1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Blogi - jamov 920 - uuden talven Lumia

Keskustelu osiossa 'Blogit', aloittaja jamov, 16/12/12.

1. jamov

jamov

Tykkäykset:
    16
    Puhelinmalli:
    Iphone 5
    Aikansa kun lueskelin känykkäarvosteluita netistä, niin laitoinkin yllättäen uudenveroisen Lumia 900 puhelimeni huuto.nettiin myyntiin. Hinta kun oli tarpeeksi alhainen, niin ostajakin löytyi. Lumia 900:ssa ei toki ollut minulla valittamista, mutta uuden Lumian innovaatiot houkutti ja koukutti. Kun olin entisen Lumian kaupat tehnyt, niin astelin tämän viikon keskiviikkona 12.12. DNA-kauppaan ja varasin uuden Lumian. Kaupassa eivät luvanneet puhelinta jouluksi, kysyntä kuulemma ollut kova (varauksia jonossa) ja Nokia toimittanut puhelimia hitaasti. Kummakseni perjantaina kännykkääni tuli viesti DNA-kaupasta, että varaamasi Lumia 920 on noudettavissa liikkeestämme. Voi sitä riemua, jonka koin kun sain viestin.

Uusi Lumia näyttää pikaisella vilkaisulla hyvin paljon vanhemmalta ysisataselta. Uuden Lumian painon lisäys ei tunnu ainakaan miehen kädessä. Muotoilu on hyvä. Kun käynnistin puhelimen ensimmäistä kertaa, niin mitään VAU-efektiä ei tullutkaan. Perusasetusten laittaminen kuntoon ja tilille kirjautuminen eivät tuottaneet harmaita hiuksia. Aloistusnäyttö on nyt uusi ja on käytännöllisempi. Bluetootilla lähettelin ja vastaanotin kuvia poikani kanssa, pojalla käytössä N8. GPS toimi ripeästi ja tarkasti, myös mökillä WLANIN ulottumattomissa.
    Näyttö on uudessa Lumissa LCD IPS -näyttö, joka tuntuu luonnollisemmalta kuin ysisaten näyttö ja korkea resoluutio tuntuu hyvältä nettiselailussa. Toki ysisatasen näyttö on mielestäni myös loistava ja ei normaalissa käytössä suuresti häpeä uusien puhelimien näytöille. Uuden Lumian käyttö on yhtä sujuvaa kuin aikaisemminkin. Monessa asiassa on tullut parannuksia entiseen 7.5 softaan, joka näkyy valintojen lisääntymisenä. Kaikkeen ei vieläkään löydy valintoja, mutta kaikkeen tarpeelliseen pääsääntöisesti. Muun muassa kuvagalleriassa voi nyt valita useamman kuvan ja valita sitten mitä kuvilla tehdään, tämä helpottaa aikalailla kun esim. haluaa lähettää useamman kuvan sähköpostilla tai haluaa poistaa kuvia galleriasta. 920:n innovaatioista minua kiinnosti eniten OIS (optinen kuvanvakautus) ja sen tuomat edut valo- ja videokuvaukseen. Hyvässä valaistuksessa uuden Lumia ottamat kuvat eivät saa henkeä salpautumaan, vanhempi ysisatanenkin tuotti näet hyvässä valaistuksessa melko hyvää tulosta. Uusi Lumia kuitenkin onnistuu kohtuullisesti ja en ole pettynyt. Toki nyt pitää ymmärtää oikein eli uuden Lumian kuvat onnistuvat paremmin kuin vanhemman =) Hämärässä OIS tuottaa toivottua tulosta kuvat onnistuvat hienosti. OIS parantaa myös videokuvan laatua, koska kuvanvakautus poistaa "tärinät". Olen tyytyväinen kameraan. Kuvat kelpaavat varmasti kuvakirjan laatimiseen.

Entinen Lumiani teki asiat melko monessa asiassa yhtä hyvin kuin uusikin. Itse innostuin hankkimaan uuden Lumian innovatiivisen kameran ja uuden käyttöjärjestelmän innoittamana. Sain rahalle mielestäni hyvän vastineen ja olen tyytyväinen hankintaani. Toki nyt iPhone 5 jäi kohdallani kokematta, mitähän kaikkea se olisi voinut tuoda tullessaan.
    Mielestäni Lumia 920 voi oikeutetusti asettautua taisteluun iPhonea ja Galaxy S III:sta vastaan. Vai pitäisikö paremminkin todeta sen olevan yksi vaihtoehto kolmesta lippulaivapuhelimesta. Kaikissa kolmessahan on omat hyvät ja huonot puolensa, sekä raudassa, että käyttöjärjestelmäympäristössä. Jouluaattona sitten voikin ihmehärpättimen laittaa äänettömälle ja eteisen lipaston päälle, kun asettautuu joulupöytään. Iloista Joulua kaikille!

Jaa tämä viestiketju