1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

7650 Pc Suite+Bluetooth USB Adapter Allnet ALL1572 Sapphier?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Jonza, 16/12/02.

1. Jonza

Tykkäykset:
    0
    Eli toimiiko tämä yhdistelmä,
    tästä on ollut paljon puhetta, mutta nyt pitäisi kiireellisesti tietää onko kukaan saanut kyseisen yhdistelmän toimimaan, uusilla ajureilla kenties?

2. Jonza

Tykkäykset:
    0
    Onpa porukka hiljasta täällä =P
    No kait se sitten toimii, kiitokset kimmolle!

3. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
  4. Jonza

Tykkäykset:
    0
  5. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Kysymys mahtuisi aivan hyvin mainitsemaani ketjuun. Ei se toistolla siitä parane. Ja täällä ei porukka todellakaan ole hiljaista.

6. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Notta p*rekele sitä ruveta täällä foorumilaasia haukkumahan hilijaasiks. Puukkoo on viälä tupes mutta kyllä se siältä voi pian lähtiä jos sitä ruvethan oikein ihimisiä täällä haukkumahan :). Vitsi vitsinä tietenkin :)... Niin, mä sanoisin ettei kannata kokeilla muuta BT:tä Nokialaisten kans kun Nokian omaa. Nokian vastaus minun 8910:n PC Suite & BT ongelmaan "Yhteyden muodostamiseen PC Suiten kanssa tarvitaan bt-yhteys Digianswer sarjaporttiprofiililla". Jos saat selville että voit saada sillä Allnetin laitteella BT-yhteyden Digianswer sarjaporttiprofiililla niin pitäis yhteys sitten pelata...

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Kyllä nuo USB-sovittimetkin saa toimimaan PC-Suiten ja puhelimen kanssa, mutta se vaatii vähän viilailuja. Uusimmat ajurit (tarvittaessa kokeile myös toisen valmistajan ajureita) ja sitten noudattamaan netistä löytyviä ohjeita.

8. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Oliskin mulla noin helppoa. Ei vaan oo. Kyllästyin yrittämiseen kun viikon ajan kokeilin kaikenlaisia ajureita ja ohjeita. Riippuu paljon siitä itse tuotteesta. Mulla siinä ei suostunu kerta toimimaan kun sen omat ajurit. Muiden firmojen ajureita en saanu toimimaan mitä löysin. Mulla on Mitsumin USB BT dongle. Niin kuin Nokia sanoi kans viestissään niin modeemina voi käyttää mitä tahansa BT:tä niin se toimii, PC Suites ei oo niin helppoa...

9. jimhoyle

Tykkäykset:
    0
    Olisi edelleen mukava kuulla kokemuksia nimenomaan tuosta Allnetista. Tässä jotain ohjeita, joita olen löytänyt muualta:

"Mulla ainakin toimii win xp:ssä allnet:n usb-väylään tuleva bluetooth
    mokkula (joka käyttää widcomm:n piiriä, kuten tietääksi MSI:kin) nokian
    datasuiten kanssa (ainakin kuvien siirrossa ja backupissa, muussa ei ole
    ollut tarvetta käyttää). Joutui lisäämään sieltä add blutooth place-kohdasta
    serialportin. Lisäksi huomasin mielenkiintoisen ominaisuuden eli Pocket
    TextTV:ä pystyy käyttämään bluetooth:n ja pöytäkoneen adsl-yhteyden läpi.. Ei tarvitse maksaa yhteyskuluja tekstitv:n käytöstä (tai no, mikäänhän ei ole ilmaista)"

http://lehto.net/7650/#Bluetooth-sovittimet

Acerin toimivat ajurit (??):
    http://support.acer-euro.com/drivers/communication/usb_bluetooth.html

Ja ne Tecomin ajurit:
    http://www.tecomproduct.com/asp/support.asp?Navi=SoftwareDownload

Raportoikaa omistajat!

10. temezii

temezii

Tykkäykset:
    13
    Puhelinmalli:
    Vaihtuva
    Itse en saa toimimaan bluetooth yhteydellä 7650 luurista tiedon siirtoa PC:lle, mutta PC:ltä voi kyllä lähettää tietoa 7650:iin.
    Onko muilla kyseistä ongelmaa ja miten saisi toimimaan?

Kiinnostaisi edelleen tietää onko olemassa muita ohjelmia mitä voisi käyttää 7650:ssä bluetoothin yli tietokoneen toimiessa nettiyhteytenä,esim jonkinlaista www selainta, ym.

11. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194

Noi toi Mitsumi on sitten poikkeus. Ovat viritelleet jotain omiaan siihen BT-sirun yhteyteen. Tietääkseni lähes poikkeuksetta kaikki muut halpismerkit ovat syöneet toistensa ajureita ristiin ihan mukisematta.

Ja se PC-Suite nyt on buginen kökkö, mutta periaatteessa senkin pitäis toimia, kunhan sovittimesi syö sellaiset ajurit, joilla PC-Suiten on havaittu toimivan.

12. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Mitsumi ei ollu halpismerkki. Ostin sen justiin sen takia kun oli kaikista kallein silloin :). Olis ehkä kannattanu ostaa kuitenkin 3com joka on oikein merkki. Kyllähän se Mitsumi toimiikin muuten mutta ei PC Suiten kans eikä Logomanagerikaan tykkää toimia, tosin virallista BT tukea ei siinä ole. Kokeilin yhtä Blue Manager ohjelmaa jonka sain kun sainkin toimimaan edes jotenkin yhteistyös tuon kans mutta ei iloa ja lähti jopa GPRS modeemina toiminta pois sillä. Kyllä oon kuullu kuitenkin että Mitsumit toimii 7650:n kans jollain m-router ohjelman avulla niin että PC:ltä voi antaa tietoa kännylle muttei toisinpäin. 8910:n kans ei toiminu pätkääkään, ehkäpä sen takia kun ei oo mitään m-router ohjelmaa sille...

13. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Sori nyt vaan Jollemi, mut kyllä Mitsumi silti lasketaan ns. taiwanilaisten halpisvalmistajien joukkoon.

Mitsumi tietysti on vuosien kuluessa yrittänyt rakentaa brändiään laadukkaampaan ja osittain onnistunutkin, mistä voi johtua muita halpisvalmistajia kalliimpi hinta, jonka ovat tuotteelleen laittaneet.

Mutta tämä on jo hieman asian vierestä...

14. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Mähän sanoin sen jälkeen että "oli kaikista kallein silloin :)". Mutta olis ehkä pitäny tarkentaa asiaa. Vähän niin kuin vitsin tynkänä sitä yritin pistää...

Joo, asian vierestähän tämä menee. Mutta kyllä mä silti sanoisin että jos haluaa PC Suitea käyttää BT:n avulla niin kannattaa ehdottomasti ostaa Nokian Connectivity Card. DTL-4 oli muistaakseni se malli numero. Jos koti tietokoneeseen haluaa niin sitten vaan PCMCIA-adapteri PCI-väylään...

Jaa tämä viestiketju