1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

9210 + ajanhallinta vrt P800

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja stack, 26/8/03.

1. stack

Tykkäykset:
    13
    Näytti olevan aika paljon aiheeseen liittyvää tekstiä mutta tästä nimenomaisesta aiheesta en löytänyt matskua.. paremmat hakusanat ovat tervetulleita ;)

Niin jotta, olen nyt hankkimassa jonkinnäköistä puhelinta jokapäiväiseen käyttöön. Olen toivoton paperikalentereiden ja "tavallisten" puhelimien kalenteriominaisuuksien kanssa. Koska sihteeri (=vaimoke) ei aina valitettavasti kulje mukana ja menoja on alkanut tulla enemmän kuin mitä välttämättä itse muistaa, olen ajatellut sähköistä korviketta. Spekulaatiot siitä, oppiiko elektronista kalenteria käyttämään vaikkei paperista ole oppinut, voinee jättää tässä vaiheessa jättää huomioimatta :)

Eli, tärkeintä olisi hyvät, selkeät ja nopeat ajanhallintaominaisuudet, kalenteri, tasklist.. etc. Erillistä PDA:ia en ala kuljettamaan mukana ja kuten sanottu, tavalliset kännykkäkalenterit ovat aivan liian vaivallollisia minulle käyttää. 9210 oli muistaakseni aika toimivalta vaikuttava ominaisuus, eli aina kun avaa kannen, ruutuun lävähtää koko viikko ja päiville merkityt menotkin(?) tuo voisi olla tarpeeksi vaivaton minulle.

Olen silti suunnannut katseeni P800:een lukuisten ylisanojen ja hyvältä näyttävien speksien takia. Suurimmaksi kysymykseksi onkin muodostunut P800 kalenterit ja tasklistaukset. Miten ne toimivat 9210 verrattuna? Kokemuksia? Saako siitä näkyville ns. idiot-moden jossa on tarpeeksi isolla kaikki tarvittava näkvvillä, vrt tuo 9210? SE:n sivuillakaan ei näyttänyt olevan samanlaista flash-käyttölittymää kuin 610:lle.

Joo, pitäis varmaan käydä hakemassa kaupasta tuollaiset koekäyttöön. Kuinka helppo operaatio tämä on, saanko hyvällä karismalla ja välkehtivällä hammasrivistöllä viikon koekäyttöön kummatkin vehkeet? Täyshintapantilla varmaan onnistuisi.

Kiitokset vastaajille.

Eikä tämä ole crosspostaus kun otsikkokin on aivan eri ;)

2. maci

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni 9210 hakkaa p800:n kalenterin juuri selkeydessä, ja siinä että tehtävälistat ovat näkyvissä kalenterisovelluksen "sisällä", p800:ssa taas joutuu käynnistämään erillisen tehtävät-sovelluksen. P800:ssa plussaa on se että voit ryhmitellä tapaamiset ym esim. "Työ" ja "Henkilökohtaiset", jolloin ne näkyvät eri väreillä ja voit suodattaa pois sillä hetkellä tarpeettomat. Kuten sanoin, 9210 on selkeämpi, ainoa puute navigoinnissa on kosketusnäytön puuttuminen.

3. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Harvemmin niitä jaellaan, varsinkaan kun ei ole kymmenien/satojoen koneiden kaupasta kyse. Toki jostain liikkeestä voi demo kone löytyä, ja luulisi tuosta rahalla ainakin selviävän, tonni tiskiin ja ilmoittaa ostavan jomman kumman.

Kalenterista edellisessä viestissä jo mainittukin.
    9210(i)ssä siis saa valita eri merkinnöille tapauskohtaisia värejä mitkä helpottaa lukemista osassa näkymissä. Samassa laitteessa voi myös olla useita eri kalentereita (yksi kerrallaan auki)
    9210 kalenteri käytön suhteen huonointa on että joutuu aina raottaan kantta että näkee sen kalenterin.

Yleinen järjestys näissä kalentereissa on.
    9210
    p800
    75650 jne.
    paremmat luurit

Palmin PDA/GPRS on myös varteenotettava vaihtoehto, tosin puhumiseen se ei ole niin hyvä kuin yllä olevat.

4. maci

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni kuitenkin P800:ssa tämä jaottelu on selkeämpää ja "suodatus" kategorian mukaan on erinomainen. Tuo monen kalenterin systeemi on myös erittäin kätevä, sillä saisi myös tuon kategoriajaottelun paremmin(esim. työkalenteri ja henkkoht-kalenteri erikseen)

5. N9210i

Tykkäykset:
    0
    9210:iin saa lisäsoftana Activ Deskiä, joka kokoaa kaiken kyseiseen päivään liittyvät asiat keskitetysti työpöydälle ja niitä voi siitä myös toteuttaa (vrt Outlook). Ollut kovasti suosittu lataus my-symbian.com sivuilla.

Jaa tämä viestiketju