös aivan todistettavasti
    valehteluun ja salailuun, toivoisin myös muiden joiden liittymä on myös
    salaperäisesti 'kadonnut matkalla' kertomaan kokemuksista esim. tähän
    viestiketjuun. ACN on ilmeisesti halunnut estää mm. samaan talouteen
    tulevien liittymien avaamista täysimääräisenä, koska ainakin omalta osaltani
    minulla on kokemusta useasta tapauksesta, jossa samaan osoitteeseen on
    avattu vain 1 tai 2 liittymää 4:stä tai 5:stä. Minun tapauksessani myös
    kaverini, jonka nimellä (asiamiehen roolissa) ko. liittymät avattiin, jäi
    ilman 500e palkkiota, kun osa hänen hankkimistaan liittymistä yllättäen
    katosi. En tule todennäköisesti maksamaan saamistanikaan liittymistä mitään,
    sillä ACN on toiminnallaan tehnyt niiden hankinnasta minulle
    kannattamattomia. Ajatuksena olisi tehdä ACN:n toimista kanne ja jos
    vastaavasta toiminnasta kärsineitä löytyy paljon, voisi jonkinlaisen
    joukkokanteen nostaminen olla varteenotettava vaihtoehto. Käsittääkseni
    ACN:llä ollaan jo syyllistytty rikoksiksi luettaviin toimiin (tahallinen
    harhautus, valehtelu, sopimusrikkomukset jne.) ja uskon itsellänikin olevan
    jo riittävästi näyttöä asiasta.

JOS KELLÄÄN TUNTEMALLANNE HENKILÖLLÄ ON TEHTYNÄ ACN:N KANSSA SUORAVELOITUS
    SOPIMUS, VAROITTAKAA HEITÄ MAHDOLLISIMMAN PIAN !!!

Eräs tuttavani meinasi ko. sopimuksen tehdä. Kaiken lisäksi hänellä on
    samalla tilillä melkoisen suuria säästöjä, joten voin vain kuvitella miten
    helppoa rahan takaisin saaminen yritykseltä, josta ei ole mitään
    mahdollisuutta saada ketään vastuullista henkilöä kiinni parhaalla
    tahdollakaan, olisi ollut.

2. puh Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    36
    Puhelinmalli:
    LG G4
    Eikö tätä olisi voinut laittaa acn-threadiin?

3. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Suosittelen tarinasi kertomista kuluttajaviranomaiselle, ovat jo pari tiedoitetta julkaisseet ko. firmasta:

19.5 tiedoite
    ja 25.5 tiedoite

Valitettavasti Suomessa joukkokanne ei ole mahdollista. Ainiin, ja kuten augusti jo kerran on sanonut (HUOM: toiseen, vähän samantyyppiseen aiheeseen - EI OLE SANONUT NIIN TÄHÄN AIHEESEEN):

26.5.04 14:47

eli mistä tiedetään että et ole keksinyt koko juttua? Älä pelkää, minä kyllä uskon mutta on muita. Surullista.

Mielenkiintoista muuten jos pitää paikkansa ettei liittymiä enään saa auki Suomesta.

4. ASR

Tykkäykset:
    0
    Kiitos informaatiostasi. Ehkä joukkokanteen sijaan voisi tulla kysymykseen yksi selvityspyyntö, jossa olisi useampi todistaja mukana tms. Ainakin viestintävirasto voisi olla useamman henkilön yhteisestä selvityksestä kiinnostuneempi, kuin yksittäisen tapauksen arvioinnista.

Jos joku epäilee juttua, kannattaa soittaa ihan koemielessä ACN:n tukipuhelimeen ja saada jotakuta vastuullista henkilöä langan päähän, (tai yhteystietoja) jolta voisi asiallisesti pyytää riittävän hyvää selitystä siihen, mihin todistetusti perille menneet faksit katoavat ja miksi ACN:n virheestä (jota ei kylläkään voi mitenkään pitää vahinkona) johtuvaa asiaa ei voida korjata ACN:n puolelta. Sen mystisen Espoon toimipisteen PL osoite löytyy kyllä netistä, mutta miksi kukaan voisi toivoa sieltä vastausta, kun kaikki epämiuluisat paperit tuntuvat muutenkin katoavan.

ACN:n puolelta ei sanottu, etteikö mitään liittymiä enää saataisi auki. Kyse oli ACN mobile friends liittymistä, joiden välillä oli ilmaiset puhelut. Anteeksi, jos ilmaisin asian liian epäselvästi. Nämä liittymäthän poistuivat jo muutenkin tarjolla olevista, mutta lähinnä ACN:n puolelta oli tarkoitus sanoa, että vaikka voin todistaa 'vahingon' tapahtuneen heidän päässään, asialle ei ole mahdollista tehdä enää mitään, sillä 'ACN Mobile Friends liittymän avauskone on tuhottu. '

5. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Ilmaista lounasta ei olekaan. Itse en ole niin kovasti muutaman euron säästön kaipuussa että ottaisin harteilleni ongelmat mitä ACN tuo.

