1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

8210 SIM-kortti ei kelpaa

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja lassej, 13/10/03.

1. lassej

Tykkäykset:
    0
    Terve!

Tyttöystäväni 8210 ryhtyi yllättäen herjaamaan että Sim-kortti ei kelpaa.

Onko ihmisillä tietoa mistä moinen vika voisi johtua ja ennenkaikkea osaako kukaan heittää arviota siitä paljonko mansikoita tuommoisen korjaus saattaisi maksaa?

En usko että tuossa mitään kovin perustavanlaatuista vikaa on, koska puhelin osaa esimerkiksi tarkistaa onko pin-koodi annettu oikein. Muutenkin puhelin tuntuu ihan hyvin.

Löytyykö kohtalotovereita allekirjoittaneelle?

2. Onslow

Tykkäykset:
    0
    Oletko kokeillut vaihtaa sim korttia?

3. lassej

Tykkäykset:
    0
    Joo olen. Sama juttu sekä omallani että tyttöystävän Sim-kortilla. Molemmat dna:n kortteja. Soitin dnalle ja sanoivat että heidän pässään kaikki näkyy olevan kunnossa.

Muiden operaattoreiden korteilla en ole vielä ehtinyt kokeilla, sillä parin päivän aikana en ole tavannut kuin dnan liittymän omaavaa väkeä. Jahka saan vaan jonkun ei-dna ihmisen käsiini kokeilen toisenkin operaattorin kortilla.

4. nikkeja

Tykkäykset:
    0
    Mulle sattu oman 8210n kohdalla tommonen reipas vuosi sitten, tosin siinä oli se että joku sankari oli keksinyt laittaa mun luurin mustalle listalle ja siks herjas. Mutta pin-koodin puhelin kysy ja tarkisti kiltisti..
    No, tarinahan meni niin että olin ostanut sen liki uutena eräästä pikkuputiikista aikatalosta jonka omistaja olikin sitten vaihtunut siinä välissä eikä ollu kuittiakaan sopivasti käsillä niin jäi sitten ko luuri herätyskelloks ja lämpömittariks.. Voisko sille muuten noin käytännössä tehdä mitään? Mietin jossain vaiheessa jopa imein vaihtoa, mutta se ei ihan infralla hoidu..
    Mutta itse asiaan: käy ihmeessä jossain luuriliikkeessä näyttämässä kahvaa ja pyydä tarkistamaan josko se on eksyny tuolle listalle, vaikka oliskin uutena ostettu jne.
    Viissiin joku ystävällinen asiantuntija vois ihan suorilta tästäkin sen tehdä..

5. lassej

Tykkäykset:
    0
    Tuota mustaa listaa itsekin epäilin ensimmäisenä, varsinkin kun ko. puhelin on ostettu käytettynä Huuto.netistä.

Soitin poliisille ja kysyin Imein perusteella että onko tuo ilmoitettu varastetuksi, mutta poliisin mukaan tuo kapistus ei ole mustalla listalla, eli se epäilys osoittautui vääräksi.

Vai ei kai ole olemassa muita mustia listoja kuin se mistä poliisi noita tarkastelee?

6. nikkeja

Tykkäykset:
    0
    tuota noin.. mulla on semmonen näkemys että se poliisin lista on se joka on se lista, mutta sitten jokaisella operaattorilla on taas se oma lista, joka yleensä pikkusen jäljessä tuosta poliisin vastaavasta. Eli jos poliisilla ei oo niin eipä sen sitten pitäis olla (mustalla listalla lainkaan).
    No, enpä osaa enempää ite neuvoa, vaikutti vaan niin samanlaiselta kuin oma ongelmani.

7. lassej

Tykkäykset:
    0
    Tuommoinen käsitys itsellänikin asiasta on, joten vika taitaa löytyä jostain muualta...

8. Frohike

Tykkäykset:
    0
    Mulla rupesi kerran oma 7110 herjaamaan samaa jokaikisellä SIM-kortilla, kunnes huomasin että puhelimesta oli mennyt jokin lukko päälle (niitä on neljä, en muista nimiä nyt). Ei muuta kuin känny datakaapelin nokkaan ja koneella avasin nuo lukot. Ei tarvitsenut mennä huoltoon kun alkoi taas pelittämään. Toisaalta ne lukot ei voi mennä itsekseen päälle...

Voiha se tietenki olla että ne SIM-kortin ne kontaktipinnat on vähän likaiset tai jotain, jopa poikki. En mene vannomaan kun en näe itse puhelinta.

9. lassej

Tykkäykset:
    0
    Kokeilin tänään puhelinta vielä muutamalla Soneran kortilla, joista toisella puhelin toimi ja toisella ei. Vaikuttaa kuitenkin sen verran epämääräiseltä että siinä taitaa olla jokin härö sisässä.

Kiikutin kapistuksen tänään Konalan Mäkitorpan sedille, saa nähdä mitä he tuosta sanovat.

Jaa tämä viestiketju