1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6700 Classic - Näyttö hajalla

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja trok, 27/7/10.

1. trok

trok

Tykkäykset:
    0
    Eli kuten otsikko jo kertoo, tässä haetaan vinkkejä 6700 Classicin näytön vaihtoon. Tyttöystävä pudotti noin vuoden ikäisen puhelimensa ja näyttö meni pasaksi. Muuten puhelin siis on täysin ehjä, mukaan lukien näytön päällä oleva muovi/lasi, ainoastaan itse näyttöosa on "sirpaleina" kolahduksesta.

Kuinka kallista siis on vaihdattaa tähän näyttö, ketkä sitä tekevät ja miten tällainen homma ylipäänsä kannattaa hoitaa? Kotivakuutus löytyy, eli sen puitteissa voisimme viedä puhelimen vaikka suoraan SCF Huoltoon ja maksaa vain omavastuu 100 euroa, mutta onko tuo korjaus mahdollista hoitaa jossain halvemmallakin?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Helsingin seudulla ollaan!

2. kimmo

kimmo Punainen matto, kiitos.

Tykkäykset:
    907
    Puhelinmalli:
    Huawei P8 Lite
    Youtubesta näitä "ohjevideoita" yleensä kannattaa etsiä, eiköhän sieltä löydy purku/kasaus-demot lähes luuriin kun luuriin. Tässä esim. aika hyvin selitetty ja selkeä video näytön vaihtamisesta.
    Huollothan niitä' tekee, mutta pyytävät rahaa. Huollon hinnoittelusta en tiedä, mutta sellainen käsitys että satasen saa nykyisin maksaa tiskillä päivää sanoessa. (täällä varmasti huollon kavereita jotka voivat kertoa hinnoista paremmin).
    Ko luuriin näytön vaihtaminen onnistuu itseltäkin helposti, jos ei nyt aivan kädetön ole. Esim. KLCltä näyttö ja itse vaihtaa, niin hinnaksi tulee noin 25-40 euroa, riippuen ostaako alkuperäisen näytön, tahi tarvikkeen.
    Tuon näytön voi toki löytää itsekin halvemmalla jostakin, kunhan nyt laitoin jonkun että saa hieman käsitystä hinnoista.

3. trok

trok

Tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksesta!

Eilen illalla eksyinkin tuollaisen purkuvideon pariin ja taidan tosiaan itse vaihdon tehdä, purin nimittäin laitteen jo noin viidessä minuutissa.

Näytön tilaan KLC:ltä kun he saavat niitä loppuviikosta varastoon.

Kysyin sitten kahdesta huollosta hinta-arviota. Toinen 73e ja toinen 95e. Osa maksaa KLC:n kautta 37e, eli aika kova työn hinta tuolle viiden minuutin työlle. Tietysti huoltoliikkeen kautta saa takuun korjaustyölle, mutta eipä tossa rikkoutuvia osia näyttänyt olevan, eli tumpelonakin saan sen ehjänä takaisin kasaankin :)

4. samumanu Vieras

Jos on järkevä ja katsoo tarkkaan mitä tekee niin kyllähän ton homman hoitaa, elä koske elektroniikkaan esim sormillasi koska voi "poksahtaa". Kaipa toi klc:n näyttö on alkuperäinen..

Kai ymmärrät et huolto maksaa tiloista, palkat on maksettava myös ajasta jolloin soitat ja kyselet etkä tuo centtiäkään puljuun, työkalut, kahvit, ehkä ilmastointi helteillä, sähkö jne jne. Eli ei se velotus tietenkään noin iso ole niin kuin ei esim autohuolloillakaan, ja jotenki tuntuu ettei kännynkorjaajia äyrikuninkaina näy ;)

5. trok

trok

Tykkäykset:
    0
    KLC:n näyttö on alkuperäisosa, varmistin sen ensimmäiseksi, kun en aio ottaa riskiä tuon uuden näytön toiminnan suhteen.

Tottakai tiedän, että liiketoiminnan pyörittäminen vie muutakin rahaa kuin työtä tekevän henkilön palkan ja tuotteiden sisäänostokulut. Ja olen tottunut kaikenlaisia asioita korjauttaessani siihen faktaan, että materiaalit ovat loppupeleissä hyvin pieni osa laskun summasta. Silti olen sitä mieltä, että nuo loppusummat ovat aika käsittämättömiä, ei nyt välttämättä tässä kyseisessä tapauksessa, koska nykymaailmassa aina jos jostain selviää alle satasella, se on halpaa. Valitettavasti.

Kännykorjaajia ei näy äyrikuninkaina, mutta se ei johdu niinkään suuresti siitä, kuinka suuret yrityksen menot ovat, vaan siitä kuinka pienet ovat ne tulot. Kukaan ei enää korjauta mitään vaan kaikki vanha heitetään roskiin. Eipä pelkästään Nokian maksamilla takuuhuoltokorvauksilla varmaan mitään iltapäivälehtien tulotilastoja vallotetakaan.

Mutta niin, se tuosta aiheesta. Kaikki on kunnossa ja varovasti korjaan tuon itse. Jos mokaan, maksan hyvin mielelläni ammattilaiselle tuosta hommasta.

ps.samumanu: oli pakko laittaa tuo profiilikuva myös esiin sun innoittamana ;) Kohta se kausikin jo alkaa...

6. samumanu Vieras

Everton on Liverpoolin kunkku, vanhempi seurakin.. Heh!

Jaa tämä viestiketju