Arvostan myös kovasti sitä että laskut on oikein, ja liittymä auki myös huomenna.

6. augusti

Tykkäykset:
    0
    Avaustarina täytyy ehdottomasti olla täällä malliesimerkkinä kuinka pitkään ja hartaasti täytyy perustella omaa huolimattomuuttaan, kun jättää asiat viimetippaan.

"Koska ACN:n toiminta perustuu näköjään myös aivan todistettavasti valehteluun ja salailuun,"

Avausviestissä ollut väittämä olisi hyvä selvittää missä tuo on todistettu ja kuinka kantavia ajatuksia nämä ovat tämänpäivän yritysmaailmassa.

Itse tein viimeisellä viikolla 24 liittymäsopimusta jotka viimeistä edellisenä päivänä faksattiin. Sopimuksista noin puolet oli numerovaihtoja ja kaikesta ihmettelystä poiketen tämä oli ainakin miellyttävä yllätys kun kaikki liittymät aktivoitiin ja enneätysajassa. Yksi tammikuusta lähtien kateissakin ollut liittymäsopimus löytyi tai aktivoitui samassa rytinässä (liittymä on toki ollut auki jo helmikuun alussa, mutta minun raporteistani on aikaisemmin puuttunut).

Tulla oikein Amerikasta tänne pettämään ja valehtelemaan. Ja sama firma on kuulemma harrastanut sitä jo yli kymmennen vuotta ympäri planeettaa.

7. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Mihin viittaat tällä? Siihen että asiakas tilaa tarjotun tuetteen useita viikkoja enen ilmoitetun tarjousan loppumista?

8. ASR

Tykkäykset:
    0
    Ns. viimetippa oli yksinomaan ANC:n aiheuttamaa. Tuskin mikään muu liike voisi muuttaa ilmoittamiaan tarjouksia mielivaltaisesti, varsinkin kun esim. ko. liittymät ovat kytköksissä toisiinsa. Lisäksi asia oli hyvin merkittävä etenkin ACN:n liittymän myyjille (jollainen en luojan kiitos itse ole).

Mitä tulee todistettavuuteen, katson että minulla on riittävästi näyttöä tahallisista väärinkäytöksistä (liittymien hävittäminen), valehtelusta (vasta pystyttyäni todistamaan asiakaspalvelijalle hänen väitteensä valeeksi hän keksi uuden tarinan) ja salailusta. (Kaikkien yhteys- ja henkilötietojen salailu). Missä muussa yrityksessä asiakaspalvelija olisi niin epävarma sanomisistaan, että hän ei voisi edes kertoa kenen kanssa asiakas on tekemisissä ?

Se että sinä, augusti, olet saanut asioita onnistuneesti hoidettua ACN:n kanssa on hienoa. Toivottavasti et ole enää pahasti tappiolla toiminnasta. Minä en ole se, joka tulee puolen vuoden päästä täällä ilkkumaan, että 'niinhän minä sanoin'.

Haluan vain varoittaa ihmisiä ja selvittää, kuinka moni on kokenut saman kohtalon liittymien avauksessa, jotta ongelman laajuus tulisi paremmin esille. Jo ACN:n puolelta ko. tapauksia sanottiin olevan runsaasti.

Jos otsikko on hieman provokatiivinen, se on tarkoituskin. Haluan että mahdollisimman moni, jolla on samankaltaisia ongelmia ko. firman kanssa lukisi viestin ja kertoisi omista kokemuksistaan. Missään nimessä otsikko ei kuitenkaan ole sen kummemmin liioiteltu, sillä pystyn esittämään riittävästi dokumentteja väitteiden tueksi.

9. Flyer Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    N97
    Kyllä käytäntö on se että sopimuspaperissa oleva allekirjoitus päivämäärä on se minkä mukaan mahdolliset kampanjat ja liittymätyyppi määritellään. Kyseessä on silloin sopimusrikkomus operaatorin puolesta, jos liittymää ei avata sopimukseen merkittynä liittymän tyypillä.

Vastaavasti jos kuun alussa tekee liittymäsopimuksen ja päivää sen edelliselle kuulle milloin oli puheaikakmpanjana, niin silloin asiakas allekirjoittaessaan sopimuksen syyllistyy vastaavasti asiakirjan väärentämiseen.

Nämä ovat sopimusoikeudellisia asioita ja niiden kanssa tulee olla tarkkana, sillä muuten voi toista osapuolta syyttää petoksesta.

