1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

8910:n modaus/fiksailu/osat...

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja teemu36, 27/6/05.

1. teemu36

Tykkäykset:
    0
    Googletin kyllä näitä juttuja monta tuntia, ettei kukaan pääse heittämään perinteistä läppää siitä kuinka tulokkaat eivät tajua mitään. Eli hommasin juuri Nokian 8910:n ja mietin saisiko siihen mistään vaihtokuoria/runkoa? Onko kukaan modannut ko. puhelinta ja millä tuloksella? Saako puhelimeen mitään hienoa ja uniikkia, ei, en tarkoita vilkkuvaa kännykkätarraa, koska minulla on jo karvoja ties missä. Kiitollinen asiantuntevista vastauksista, kommentteja en kaipaa. Jos haluatte nähdä minut livenä, niin menkää www.nelonen.fi ja etsikää sivujen "uutiset"-osio ja katsokaa lauantain kahdeksan uutisten tallenne. Olen se poika taustalla tuomarikuteet päällä.

2. samumanu Vieras

Huolloista löytyy kuoriosia joita voi sit vaikka ite maalailla tahi jottain. Läppä on tohon kallis jos sitä tahot ja jos rupeet esim. maalailee niin kannattaa olla tarkkana et läpän mekanismit vielä toimii. On aika lailla hankala puh avata eli jos rupee fyysisesti modailee kannattaa tietää mitä tekee.

3. flamingo

Tykkäykset:
    0
    Kaikkea voi toivoa.

Olipa näkemisen arvoinen kerta kaikkiaan. Kyllä tuota kannattaakin hehkuttaa. No, työpäivä lyheni mukavasti 5 minuutilla.

4. teemu36

Tykkäykset:
    0
    Ei ainakaan voi väittää ettei aika mennyt hukkaan, yleissivistys kasvoi ja kohisten uutisten myötä. Kyllä, annoin satoja jäähyjä ja vihelsin muutamia tuhansia paitsioita, myös poliisille. Ja kuulin kuolemattoman kommentin:"Mr. referee it was the oderguy, it wasn't me" noin miljoona kertaa ja jokainen kuvitteli tosissaan olevansa kekseliäs ja uniikki.
    Kuoriosia 8910:aan, saisiko niitä netistä, liikkeiden hinnat yleensä sikahintoja ja enköhän hallitse tuon puhelimen purkamisen ja kokoamisen, vaikka mekanismi onkin monimutkainen(kuten väittivät myös 7110:sta valtuutetussa liikkeessä, kuoria kuulemma mahdoton vaihtaa itse, nauroin ja voitin)...
    Tiedän, olen sekava.
    Hyvää kesää...

5. samumanu Vieras

7710 onki helppo, 8910:ssa on se onkelma et läpän flexin hajottaa todella helposti jos ei oo aikasemmin sitä irrotellu.

6. teemu36

Tykkäykset:
    0
    Onko todellakin näin ettei kenelläkään ole käsitystä mistä saisi kohtuu hintaan uusia osia 8910:aan? Olisin myös todella kiitollinen 8910:n kuvista avattuna ja vinkeistä/neuvoista avatessa 8910:aa...

7. Lettupannu

Tykkäykset:
    0
    Tarkista tuolta.
    Tilaavat tarvittaessa mikäli se suinkin on mahdollista.

www.polkumyynti.com

8. Limesmak

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nexus5
    eBay on varmaan paras paikka etsiä tuohon osia. Hakemalla "8910 housing" löytyy jonkin verran. China store niminen myyjä/kauppa myy jatkuvasti noita kuoripakettejaan (mainostaa alkuperäisinä), joissa pitäisi tulla mukana kaikki kuoret, jouset yms. kilkkeet ja joku työkalukin. Hinnat näyttävät pyörivän 40 USD:n tuntumassa. Myyjällä vajaa 6000 palautetta, 98,5% positiivisia, joten minä ainakin uskaltaisin tilata tuolta jos olisi tarvetta.

9. CPUzer0

CPUzer0

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    OP3
    Omakin kysymys sopii tähän aiheeseen niin mitä turhia uutta tekemään... Niin, siis kysyn että voiko 8910i (jossa siis on vakiona mustat kuoret) vaihtaa alkuperäisen 8910 metallinvärisen alkuperäiskuoret ilman kummempia toimenpiteitä? Käytettynä i-mallin tarjonta on reilusti runsaampaa kuin i-ittömän, mutta se on niin hiton ruma se musta verrattuna siihen harmaan metallinväriseen, jos 8910i saisi niillä harmailla kuorilla niin heti ostaisin (tyylikäs & kestävä kakkospuhelin).

10. kultapyssy

Tykkäykset:
    0
    Itse olen vaihtanut 8910:n harmaat kuoret mustiin. Mutta kun i-mallissa on aktiiviläppä, niin en mene siihen mitään sanomaan faktana.

Toi china storen tavara on aikas hyvää, hintaan nähtynä ainakin. Mutta ei ne samoja kuoria käytä, mitä Nokia on aikoinaan zippoon tehtaalla pistänyt. Todella pieniä virheitä olen nähnyt china storen tavarassa, mutta kun Suomessa pelkkä läppä (tosin sisuskalut mukana) maksaa jotain 150e, niin 40 euron täydellinen setti on kova sana. Mielestäni todella laadukasta B-tavaraa.

Itselläni juuri tehdashuollettu 8910i, toimii niin unelmasti ja toivottavasti jatkossakin, siitä pitää huollen 2-3 kerran käyttö kuukaudessa kakkospuhelimena.

11. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Siis miten iin läppä poikkeaa iittömästä?

12. kultapyssy

Tykkäykset:
    0
    Tutustumatta mitenkään ihmeellisemmin puhelimen sisältöön, ajattelin vain:

Jos 8910i:ssä on aktiiviläppä ja 8910:ssä ei ole aktiiviläppää, niin silloinhan siinä läpässä / läppämekanismissä / puhelin-osassa on jotain eroa mallien välillä. Ja kun 8910i:tä ei saa harmaakuorisena, niin en mene sanomaan 100 % varmana, että vaihto onnistuu täysin ilman ongelmia.

Valaiskaa minua ihmeessä, jos tietoa löytyy enemmän.

13. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ai sulla oli vaan mutua aiheesta... Itsellä on ollut nuo molemmat mallit joskus aikoinaan ollut ja jos oikein muistan niin molempien "läpät" toimivat samalla tavalla ja siksi ihmettelin että miten nuo "läpät" mielestäsi poikkeavat toisistaan. Siihen en ota kantaa sopiiko toisen mallin kuori toiseen tai ei.

Jaa tämä viestiketju