1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

7650:n kuvanlaatu paremmaksi Photographer -ohjelmalla??

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Nemesis-88, 18/6/03.

1. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    Onko kellään kokemuksia tuosta?? Parantaako kuvan laatua merkittävästi??
    Lähde:http://lehto.net/7650/#Kuvia Nokia 7650:sta

2. djj Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Onhan tuosta ollut juttua. Mielestäni ei mitenkään erityisen paljon kuvanlaatua paranna, tyydyn vakiokameraan. Zoomin kanssa oli kyllä hauska leikkiä. Muut "plug-init" olivatkin sitten niin turhia kuin olla ja voi ja niinpä poistinkin ne tilaa viemästä.

3. zener Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Galaxy S3
    Tämän ohjelman olen tiennyt jo pitkään. Laatua ei paranna minun mielestä paljoa. Hyvässä valossa vakio softalla saa todella hyviä kuvia joten aika turha softa.

Ja Photographer on jo versiossa 2.2.

4. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minusta (kuten ylläoleva lainaus sivuiltani antaa ymmärtää) jo Photographer 1.x poisti huomattavasti "palloefektiä" ja reunojen utuisuutta 7650:lla kuvatessa. Photographerin 2.2-versio on vaikuttanut vielä paremmalta.

Vaan joissain tilanteissa Photographer tuntui myös heikentävän kuvanlaatua ohjelmallisilla kuvanparannuksillaan. Itse linssiähän ja muuta "rautaa" se ei tietystikään muuta.

Saman voi todeta vaikkapa kusankäsittelyohjelmien "enhance photos" -toiminnoista, että joskus ne onnistuvat hyvn ja toiste huonommin.

Vaan en minä ohjelmasta 3650:ssa maksaisi, siinä kun tuota samaa virhettä ei tunnu enää niin tulevan, ja digitaalista zoomia pidän jokseenkin turhana kuvanlaadun rankan heikentymisen vuoksi.

t. tero

5. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei paranna merkittavasti, mutta kuva tulee hieman tasalaatuisemmaksi. Reunoistakin saa jotain selvaa jne.

Digitaali zoomikin on tietyissa oloissa ihan mukava lisa. Kuvanlaatu heikkenee, mutta jos vain puhelimen ruudulta katselee, niin ei se paljon haittaa.

6. zonem

zonem Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Uskomattoman vähän se kuvanlaatu zoomatessa heikkenee, kun katselee tietokoneelta. Resoluutiohan on aina sama (640x480), mutta sehän ei tietenkään kuvan laatuun ole kovin verrannollinen..

7. kanki

Tykkäykset:
    0
    Törkeän hidasta ottaa kuvia. Ja se kuva on tosiaankin joissain tilanteissa vielä huonompi. Zoomi on ihan ok, muut pluginit turhia.

Ei kannata maksaa. Peruskamera se on paras. Kuka edes odottaa että tolla puhelimella saisi hyvälaatusia kuvia? :)

Jaa tämä viestiketju