1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

7210:n akun kesto

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja saheinonen, 20/12/02.

1. saheinonen

Tykkäykset:
    0
    Kuinka kauan teillä kestää akku?
    Mulla kesti ennen normaalit päivän puhelut n.15-30min + 8h radion kuuntelua päivässä ja akku kesti hyvin 2 päivää. Nyt yht äkkiä illalla oli yli puolet akkua jäljellä enkä ladannut puhelinta, mutta aamulla akku oli tyhjä. Latasin akun ja akku loppui taas yhdessäpäivässä enkä kuunnelut silloin edes radiota eli puhuin vaan varmaan 30min. Onkohan kenties taas yksi 7210:n uusista ominaisuuksista vai mistäs tää tämmönen virrankulutus on tullut, kun puhelinkin on ollut ihan samalla paikalla kun normaalisti eli ei pitäis olla tarvetta normaalia suuremmille lähetystehoille.

2. 3.1415926 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Onko 7210:ssa muuten kellonäytönsäästäjä niinkuin T68/T300:ssa vai onko näytön taustakuva koko ajan näkyvissä?

3. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Kello on näytönsäästäjänä.

4. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    6610 olen huomannut että soittoäänet, grps ja radio kaiuttimen kautta vievät eniten akkua. Minä sain täyden akun (7 palkkia) melkein tyhjäksi (2 palkkia) päivässä kun kuuntelin uusia soittoääniä joita latasin gprs:ällä.

Ostin luurin viime perjantaina ja olen ladannut akun jo 3 kertaa. Syy siihen löytyy juuri siitä että olen kuunnellut todella paljon soittoääniä wapissa ja koulussa yleensä kaverit haluavat kuunnella radiota kaiuttimesta.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Itellä jo kolmas 7210 menossa ja kaikissa akun kesto ollu ihan samaa luokkaa eli 2-3 päivää ja on nokian mukaan normaali ja tyydyn siihe itekin. Puheluita n.20min päivässä, tekstiviestejä lähetän aika paljon mutta radiota en kuuntele enkä paljoa edes pelaa!

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Ja sit vielä semmonen koska äsken unohtui. 7210:ssa kapasiteetin näyttö ei ole looginen ja tolpat saattaa hiukan seilailla välillä. Tämä on ainakin vielä ominaisuus mut parannus on kuulemma tulossa.

7. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Miten tuo akun kesto voi olla normaali Nokian mukaan???
    Nokia lupaa luurille 150-300 tuntia valmiusaikaa ja
    puheaikaa 2-5 tuntia.Jos tuon verran puhuu ja viestailee,
    niin kyllä sen akun pitäisi pidempään kestää.
    Itellä on Moto T720 ja Moto lupaa luurille 165 tuntia valmiusaikaa ja
    puheaikaa n. 4.5 tuntia.Puhun suurinpiirtein 15-20 minuuttia päivässä
    ja silti mulla kestää akku vähintään 3-4 päivää!
    Eli...puhuuko Nokia täyttä paskaa, kun lupailee tuollaisia valmius/puhe aikoja?
    Ja sen verran vielä, että Motossa on pienempi akkukin.

8. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    Eivät he paskaa puhu. Valmiusaika on varmaan mitattu ihan niin että on ladattu akku täyteen ja annettu sen seistä ja sitten katsottu kuinka kauan se selviytyi. Jos en käyttäisi radioa, gprsää ja kaiutinta niin varmasti akku kestäisi noin kauan.

Minä sain minun 5510 akun kestämään 6 vuorokautta vain sen takia että radion adapteri meni rikki (siis en voinut käyttyy mp3 soitinta tai radiota). Sillon kun kuuntelin musiikkia sillä niin sain ladata sitä joka toinen päivä. Eli riippuu ihan käyttötavasta se akun kestävyys.

9. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni aika kummaa et jos puhuu max kymmenesosan luvatusta puheajasta niin valmiusaika putoaa kolmannekseen vähimmästä luvatusta, ehkä jopa seitsemäsosaan...

Ei ole ihan selitettävissä.

