1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6820 VS. 6600

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Zypher, 26/6/04.

1. Zypher

Tykkäykset:
    0
    Olen jo suht pitkään miettinyt uuden luurin ostamista ja olen jo aika pitkään ollut sitä mieltä, että tuon 6820:n seuraavaksi hankin, mutta...
    Nyt en enää osaakkaan päättää ja alkaa paniikki iskemään :)
    6820:n qwerty-näppis olisi todella houkutteleva ja muutenkin tuo kyseinen puhelin näyttää enemmän mulle sopivalta, mutta 6600:ssa puolestaan on vga-kamera, muistikortti paikka, isompi näyttö jne...

Rupeaa pää hajoamaan tälläisiä asiota pähkäillessä, kun molemmat kuitenkin maksavat about samanverran (kuitenkin paljon) ja ei haluaisi tehdä hätiköityä päätöstä, ettei joudu myöhemmin katumaan...

Sellainen noiden puhelimien risteytys olisi aika täydellinen :)

Sanokaas nyt mitä ootte mieltä, mitä mun pitäis tehä? :)

2. Kulmikas

Tykkäykset:
    0
    6600 on kaikessa mielessä parempi, mutta tossa 6820:ssa on se qwerty näppäimisto. Eipä siinä muuta parempaa taida ollakaan.

Ja jos laajentavuutta haluat niin 6600 on parempi vaihtoehto. Tosin saahan 6820:kin joitain sovelluksia, mutta ei niin laajasti ja ne ovat vain java sovelluksia.

Eli jos kirjoittelet paljon niin ehkä sitten toi 6820, mutta muussa tapauksessa 6600.

3. Zypher

Tykkäykset:
    0
    Sillähän mä just sitä qwerty-näppäimistöö himoan, ku kirjottelen PALJON. Noin 80% laskusta koostuu aina tekstareista, sit joku 15% wap zydeemei ja loput puheluita :)
    Ja sit ku tulee varmaan mailejaki läheteltyy ja jos sen ircin siihen hommaa :p

Ja onhan toi 6820 paljon siistimmän näkönen ku toi 6600, mut 6600:ssa on kyl ominaisuuksii vaikka muille jakaa...

Hmmmm....

4. Ollilan Jokke

Tykkäykset:
    0
    Eikös 6820:ssa ole EDGE? Se on aika merkittävä etu jos on tarvetta nopeammille data-yhteyksille... Ulkonäkö on myös paljon parempi (makuasia tietty)... eipä niitä muita taida sitten olla sen qwertyn lisäksi olla. Mutta tosiaan, himotekstaajalle 6820 sopii kuin nyrkki silmään.

5. Olli-Pekka

Tykkäykset:
    0
    Siis mä en oikein ymmärrä miten tolla näppäimistöllä ois nopeampi kirjoittaa viestejä must ainakin on nopeempi kirjoittaa tol normaalil puhelimen näppäimistöllä. Qwerty näppäimistö ei tosiaankaan oo must mikään ihmeellinen eikä sitä voi verrata mitenkään esimerkiksi tietokoneen näppäimistöön ainakaan musta. Ja kyllä tuo Nokia 6600 puhelin on ominaisuusksiltaan paljon parempi ja siinä kun on vielä toi Symbian käyttöjärjestelmä niin siihen saa paljon enemmän sovelluksia kuin noihin Series 40 puhelimiin johon käy vain Java sovellukset.

6. Zypher

Tykkäykset:
    0
    Kyllä sillä varmasti nopeammin kirjoittaa kunhan siihen tottuu. Kun siinä on juuri joka kirjaimelle ja numerolle oma namiska, kirjain koon saa nopeasti muutettua shiftillä ja erikoismerkit löytyy nopeasti.
    Kyllä siinä tietenkin oma aikansa menee että siihen tottuu...

Enköhän mä tohon 6820:aan sit taas kallistu... Ens viikolla ostamaan :)

7. Tumppu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    "Normaalinäppäimistöllä" on joko T9 päällä jolloin voi tulla puhelimen
    kanssa erimielisyyttä sanan oikeellisuudesta, jos ei T9;ä käytetä niin
    näpyttely vie joissain sanoissa aika paljon aikaa...

Itsellä ollut 6820 helmikuusta aktiivisessa tivkor-käytössä, myös tien
    päällä Ipaqin kanssa gerpsi on käytössä eikä ainakaan vielä ole kaduttanut.

