1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

7210+XP+DNA-GPRS (yhteys toimii, mutta nettiin ei pääse.)

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Deeseven, 8/3/03.

1. Deeseven

Tykkäykset:
    0
    Niin Mikä auttaa kun GPRS yhteys ei täysin toimi.

7210 on kaapelilla kytketty koneeseen. Puhelin löytyy ja yhteys aukeaa.

Mutta selain sanoo vaan ettei sivua voi näyttää. DNA:n aspaan soitin ja laitettiin asetukset kohdalleen.

Eikä GPRS:än kautta pääse wappiinkaan. Sanoo "yhteys katkesi yritä myöhemmin uudelleen."

Johtuuko vain ruuhkasta vai mistä?

2. MoD

Tykkäykset:
    0
    Missä päin asustelet/missä päin ongelmaa esiintyy?

Mulla on ollut vastaanvanlaista ongelmaa yhdistelmällä Windows XP - Siemens ME45 - dna GRPS - asuinpaikkana Kiiminki (Oulusta hieman pohjoiseen päin). Suurin osa (about 98%) WWW-sivuista ei lataudu ollenkaan, mutta esimerkiksi http://www.dnafinland.fi/, http://www.macromedia.com/ ja http://www.microsoft.com/ toimivat normaalisti. Ongelmaa on jatkunut jo kohta parisen viikkoa ja DNA:n asiakaspalveluunkin olen soittanut. Sähköpostitkaan ei toimi kunnolla, mutta esim IRC näyttäisi toimivan. Yhteys muodostuu aina ongelmitta.

PS. Ja selaimesi on?

3. Deeseven

Tykkäykset:
    0
    Oulusta vähän etelään päin ja selain IE6.
    Ei tosiaankaan mitkään sivut toimi.

4. aatu

Tykkäykset:
    0
    Itse olen parhaillaan pohjoisessa sallan suunnalla ja ongelmana täällä on ollut kytkeytyminen DNA:n palvelimeen n. 3-5 yritystä ennenkuin kytkeytyy, kaveri oulusta lähetteli päivällä tekstiviestejä ettei GPRS oulussa ole toiminut pariin päivään kunnolla joten jotain häikkää varmasti on DNA:n puolella ihmettelen vain eivätkö asiakaspalvelusta kehtaa myöntää / kertoa missä mättää, muutama viikko sitten päivittelivät palvelimien ohjelmia DNA:lla ja homma tuntui kusevan tosissaan kintuille systeemit oli parisen päivää aivan persiillään olisivatkohan taas yrittäneet samaa.

5. MoD

Tykkäykset:
    0
    Hei, testasin tuota GPRS:ää Windows 98:ssani ja siellä se toimi moitteettomasti! Nyt kyllä täytyy sanoa, etten voi ymmärtää. GPRS on siis toiminut Windows XP:ssä hyvin ennen, mutta viime viikon keskiviikkona alkoivat ongelmat yhtäkkiä siellä, niin etten ollut mihinkään asetuksiin koskenut. Nyt kuitenkin siis GPRS näyttäisi toimivan 98:ssa kun sitä sielläkin suostuin kokeilemaan (vaikka en uskonut sillä olevan vaikutusta), mutta XP:ssä "ei toimi kirveelläkään". Missähän ihmeessä on vikaa?

Muut, jotka olette havainneet samaa ongelmaa, kertokaa siis ihmeessä käyttöjärjestelmänne ja käyttämänne puhelin (tai muu vastaava GPRS-laite), koska näemmä silläkin on jotain vaikutusta asiaan. Kaikki nämä ongelmat viittaisivat siihen, että verkossa on vikaa, mutta miten ihmeessä se sitten toisessa käyttiksessä toimii? Voiko olla niin, että silti vika on dna:n GPRS-verkossa? DNA:n asiakaspalvelussa sanoivat sen mahdolliseksi. Ja ainakaan sen ei pitäisi olla minusta kiinni, koska ennen XP:ssä GPRS toimi hyvin, mutta yhtäkkiä on ruvennut takkuamaan, ilman asetuksiin tai muuhun vastaavaan koskemista.