Tykkäykset:
    0
    Akkua syö aika paljon tuo värinäyttö. Minulla teki niin kerran, että tuli viesti juuri kun olin nukahtanut ja akku oli loppu aamulla, koska näytönsäästäjä ei tule päälle, jos viesti tai puhelu on tullut.

11. Jussi

Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Vaikuttaako tuo näytönsäästäjä oleellisesti akun kestoon vai onko vain muodon vuoksi olemassa (tässäkin) puhelimessa?

Tykkäykset:
    0
    Samalla lailla kuin esim. kannettavissa, musta säästää virtaa. Näyttö ei silloin käytä kuin pienen osan virtaa verrattuna jos se joutuu värejä piirtämään.

Eli kyllä se on ihan hyvästä syystä laitettu 7210/6610/T68 malleihin.

13. blade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Motorola Milestone
    Siis jääkö näyttöön palamaan siihen asti taustavalo, kunnes on
    lukenut tai katsonut puhelut/viestit?Onko tuo ominaisuus
    vai bugi?se on kyllä tosiasia, että värinäyttö syö virtaa paljon.

Tykkäykset:
    0
    Taustavalo toimii samalla lailla kuin mustavalko-LCD-näytössä. Se ei virtaa vie paljon.

Mutta kun viesti/puhelu tulee, näytönsäästäjä ei käynnisty, joten näyttö piirtää värejä koko ajan ruudulle.

Tämä on huono ominaisuus Nokiassa. Toivottavasti tulisi saman tyyppinen systeemi kuin 7650:ssa, että puhelu/viesti näkyisi näytönsäästäjässä.

Itselläni on pöytäteline ensimmäisenä ostoslistallani, kun vain sellaisia on saatavana...

15. saheinonen

Tykkäykset:
    0
    mulla ei oo mikään ongelma jos akku kestää esim 2päivää mut kun se ei kestä edes yhtä vuorokautta. esim eilen aamulla otin puhelimen pois laturista puhuin päivän aikana varmaan 30min en kuunnellut radiota enkä soittoääniä enkä käyttänyt gprs:ää enkä edes kirjoittanut yhtään tekstiviestiä enkä niitä myöskään yhtään saanut eli puhelin oli näytönsäästäjällä lähes kokoajan, mutta akku oli tänä aamuna loppu ja puhelin oli sammunut.
    Pulju.netistä tilasin 4viikkoa sitten veivattavan kännykänlaturin mutta sitä ei oo näkynyt eikä kuulunut :( onks tietoo onks niilä normaalit toimitusajat jotain 1-4kk vaikka ne väittää 1-4viikkoo

16. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Kannattaa mun mielestä käydä valittamas tuosta kännystä/akusta. Ei se voi olla normaalia jos noin vähällä käytöllä pysyy vaan 24h päällä...

17. saheinonen

Tykkäykset:
    0
    Joo pitää varmaan käydä huollon kautta kun vain ehtisi kun työt pukkaa päälle ja inttikin lähestyy uhkaavasti.

23 päivää, 6 tuntia, 17 minuuttia, 42 sekuntia jäljellä intin alkuun :)

18. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Kannattaa käydä niin aikaisin kun kerkeää. Saa ainakin kännyn kuntoon inttiin mennes :). Mun pitäis käydä päivittämäs tuo ennen kun tuo sun laskuri menee nolliin kun mun intti timeri pyörii samalla sekunilla ;)

19. Mia M

Tykkäykset:
    0
    Mainitaan nyt tässäkin..
    Itselläni on akku kestänyt vähintäänkin nokian ilmoittamat ajat, mutta pakkasta puhelin ei todellakaan siedä. Kaveri osti tuossa juuri kanssa 7210:n ja samaa vikaa silläkin puhelimessa kuin mulla: pakkassäällä saattaa aivan yllättäen koko romu sammua kesken puhelun. Hetken aikaa lämpimässä oltuaan alkaa taas toimia ja akussa latingit niinkuin pitääkin..

Jotain kosketushäikkää jossain joka tulee esiin kylmyyden ansiosta...?

20. NusNus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4 Active
    En yhtään ihmettele jos siinä on kosketushäikkää. Poppari portissa on minun luurissa kosketushäikkää.

Jaa tämä viestiketju