1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

AAS-1 ja muita erikoisia rekisterinumeroita

Keskustelu osiossa 'Liikenne', aloittaja Bird, 4/6/03.

1. Bird Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tänään aamulla kun ajelin fillarilla läpi keskustan, niin meinasin revetä. Eräs paikallinen autokoulu on näemmä hankkinut auton, jonka rekisterinumero on AAS-1. Ei ainakaan itseironian tai huumorintajun puutteesta voi firmaa syyttää. :D

Kadun toisella puolella oli sitten parkissa saman autokoulun OPE-1. Vai onkohan kenties ideana, että tämä on vain opettajan auto ja oppilas tulee sitten aasilla perässä.. ;)

Muita mieleenjääneitä erikoisuuksia mitä olen nähnyt on ainakin IS-1 sekä ISI-1, molemmat muistaakseni Salossa.

2. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Sitten on näitä, esim. KIM-1. Näyttää siis rekisterikilvessä KIM-I

edit:
    Ja Audi TT:seen on ainakin saanut jo ostovaiheessa tilata TT-numero kilvet, esim. TT-1.
    edit2: kellotin ainakin onkin äkännyt tollasen TT:n.

3. kellotin Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kuopiossa olen nähnyt TT-100 (voi arvatamissä autossa, Audi TT), liikenneopisto AVE:n autossa on AVE-1. Ja pohjanmaalla Sievissä mm. ESA-1 (Ojalan sukua =Þ).

Hyvä saitti: http://www.kilvet.com/

4. Devilution

Tykkäykset:
    0
    Toissapäivänä Espoon Olarissa ajelin LIL-1 rekkarilla varustetun auton perässä. ..bemari tai mersu se tais olla.
    Kyllä näitä nykyään aika useinkin näkee.

5. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Menee vähän OT, mutta jos faijalla ois ollu rahaa ni ois varannu mulle&broidille rekisterikilvet (vaikka saan auton vasta 3v päästä), eli AND-I ja NIC-I, meidänmolempien lempinimet:D Aika hyvin sopis.... Jos ne on varattuja ku hankin auton, ni sitte AVB-88 tai vastaava.. Oli nimikirjaimet ja syntymävuosi..

6. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Vanhalla rinnakkaisluokkalaisella oli muinoin hieno Opelin urheiluauto (merkkiä en muista, tuli muistikatkos) rekkarilla JUO-4... :eek:) Viittasi siis nelosolueen...

Samoin olen nähnyt punaisen Mazda 121:n (jota on sanottu myös Aku-autoksi) rekisterinumerolla AKU-313 (viitaten siis Akun auton rekkariin).

7. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eli vanha? Oisko Opel Manta?

8. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei kun tarkoitin et luokkakaveri oli 90-luvun alussa... :eek:) On se "viimeisin" Opelin sportti millä ajettiin mm. DTM-luokassa... Oliko Calibra tms?

9. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Calibra = Urheiluauto? Ei kai nyt sentaan?

10. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Näin erään kolmosen säämiehen pyörähtävän Itäkeskuksessa asioilla talvella ja hänen autossaan on SÄÄ-3.

11. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    No vaikka sen urheiluautomaisuudesta voi olla montaa mieltä, niin sillä ajettiin sekä DTM- että ITC -sarjoissa ja tosiaan tässä tarkoitettiin juuri Calibraa.

12. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Eikös Calibra ole tuo Opelin "urheiluauto"? Eihän sitä verrata mihinkään Porscheen tms mut kuitenkin... :eek:)

13. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Suomessa noi erikoiset rekkarikilvet menettää tarkoituksensa kun ne on sidottu autoon eivätkä ole henkilökohtaisia. Itse en viitsisi maksaa extraa rekkarikilvestä, jolle saa heittää hyvästit kun vaihtaa autoa.

14. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Hyvä pointti! Miksiköhän Suomessa ei ole omistajakohtaista rekkarikilpipolitiikkaa? Mut se menee OT, joten jääköön... :eek:)

15. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Olen nähnyt HIM-666. Aika nätti kilpi.
    Noita erikoisia kilpiä näkee nykyään todella paljon. Jos minulla sitten joskus autoa ostaessa on ylimääräistä rahaa niin hommaan rekkariksi DIN-I (lempinimeni).

Paljos se erikoiskilpi nykyään maksaa?? Olen joskus kuullut että se olisi 5000mk.

16. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jaaaaa :D Juh, Calibra. Onhan se vähän urheilullinen. Niinkuin näköjään pari onkin sanonu, ni sillä ajetaan monessa sarjassa. Tosin nykyään opeleista käytetään astraa&omegaa yleensä.

Ei ehkä vakiona, mutta tsekkaappas tämä: Suomen hienoin Calibra?

Eli kyseessä Annan (huom. licenseplate "ANN-4") remmiahtimella ruuditettu calibra. Noi siiven kiinnikkeet tulee liian ulos sivuilla, mutta muuten sopii hyvin kokonaisuuteen.

17. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Kyllähän se lähemmäs 1000e on. Ei kyllä itselle raski tuollaista tilata.

18. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Eikös Calibra nimenomaan ole ollut "hieman urheilullisemmaksi" malliksi tarkoitettu ooppeli.
    5000 mummonmarkkaa maksoi aikaisemmin, tuohan tekisi pyöreästi 850 euroa.

19. Karhu ('!') Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Maksaa tasan 1000e.

20. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Luin tuosta joskus keväällä netistä ja muistaakseni kilpipäätös maksaa tasan 1000,- ja sen päälle vielä ne itse laatat.

Edit: Karhu ('!') ehtikin ensin...

Jaa tämä viestiketju