1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

ACN GPRS+WAP+MMS

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Hubbe, 6/2/04.

1. Hubbe

Hubbe

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    0451112366 SL
    Olisiko kenelläkään tietoa ACN:n kyseisistä palveluista ja niiden saanti mahdollisuuksista. Olen soittanut aspaan, mutta en ole saanut selvää kuinka esim. gprs toimisi kyseisessä liittymässä. Kuitenkin acn:n nettisivut mainostavat wap ja gprs toimintoja, mutta en ole saanut vielä selkeää vastausta siitä kuinka ne asennetaan. Onko acn-liittymässä mahdollisuus MMS-viestien lähettämiseen ja vastaanottamiseen?

Joten joku jolla olisi ratkaisu, niin voisitteko auttaa minua, koska aspa siihen ei pystynyt...?

2. majuho

Tykkäykset:
    2
    Kannattaa miettiä onko järkevää hankkia tuollaista jos ei aspa osaa edes neuvoa...

3. Hubbe

Hubbe

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    0451112366 SL
    "pitääkö tollasta hommata ollenkaan..."

Eihän sitä nyt voi tietää kun liittymää ottaa että asiakaspalvelu ei osaa neuvoo. Aspan tehtävä on neuvominen ja niin minä ainakin luulin. No ilmeisesti ongelmani jää ratkomatta....

4. Runemaster

Tykkäykset:
    0
    Hei jute!
    Kannattaa kääntyä ongelmatilanteissa myös oman edustajan puoleen. Olisikohan sinulle vastannut Viron pään aspa? Juuri tällaisten "tietämättömyyksien" vuoksi ACN:n asiakaspalvelua siirretään parasta aikaa myös fyysisesti Suomen puolelle.

Tietoa kysymistäsi asioista löytyy ACN:n julkaisemasta dokumentista "Kysymyksiä & vastauksia, Suomi". Tämän jokainen edustaja tavallisesti antaa uudelle asiakkaalleen mukaan.

GPRS ja WAP toimivat ACN:llä aivan normaalisti. GPRS-peruspalvelu sisältyy kaikkiin ACN-liittymiin. Asiakaspalvelusta voi tilata myös hinnastonmukaisia 1MB ja 10MB GPRS-paketteja, jotka tulevat peruspalvelua edullisemmaksi, jos käytät GPRS:ää usein.

MMS-palvelua ACN:llä ei vielä tällä hetkellä ole, mutta sekin on tulossa tämän vuoden toisella vuosineljänneksellä.

GPRS ja WAP otetaan käyttöön asettamalla puhelimeen seuraavat asetukset (useimmissa Nokian malleissa):

- valitse VALIKKO / PALVELUT / ASETUKSET
    - Nykyiset palveluasetukset - Aset.ryhmä 1
    - Muokkaa nykyisiä palveluasetuksia

- Asetusryhmän nimi - esim. ACN GPRS
    - Aloitussivu (esim. Hesarin sivu) - http://wap.hs.fi
    - Yhteystyyppi - Jatkuva
    - Yhteyden suojaus - Ei käytössä
    - Siirtotie - GPRS
    - GPRS-yhteys - Tarvittaessa
    - GPRS-yhteysosoite (APN) - wap.sonera.net
    - IP-osoite - 195.156.25.4
    - Todennustapa - Normaali
    - Kirjautumistapa - Automaattinen
    - Käyttäjätunnus - tyhjä
    - Salasana - tyhjä

Asetusten syöttämisen jälkeen on hyvä vielä sulkea puhelimesta virta ja käynnistää se uudelleen. Tämän jälkeen palvelut ovat käytössäsi.

- RM -

5. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Re: RE: ACN GPRS+WAP+MMS

Tuota kannattaa kyllä pitää asennossa automaattinen, jos ei halua missata tulevia puheluita.

6. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194

Siis sen pitää nimenomaan olla tarvittaessa, niin puhelut ja tekstiviestit tulevat perille.

7. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8

Taitaakin olla sitten niin, Nokian "tarvittaessa" vastaa SE:n "automaattista".

8. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194

Termistö iski taas. ;)

9. Hubbe

Hubbe

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    0451112366 SL
    Jep, Nokian asetukset olikin jo selvillä.. mutta käytän itse siemens MC60 mallia..
    ja tähän fonkkeliin tahtoisin samanmoiset ohjeistukset..
    Jos te viisaat immiset osaisitte valaista minun tietämätöntä päätäni, niin kovin onnellinen olen sen jälkeen.

10. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Siemenseissä taitaa tuo GPRS olla aina päällä...tai sitten vaihtoehtoisesti pois.

11. kaikas

Tykkäykset:
    0

Joo, kunhan tuota joskus pääsisi lukemaankin. Muutaman kerran olen sivuilla käynyt yrittämässä, mutta ei ole vielä auennut. Ulkomaanpuhelun linkeistäkin aina tullut vain "Temporarily unavailable". Niin ja vähän pidempi virheilmo tulee tuohon dokumenttiin. Mutta jospa huomenna sitten vaikka toimisi. ;)

12. Runemaster

Tykkäykset:
    0
    kaikas:

Minulla tuo kysymyksiä & vastauksia kyllä aukesi, mutta näytti sivuilla olevan vielä vanha päivittämätön versio. Mutta lähetä minulle e-mailia, niin laitan sinulle tuon päivitetyn version.

-RM-

13. kaikas

Tykkäykset:
    0
    Kappas joo. Todellakin se näyttää aukeavan, kun klikkaa sivuilla sitä "kysymyksiä & vastauksia" otsikkoa, muttei jos valitsee sen valikosta, joka aukeaa, kun hiiren vie tuon otsikon päälle. Ulkomaan hinnat taasen eivät tunnu aukeavan mitenkään...

14. Runemaster

Tykkäykset:
    0
    Totta, eivät näytä aukeavan.
    Pitääpä pistää pojille viestiä.

-RM-

15. Eveste

Tykkäykset:
    0
    Apua gprs ja termit!

Miten ihmeessä pystyn laskemaan mitä tuo gprs:n käyttö Acn-liittymällä maksaa (peruspalvelulla)

Hinnastossa on (€/KB) 0.01€

Puhelimeni näyttää gprs-laskurissa datan tavuina.

En tajua yhtään mitään tavuista, kilobiteista ja megabiteistä....
    Osaisko joku vähän valaista ja laskea mulle esim alla olevat luvut tuon hinnaston mukaan???

Datalaskurissa lukee seuraavaa:
    Lähtetetty data ~ 40 000 t
    Vastaanotettu data ~192 000 t

Kiitos jo etukäteen!!!

16. Stalker

Tykkäykset:
    0
    Re: Apua gprs ja termit!

0.01€ * (40000 + 192000) / 1024 = 2.27€

17. paul_a Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Re: Apua gprs ja termit!

Huomioi sitten että ainakin Sonera, Elisa ja DNA sanoo että puhelimen omaan datalaskuriin ei voi luottaa :(

Jaa tämä viestiketju