1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

6680 väittää et ois handsfree käytössä

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja nakkiasema, 24/7/08.

1. nakkiasema

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    6680+DNA
    Osaisko joku neuvoo miten luuri toimimaan taas.
    Puhelin väittää et ois handsfree käytössä eli ei voi puhua kun kukaan ei kuule minua.
    Tajusko kukaan mitä yritän sepostaa...

2. kimmo Vieras

Näytössä siis handsfreen ikoni? Itse kokeilisin mekaanista "rassausta" jonkun hf-kuulokkeen avulla..jos ei mitään apua, niin palauttaisin tehdasasetukset.
    Tarpeelliset yhteystiedot/ohjelmat/merkinnät kannattanee ottaa talteen, koska ne lienevät historiaa tuon toimenpiteen jälkeen.

" The method of performing a hard-format, i.e resetting it completely to factory defaults and removing all data, is as follows:

1. Switch off the phone.
    2. Hold down the following three buttons: Green (call answer) button, * button, and '3' button
    3. While holding these buttons, press the power button and switch on the phone
    4. When the message 'Formatting' appears on the screen, release all of the buttons".

Ja akkuhan on tietty irroitettu ja puhelinta käynnistetty uudelleen.

3. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Mulla on kaksi puhelinta tehnyt samaa. Syynä ollut kosteuden pääsy HF-liittimeen. Aluksi ongelma ratkesi laittamalla HF kiinni ja pois. Kosteus kuitenkin hapetti liittimet niin, ettei myöhemmin enää tuo keino auttanut.
    Toinen luuri kävi huollossa pesulla jonka jälkeen lähti toimimaan. Toinen luuri on sen verran vanha, ettei sitä kannata käyttää pesulla.

4. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Yleensä ongelman syy on ollut juurikin kosteus.

5. säätäjä86 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    5
    Isopropanolilla putsaat sen liittimen sisä- ja ulkopuolelta harjan kanssa niin voi auttaa. Eikä tuohon edes kosteutta tarvita, sekin toki tuota aiheuttaa. Pelkkä likakin voi aiheuttaa tuota.

6. -JL-

Tykkäykset:
    0
    Mulla teki edellisessä puhelimessa roska samaa.

7. nakkiasema

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    6680+DNA
    kuis perskutassa mä saan puhelimen purettua?
    eipäs ole ruuvveja näkyvissä kun ottaa akun irti.

8. kimmo Vieras

Minkäänlainen "rassaus" kuoret paikoillaan ei siis auttanut, eikä mikään muukaan ehdotettu toimenpide?
    Ilmalla voisi vielä koittaa puhaltaa ennen purkuoperaatiota.
    Itse en oikein jaksa uskoa että auttaa vaikka puhelimen pistäisi atomeiksi(toki sen tekisin itsekin, jos ei muuten kuntoon tule), mutta jos sen haluat tehdä, niin ruuveja alkaa löytyä kunhan irroitat etukuoren puhelimestasi.
    Ohjeet tuohon toimenpiteeseen löytyvät vaikkapa tästä.
    Linkin takaa löytyy sivu josta voit imuroida pdf-tiedoston, jossa homma selvitetty kuvin.
    Tämän linkin takaa taas löytyy räjäytyskuva luuriisi, minkä avulla saanet(toivottavasti) vielä palikat paikoilleen.
    Kerro miten kävi.

9. Psymosh

Tykkäykset:
    0
    Vodafone teki samaa

Itselläni Vodafone V715 on tehnyt täysin samaa hommaa, eli olen käyttänyt kuulokkeita, ja kun otan ne pois ja vastaan puheluun, puhelin ei huomaa että kuulokkeet on poistettu. Kuulokeliitännässä on sensori, joka toimii kuin painonappi ( Kun kuuloke on sisällä liitännässä, "nappi" pohjassa) itselläni tuo "nappi" on jäänyt pohjaan otettuani kuulokkeet pois.

RATKAISU:

Itse olen "rassannut" liitintä sisältä hiuspinnillä, ja tämä "sensori" on saanut osansa rassailusta ja palautunut.

Jaa tämä viestiketju