Jeps, kerroppas siis vielä se käyttöjärjestelemäsi

Ettet rohkenisi tiedustella kaverilta tarkemmin sen käyttöjärjestelmää ja, että millaisia ongelmia esiintyy. Olisi nimittäin erittäin mukava tietää, että onko ongelma minulla vai esiintyykö sitä muillakin. Ainakin threadin aloittajalla näyttäisi ongelmat olevan nimenomaan Windows XP:tä käytettäessä (otsikon perusteella).

Joko eivät kehtaa/uskalla kertoa missä vika on eli haluavat asiat nopeasti pois omista käsistänsä muiden hoidettavaksi jne. tai sitten he eivät vaan yksinkertaisesti tiedä mikä on vikana, koska dna:lla ei mikään tiedotus-systeemi toimi. Who knows? IMO, DNA:n pitäisi ilmoittaa kaikista verkko-ongelmista ja muista vastaavista asiakkailleen, vaikkapa sitten heidän omilla WWW-sivuilla.

(EDIT: Ja pahoittelen epä-sujuvaa tekstiä. Se selittynee viestin kirjoittamisen ajankohdalla (yöllä klo 01-02).)

6. Deeseven

Tykkäykset:
    0
    Ensin oli IE6 Windows XP:ssä. Ei GPRS toiminut sitten millään. Yhdisti mutta ei päässyt nettiin.

Nyt asensin Win98 ja oletusselain IE5. Netti toimii kuin unelma. Nopeus ei kuitenkaan päätä huimaa. Kaikki sivut aukeaa.

Modeemiajurina PC-Suite 5:sen mukana tullut 7210/6610:in ajuri.

7. oulahma

Tykkäykset:
    0
    Haukiputaalla rupes tökkiin XP + M50 + DNA noin viikko sitten. Aikaisemmin pelas moitteetta. Sivuista aukeaa vain dna:n omat sivut sekä osuuspankin sivut. Aspasta väittivät vian olevan minun koneellani, joten formatoin kovalevyn ja asensin XP:n uudestaan, sama juttu. Vielä formatointi ja 98 asennus ja homma rupes pelaan heti. Missä vika?

8. MoD

Tykkäykset:
    0
    Jeps, juuri näin, erittäin mielenkiintoista, että kaikilla tökkii nimen omaan Windows XP:ssä, mutta 9x -Windowseissa toimii normaalisti. Missä ihmeessä vika? En minä käyttistä uudelleen asentaisi netin perässä :)

EDIT: DNA:n asiakaspalvelusta vannoivat/lupasivat, että tämän viikon aikana on GPRS tulee taas kuntoon (toimimaan XP:ssä ja muissa, kapasiteettiäkin verkossa kuulemma suurennettaisiin). Liekkö tämä sitten totta.

9. Makezu

Tykkäykset:
    0
    Juu, minulla dna+Win XP home+ M50 paikkakuntana Liminka, 20 kilsaa Oulusta etelään. 3 viikkoa ongelmana oli että yhteys muodostui normaakisti, mutta vain muutamat sivut avautuivat (dna, osuuspankki,msn...) 90% ei. Ehdin soittaa dna:n aspaan ainakin 10 kertaa, aluksi vastauksena oli että vika on mun koneessani. Kokeilimme kaverini surinan kortilla samaan puhelin/PC/käyttis ja pelasi kuin unelma, Soitto taas aspaan ja nyt tunnustivat että vika on ehkä dna:lla. Vika vaan ei korjaantunut. Lopuksi kävin heittämässä denan sivuilta todella negatiivisen palautteen ongelmastani uhkailujen kera, kas kummaa jo seuraavana päivänä yhteys toimi!!! Baana kummiskin jo tilattu ja dna:n lähtölaskenta alkanut....

Jaa tämä viestiketju