10. Karhu

Tykkäykset:
    0

Aivan samaa mieltä. Toivottavasti ANC ei korvaa kenellekään yhtään mitään, jolloin nämä yksinkertaiset ja suoraan sanoen tyhmät yksilöt oppisivat olemaan huijaamatta kanssaihmisiään kaupustelemalla kaikenmaailman humpuukituotteita, joiden humpuuki tiedettiin jo alusta alkaen.

11. MoonMan

MoonMan

Tykkäykset:
    23
    Tämähän tässä kaikkein hauskinta onkin: ACN on varmasti pilannut myös monien ihmisten välit. "Hei, anoppi, haluutko ilmaset puhelut, mulla ois tarjota ACN". (Jos jollain nyt alunperinkään on hyvät suhteet anoppiin ;)'

Todella noloa kaupitella tutuille, ja tämän varmasti myös muutamat minun tuttavani ovat tajunneet. Kun oon läsnä, ei kellekään kaupitella, ja kun en oo paikalla (tai niin luullaan) niin johan on myyntipuheet ventovieraille menossa.

Säälittävää kun täytyy peitellä myymäänsä tuotetta.. huh huh, mitäköhän ACN johto (jos olisi tavoitettavissa) sanoisi? (Ymmärtäisi varmaan? ;)

12. augusti

Tykkäykset:
    0
    "Säälittävää kun täytyy peitellä myymäänsä tuotetta.. huh huh, mitäköhän ACN johto (jos olisi tavoitettavissa) sanoisi? (Ymmärtäisi varmaan? ;)"

Mitähän tuokin nyt oikein tarkoittaa, kukahan sitä peittelee ja kuinka monesta "edustajasta" tuossa on kysymys. Meinaatko, että maininnat minuuttimaksuttomista puheluista onkin peittelyä, että ovatkin maksullisia. Mistään muusta en ole koskaan nähnyt enkä kuullut valehdeltavan yhtä rajusti, kun ACN:n toiminnasta ja toiminnan puutteelisuuksista ja siihen ovat syyllistyneet etupäässä ACN:n luonnolliset vastustajat ja muutamat edustushommansa "kusseet" henkilöt.

------------------------------------
    "Tämähän tässä kaikkein hauskinta onkin: ACN on varmasti pilannut myös monien ihmisten välit. "Hei, anoppi, haluutko ilmaset puhelut, mulla ois tarjota ACN". (Jos jollain nyt alunperinkään on hyvät suhteet anoppiin ;)'"

Kerropas kuinka monen välit ovat tulleet kuntoon.

---------------------------------------
    "Todella noloa kaupitella tutuille, ja tämän varmasti myös muutamat minun tuttavani ovat tajunneet. Kun oon läsnä, ei kellekään kaupitella, ja kun en oo paikalla (tai niin luullaan) niin johan on myyntipuheet ventovieraille menossa. ""

Tunnen myös yhden tapauksen, RL/Elisalla työssä oleva henkilö, ei hänenkään aikana kukaan liittymäkaupaa tehnyt, mutta välittömästi sen jälkeen, kun hän oli "peittelypuheensa" pitänyt ja poistunut paikalta, otti moni ACN:n vaikkei sitä alunperin aikonutkaan ottaa.

13. Oiva Vasara

Tykkäykset:
    1
    Isoveljellä ja hänen tyttöystävällään on ACN ja suoraveloitus.
    Eli mitä tästä voi seurata, en viitsi mennä ilman syytä kehoittamaan niitä vaihtamaan liittymää koska ne oli niin innoissaan ilmaisista puheluista...

14. =Henkkis=® Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    Sony XPERIA Z5 Compact
    Itse olin jo heti ensimmäisestä tyrkytyksestä varuillani ko. firman suhteen. Itse en ACNää ole ottanut, enkä ota, mielestäni kukaan firma ei tarjoa ikuisia ilmaisia puheluita. Kuten kolumbuksen ja saunalahden ja soneran (1e päivä), on eri asia ne loppuvat jossakin vaiheessa ei kestä "ikuisesti". Olin varuillani ton kanssa ja hyvä että olin. Mut siirtäkää muilla operaattoreille numeronne, niin voi alkaa toimimaan ja on luotettavia. Onhan RLällä joskus jokun puheaika jäänyt hyvittämättä, mut se ei nyt ole mikään suuri virhe ja senkin he hyvittivät seuraavassa laskussa. Joskus oli maksettu puhelinlasku elisalle 2 kertaa (siis sama lasku). He hyvittivät summan seuraavassa laskussa. Eli itse luotan ainoastaan Elisaan, Saunalahteen, Soneraan, muita operaattoreita en ota.

Jaa tämä viestiketju