1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

9300 - muistikortin salasana

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja rasse, 2/2/05.

1. rasse

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nexus 6
    Ostin joulun alla Transcendin 512mb RS-MMC:n ja olen käyttänyt sitä N-Gagessa ja sittemmin 9300:ssa. Olen vaihdellut lähes päivittäin korttia N-Gage<-->9300. Tänään laittaessani kortin N-Gageen kysyi se muistikortin salasanaa, jota en ikinä ole korttiin laittanut eikä kenelläkään muulla ole ollut sitä mahdollisuutta laittaa, tämä on 100% varma. Kokeilin kortti myös 3650:aan ja sekin kysyi salasanaa. 9300 ei salasanaa kysy, mutta kohdassa muistikortin asetukset näkee, että kortti on suojattu salasanalla.

Joten onko mahdollista, että 9300 on itsestään asettanut jonkun salasanan?

Vai joudunko viemään kortin kauppaan ja selittämään asian?

Vai onko jotain vippaskonstia jolla tuon salasanasuojauksen saisi pois tietämättä salasanaa?

2. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    9500ssa ja 9300ssa on ollut noita mystisiä muistikortin salasana ongelmia. Laitan linkin K-Veikonkin tapauksesta.Ei mulle tule mitään vippaskonstia mieleen ja huollotkin on jonkun verran olleet skeptisiä noihin ei Nokialaisiin orkkis kortteihin. On niin helppo laittaa kortin syyksi paneutumatta itse vian etsimiseen.Itse alustin ja tein kaikki voitavan,mutta ongelmani ei muistikortin suhteen poistunut.jkarhu tai muu huolloista enemmän tietävä voi varmaan valaista sua.
    http://www.matkapuhelininfo.com/forum/viewtopic.php?t=40151

3. rasse

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nexus 6
    Kiitokset arska vastauksesta. Taidanpa tänään käydä huollossa ja selvittää asian. Kirjoitan sitten miten kävi.

4. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Jos muistat,niin kysy sitäkin että miksi 9500/9300 kommuissa on monessakin salasana laitettu jo valmiiksi muistikorttiin. Oletus 12345 ei ainakaan niitä avaa,vaan onko Nokialla joku oma koodi. Nämähän pitäisi olla puhtaita kortteja ilman jo asennettuja salasanoja.Jos et muista,niin ei mitään hätää. Kysyn ens viikolla ite,kun asioin huollossa muiden asioiden lomassa.

5. shadow

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N95
    Eikö tuosta luurista löydä sitä salasanaa sieltä jostain puhelimen kansiosta. Muistaakseni 3650:ssa Fexplorerilla kun selaili oikeeseen kansioon nii siellä sisällä oli sit se muistikortin salasana... en kyl vaan ollenkaan mista mikä paikka oli tuo mistä tuon salasanan löysi...

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    No enpä ole kuullut 9300/9500 olevan kansiota, mistä tuon salasanan voisi onkia esiin.

7. Aslak

Aslak

Tykkäykset:
    1
    Saitko hommaan selvitystä huollosta? Ajattelin että voisiko ongelman aiheuttajana olla se että olet valinnut etälukituksen käyttöösi jossain vaiheessa 9300:ssa? Jos olet ko. toimintoa käyttänyt ja myöhemmin sen poistanut jää muistikortti silti "lukituksi".

Jos olet tehnyt ko. kuvion 9300:lla niin kokeile salasanaksi sitä sms salasanaa jonka olet asettanut. Jos salasana on kuitenkin yli 8 merkkiä niin salasanaksi tulee vain nuo ensimmäiset kahdeksan merkkiä.

Toivottavasti tästä oli apua!

8. barbarian

Tykkäykset:
    0
    Itselläni kävi samalla tavalla 16 megan mmc muistikortille, en saanut millään toimimaan. Nyt on siitälähtien pölyttynyt vain hyllyssä, vaikka tuolle ei kyllä enää käyttöä olisikaan.

9. rasse

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nexus 6
    Kyllä sen verran oli apua, että nyt tiedän salasanan =) Todellakin kerran kokeilin tuota etälukitusta ja valitsemani lukituskoodin 8 ensimmäistä merkkiä oli juurikin tuo muistikortin salasana. Eipä tullut itse ajatelleeksi tuollaista, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna on ihan loogista, että muistikorttikin lukittuu. Suurkiitokset Aslakille vinkistä!

Niin ja huollossa sanoivat vaan, että ota yhteys kauppaan, josta olet muistikortin ostanut.

10. K-Veikko

K-Veikko

Tykkäykset:
    0
    Tuo tepsi!!!
    Vielä semmonen huomio että olin sittemmin muuttanut tuon etälukituksen salasanan toiseksi; tässä tapauksessa oikea salasana on se ensimmäiseksi annettu.

11. Deo

Tykkäykset:
    0
    Mulla on tällanen ongelma mustikortin kanssa:

Kännykällä (N6260) muistikortin salasanan vaihto ja poisto onnistuu moitittomasti. Tiedostojen tallentaminen kortille onnistuu myös kännykällä. Mutta kun kortin ottaa pois kännykästä ja laittaa tietokoneen muistikortinlukijaan, niin tallentaminen tai tiedostojen poistaminen ei onnistu. Näyttöön tulee vain ilmoitus: Disk is write-protected.

Puhelin oli huollossa vähän aikaa sitten, mutta muistaakseni minulla oli samanlainen ongelma ennen huoltoa. Välillä kortille pystyi tallentamaan tiedostoja ja välillä ei..

Miten saisin taas tallennettua tiedostoja koneelta kortille?

12. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Deo avataris on liian iso. max koko 80x80pix. Sulla on 165x35pix

13. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kaverillakin oli N-Gage QD:ssä MMC-kortti, joka sitten yhtäkkiä meni lukkoon, eikä kaverilla ole mitään hajua salasanasta. Korttia ei saa edes formattua (kokeiltu 8 eri kameralla ja 3 kännykällä). Apua?

Jaa tämä viestiketju