1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

9210i ja PC Suite ei toimi. Apua kaivataan!

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Hepulimies, 8/7/03.

1. Hepulimies

Tykkäykset:
    0
    Mistäs kumman syystä johtuu, että en saa millään yhteyttä kommuun? Kannettavana on Acer P4 1800. Läppäristä ei löydy sarjaporttia ollenkaan, joten jouduin laittamaan usb-porttiin Targuksen USB->Serial adapterin. Siihen sitten kommun datakaapeli DLR-2L. Tuo Targuksen converter-kaapeli asentuu aina väkisin COM4-porttiin. Missä COM:issa tuo kuuluisi olla?

Tämän jälkeen kun asentaa PC Suite ohjelmiston, se ei löydä millään kommua. Olen yrittäny poistaa asennuksia ja asentanut uudelleen ajureita ja PC Suitea mutta mikään ei tunnu auttavan.

Käyttiksenä on Win2K.

2. Esa Vuolas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Mä suosittelen asentamaan kannettavan mukana tulleelta (jos tuli) levyltä ajurit uudestaan (ainakin emo), jos kerran koko kone ei tunnista tuota sarjaporttia. Jos ei levyä ole, niin valmistajan sivuilta luultavasti löytynee jotain ainakin.

Luulen, että toi Sarjaportti->USB ei välttämättä toimi oikein tuon kaapelin kanssa.

3. Hepulimies

Tykkäykset:
    0
    Tarkoitan siis, että tuota sarjaporttia ei ole ollenkaan tuossa kannettavassa, jonka vuoksi joudun käyttämään tuota converteria.

4. Esa Vuolas

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
    Aaa.. No mä luulen että toi convertteri ei toimi oikein ton kaapelin kanssa ja siitä syystä ei tuo toimi. Oletko kokeillut jollain muulla koneella käyttää ihan sarjaportin kautta tai sitten sen convertterin kanssa?

5. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Ja Nokian mukaan 9210(i):ssä on sarjaportitse toimiva kaapeliyhteys siksi koska kaikilla ei ole USB:tä. Jotenkin ironista :)

Ei oo kyllä kokemusta noista converttereista mutta mitä oon lukenu asiasta silloin kun 9210:n omistin niin tuntuu olevan aika heikohkoa saada sitä toimimaan muuten kun sarjaportin kautta (ei siis converttereita/adaptereita käyttäen)

6. Hepulimies

Tykkäykset:
    0
    En ole vielä päässyt kokeilemeaan. Kaveri sanoi, että liikkeessä oli kysytty haluaako saada toimimaan sekä kaapelilla, että infrapunan kautta? Kaveri oli sanonut, että haluaa saada toimimaan molemmilla.

Ensiksi yhteys oli toiminut kaapelilla mainiosti mutta kun yhteys oli yritetty saada toimimaan myös Infrapunan kautta, ei kaapeliyhteyskään enää toiminut. Tämän jälkeen vielä kannettavan akku oli loppunut, joten asennus oli jääny ns. puolitiehen.

Olen yrittänyt poistaa kaiken infrapunaan liittyvän mutta ei ole auttanut.

Jaa tämä viestiketju