8. Olli-Pekka

Tykkäykset:
    0
    No kyllä kai siihen näppäimistöönkin tottuu. Ja onhan varmaan ihan hyvä puhelin silleen jos ei vaikka tarvii mitään erikoisia lisä ohjelmia siihen. Mä oon vaan tottunut kirjoittelee viestejä tol tavallisel puhelimen näppäimistöllä ilman mitään sanakirjoja silleen vois kirjoittaa vaik silmät kiinni. No jaa en mä kyl mitään maileja kirjoittele mun 6600 puhelimella kuin hätä tilanteessa kun tulis varmaan sormet kipeeks pitkiä maileja naputellessa.

9. s154405

Tykkäykset:
    0
    mikä ipaq sulla on? kirjottelen tätä viestiä H3630:lla 7110 gsm-datan kautta ja taistelen samanlaisen valinnan kanssa. irda/gprs pitäis saada toimimaan tän pda:n kera.

toisaalta haluaisin saada mahd. laajan softavalikoiman (opera...) luurinkin käyttöön. Toimiikphan 6600 irda/gprs motuna ipaqille?...vähän ot mutta kuitenkin ;)

10. Olli-Pekka

Tykkäykset:
    0
    Eiköhän se 6600 puhelin toimi gprs modeemina infrapunan tai bluetoothin kautta voihan tietyst olla et ei toimi ihan kaikkien laitteiden kanssa mut periaatteessa pitäis tomia.

11. Tumppu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Puhelinmalli:
    6110
    Tällä hetkellä H5550 joka toimii tuon 6820 kanssa aivan 6-0.
    Tosin asetuksien määrittelyihin meni jonkin aikaa mutta kuitenkin...

6820 tosiaan itsellä parempi vaihtoehto koska;
    1- kännyllä hoidetaan tekstarit
    2- kuten myös datayhteytenä tien päällä
    3- vielä ei killerisoftaa ole mielestäni tullut kännyköille, ainakaan
    versus kämmenmikrot
    4- kokonaiskäytettävyys ihan omaa luokkaa. Mielestäni.

12. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Tietenkin 6600, s60 ja iso näyttö. Eikä tuolla paljon kehutulla qwerty-näppiksellä tee yhtään mitään, ei sillä pysty kymmensormijärjestelmällä kirjoittamaan. Väitän, että T9 on nopeampi kuin tuollainen.

13. dumm

Tykkäykset:
    0
    En menisi väittämään qwertyä hitaammaksi edes puhelimessa.
    Alkuun menee totutteluun aikaa, mutta nyt kun commaria olen jo jonkun aikaa käyttänyt, niin jo pelkkä näppäimistö jurppii muissa luureissa.
    Toki puhelimen näppikselläkin saa nopeasti tekstiä, mutta itse en koskaan siihen ole mieltynyt.

14. kipeQ

Tykkäykset:
    0
    Itsellä juuri sama ongelma ku Zypherillä :) ei osaa päättää että kumman noista valitsee....pitää vaan raa'asti päättää ja ostaa toinen noista ja vaikka sitten myöhemmin ostaa sen toisen :) tai sitten ei...

15. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    On niin erinlaiset laitteet, että melkein kannattaa arvottaa tarpeet ja alkaa sen mukaan pohtia mistä voi luopua jne.

Jos käyttö tarve on kovaan SMS käyttöön, eikä tarvitse luurinvakio-ominaisuuksien lisäksi muuta niin 6810 on varmaan oiva valinta, muuten homma menee vaikeammaksi.

16. Finnvehvi

Tykkäykset:
    0
    Itsellä ollut molemmat puhelimet ja en kyllä mieltynyt kumpaankaan. 6600 on liian suuri taskussa kanniskeltavaksi ja sen näppäimistö on aika surkea. Lisäksi ohjelmisto tuntui hitaalta ilman teemojenkin käyttöä. Välillä puhelun aikana kuulin oman ääneni kaiuttimesta.

6820 on sopivan kokoinen ja qwerty-näppäimistö hyvä idea (joka myös toimii), mutta näyttö siinä on huono. Ainakin omassa yksilössäni värit olivat ikään kuin pastellisävyjä, tuntui kuin näytöstä olisi puuttunut voimakkaat värit kokonaan. Kontrastisäätö ei auttanut ongelmaan.
    Puhelimen kamera on lähinnä vitsi, olisivat laittaneet fm-radion ennemmin puhelimeen.
    Puhelimen perusnäppäimistön tuntuma ei ole yhtä hyvä kuin esim. 6610:ssa ja nyt käytössäni olevassa 3100:ssa, joka on muuten loistava peruspuhelin.

Jaa tämä viestiketju